Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 16 av 34 1 2 14 15 16 17 18 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2069392 14/03/2016 20:05
S
sankatass Offline
Fersking
Fersking
S
Bestilte en del saker i går kveld, står "plukkliste" i dag. Var et par av varene jeg kjøpte som det var igjen en eller to av når jeg bestilte som jeg i dag ser er "på lager hos leverandør". På orderen min står det fortsatt grønt og at det er på lager, så da håper jeg det stemmer ICON_SMILE

Nyfrelst terrengsyklist!
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2069809 15/03/2016 22:18
chalshus Offline
More than words
More than words
Hei sankatass.

Når ordren din er skrevet ut i plukkliste betyr det at varene er på lager og klare til å bli plukket.

Vennlig hilsen
Christian / Bikeshop.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2212273 02/06/2016 21:38
E
eryx Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sendte mail på søndag om noe jeg ville kjøpe.

Fikk auto-svar på søndag:
"Du vil høre fra oss senest en arbeidsdag etter at du har sendt oss en e-post."

Nå er det snart fredag. Ikke et pip.

Driter i å kjøpe, for nå har det gått så lang tid at jeg har rukket å bestemme meg for noe annet...

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2212330 03/06/2016 07:25
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Etter min forrige tilbakemelding på bikeshop har jeg handlet mer med dem og er fortsatt like strålende fornøyd, men til de av dere som vil ha service i virkelig premium klasse så anbefaler jeg sykkelkomponenter.no.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: eryx] #2212411 03/06/2016 10:18
MoaDude Offline
Medlem
Medlem
Sitat: eryx
Sendte mail på søndag om noe jeg ville kjøpe.

Fikk auto-svar på søndag:
"Du vil høre fra oss senest en arbeidsdag etter at du har sendt oss en e-post."

Nå er det snart fredag. Ikke et pip.

Driter i å kjøpe, for nå har det gått så lang tid at jeg har rukket å bestemme meg for noe annet...

Hadde samme opplevelse. Sendte epost til bikeshop med spørsmål om en komponent, og deretter samme spørsmål til sykkelkomponenter et par timer senere. Komponentet var bestilt, levert og montert på sykkel før jeg fikk svar fra bikeshop ICON_SMILE

Men bortsett fra tiden det tar har jeg ingenting å utsette på bikeshop.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2212566 03/06/2016 20:05
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Send heller en melding på FB. Der svarer de ganske kjapt.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2213710 07/06/2016 19:55
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Bestilte ny sykkel idag kl 11. Fikk melding fra posten i ettermiddag at sykkelen er forventet å komme imorgen. Helt innafor det.

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2213761 08/06/2016 05:50
T
TUM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Bestilte noen småting søndag kveld.

Sendt tirsdag.

Har vært borti lengre... :-)

John
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2215806 13/06/2016 15:05
Gustapho Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
synes dem har forbedret seg endel siden forgje gang jeg bestilte.
Bestilte en ordre torsdag. fikk den i dag.
Bestilte en ordre lørdag. ble sendt fra dem i dag.

vil si det er godkjent.

Følg Meg gjerne på insta & strava
Gustpho
Strava
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2215812 13/06/2016 15:51
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Bestilling fredag kveld, er underveis med forventet levering imorgen.

Helt innafor det ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2215833 13/06/2016 17:08
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ble litt sjokka..
Bestilte på fredag, sendt lørdag. Er ny rekord for min del i alle fall ICON_WINK

You are what you eat...mmm nuts
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2215835 13/06/2016 17:16
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Jeg bestilte sykkel på tirsdag. Fortsatt i plukkliste...

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: spinat] #2216073 14/06/2016 11:27
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: spinat
Jeg bestilte sykkel på tirsdag. Fortsatt i plukkliste...

Og der var den på vei. En uke er ikke så gærent, men man begynner jo å lure når den står så lenge i "plukkliste".

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216086 14/06/2016 11:58
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Jeg hadde lagt inn en bestilling i forrige uke, og samtidig med at den ble sendt på fredag, så kom mailen om jubileumssalget dumpende inn. Litt irriterende, siden det tilsvarte noen hundrelapper på min ordre.

Jeg la derfor inn en ny ordre på de samme tingene (men da med rabatt), og kan da benytte angreretten på varene som ble bestilt til ordinær pris, og beholde de rabatterte varene (når de da kommer).

For å spare både meg og Bikeshop for litt ekstra jobb, så tok jeg kontakt med dem på mandag for å høre om de like godt kunne gi meg en verdikupong eller rabattkode tilsvarende rabatten, og så bare kansellere den siste ordren. På den måten ville de slippe å pakke ordre nummer to, samt ta retur på ordre nummer en. Det ville de av en eller annen grunn ikke, så da blir det retur på angrerett i stedet. De som tjener på dette er Posten, som da vinner fraktprisen, mens både jeg og Bikeshop taper frakt en vei.

Merk at jeg er fullt ut inneforstått med at Bikeshop er i sin fulle rett her, og det er altså ikke en klage på dem, men jeg skjønner ikke at de ikke heller velger å ta den smidige løsningen. De måtte vel nesten regne med at dette kunne skje for et antall kunder, men neppe et så stort antall at det ville være vanskelig for dem å håndtere.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: mroek] #2216124 14/06/2016 13:09
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hadde ikke vært smidig jeg heller i samme situasjon hvis jeg hadde vært selger her, mroek ICON_SMILE

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: mroek] #2216132 14/06/2016 13:19
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det er litt dårlig at prisløftet ikke gjelder annet enn akkurat her og nå, det er vel ulikt "alle andre" som tilbyr prisløfter/prisgarantier, så litt uvant. Hos andre sikrer man seg mot at butikken selv har en mye bedre deal rett etter handel.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: baronKanon] #2216137 14/06/2016 13:23
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: baronKanon
Hadde ikke vært smidig jeg heller i samme situasjon hvis jeg hadde vært selger her, mroek ICON_SMILE
Hvorfor ikke? Som selger taper de jo mer penger på den måten? Men som sagt, jeg klandrer dem ikke på noen måte, de velger jo selv å tape litt ekstra på dette, og sørger samtidig for at jeg ikke heller får full utnyttelse av rabatten (sett under ett).

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: baronKanon] #2216145 14/06/2016 13:31
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: baronKanon

Selger taper penger på frakt én vei + kostnad for håndtering av retur + gretten kunde som kanskje handler et annet sted neste gang + kunden snakker muligens med venner om dårlig erfaring.

Som selger tror jeg at jeg hadde ansett den kostnaden fort for unødig stor.

Redigert av eOpseth; 14/06/2016 13:31.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216151 14/06/2016 13:43
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Men for å presisere, jeg er absolutt ikke gretten, og kommer til å handle på Bikeshop også neste gang. Jeg ville nok bare valgt å håndtere dette annerledes for den (antatt) lille mengden med kunder som gjorde som meg. Dette var jo uansett et veldig tidsbegrenset tilbud med helt spesielle salgsbetingelser, så det er ikke slik at det ville satt noen farlig presedens heller.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216198 14/06/2016 17:23
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Selv bestilte jeg 6/6, og ingenting har skjedd enda. Og jeg ER i ferd med å bli gretten, for de har alt på lager...

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216243 14/06/2016 19:50
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Da ville jeg sendt en Mail til de. Noen ganger har det tatt litt lang tid med ting. Har da spurt de på Mail eller Facebook og da skjer ting fort. Engang ringte de meg å beklaget også.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216322 15/06/2016 06:34
M
MortenRE Offline
Ringrev
Ringrev
M
Ja, ring de. Ikke mail.
Bestilte 8/6 - sendt 9/6 og hentet i går.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216342 15/06/2016 07:32
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
jeg bestilte noe på lørdag, og de sendte på mandag, det er meget bra med tanke på kampanjen de har hatt gående i helgen, garantert fått sykt mange ordre

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216401 15/06/2016 09:45
T
teithund Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: eOpseth
Selv bestilte jeg 6/6, og ingenting har skjedd enda. Og jeg ER i ferd med å bli gretten, for de har alt på lager...

Du bør kontakte dem.

Sist gang jeg bestilte derfra gikk det 15 dager uten at varene ble plukket. Sendte dem først to henvendelser og de svarte med at ordren skulle bli plukket snart. Tredje gangen sa jeg at jeg ønsket å avbestille ordren om den ikke ble plukket i løpet av dagen. Først da fant dem ut av den ene varen som var oppført som på lager ikke var på lager allikevel.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216481 15/06/2016 12:14
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Jeg bestilte lørdag 11.6 og nå gikk den i posten!

Ikke dårlig sett i lys av kaoset det må ha vært i forbindelse med jubileet.

Thomas
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216506 15/06/2016 12:50
RayP Offline
Medlem
Medlem
Er en stund siden noen fra oss har svart her, og jeg ser det er en del ting som blir skrevet her som kan være greit å gi en tilbakemelding på. Jeg har også svart på en del ting jeg ser blir skrevet andre steder som vi likegodt kan opplyse om her også(for regner med at noen her har tenkt det samme). For enkelhetens skyld har jeg prøvd å dele det opp i punkter.

1. Svartid på e-post.
Ja det stemmer at det er et lite antall e-poster som ikke har blitt besvart innen en arbeidsdag. Det skyldes en feil i vår support avdeling som førte til at i en begrenset periode fikk en av mine kollegaer ikke varsler når han fikk e-poster. Derfor ble noen liggende ubesvart. Vi må bare beklage ovenfor alle som ikke har fått svar innen rimelig tid og garanterer at det er ordnet opp i nå. Svartid på e-post har generelt vært meget tilfredsstillende under årets sesong. Noen e-poster er også kompliserte og krever i visse tilfeller lenger behandlingstid og noen ganger kontakt med leverandør/fabrikk før svar kan gis kunde.

2. Svartid på facebook kontra e-post
Vi svarer som regel ganske fort på facebook, og ja vi svarer omtrent døgnet rundt på ting der. Men det er ikke alt som vi kan svare på der, og det er forskjellige grunner til det. Noen ganger må ting sjekkes opp, enten med leverandører, posten eller andre folk på huset her med mer ekspertise på saken det spørres om, for å nevne noen eksempler. På generelt grunnlag er det best å sende en e-post hvis det handler om ordre, returer, reklamasjoner, leveringstid på produkter eller vanskelige tekniske spørsmål, da vi har mulighet til å gi bedre oppfølging der.
Svartiden på e-post er faktisk ikke noe lenger enn på facebook, men jeg vet at vi tidligere har glemt å gi beskjed til kunder om at vi må sjekke ting opp med leverandører osv. og derfor virker det som om saken bare ligger uten å bli arbeidet med. Vi har heller ingen mulighet til å sette facebookmeldinger i system, slik vi gjør med våre e-poster.

3. Rabatt på ordre som ikke er bestilt under kampanjeperioder
Vi har ikke mulighet til å gi ut hverken rabattkoder på enkeltordre eller verdikuponger(gavekort) ettersom vår systemleverandør per dags dato ikke har noen funksjon for dette. Så det betyr at for alle ordre som var sendt fra oss måtte vi i så fall ha kreditert de manuelt, og tilbakebetalt de via vår regnskapsfører (ved bruk av postoppkrav). Det er litt enklere og kjappere hvis man har forhåndsbetalt da det tas automatisk gjennom systemet vårt, men det er uansett en manuell jobb som må gjøres.

Jobben med krediteringen og det totale antallet henvendelser om dette har ført til at vi i perioder med store salg har en policy om at ordre må sendes tilbake for å bytte, og på den måten få rabatten. Jeg vet at det er tungvint og ikke aller helst skulle vi kanskje løst det på en annen måte, men hvis vi skulle gjort det manuelt som vi må nå, hadde vi måttet satt alle som jobber på support til å arbeide nesten en full uke bare for å få kreditert de kundene som tok kontakt. Husk at vi snakker om flere tusen ordre i uken.

4. Leveringstid på bestillinger
Den går litt opp og ned, og vi vet at vi har et forbedringspotensiale på dette området. Vi har mange nye ansatte i år som har ført til litt ekstra treghet i en opplæringsfase, men vi sender nå mange flere ordre per dag enn vi gjorde i fjor. Men nå er det totale antallet ordre også en del høyere. På det aller verste i år har vi vel brukt en ca. 5 arbeidsdager på plukk, mens vi for øyeblikket er nede i en 3-4 dager.

Kan det hende vi gjør feil og noen ordre tar lenger tid enn andre? Selvfølgelig skjer det, all jobb på lageret skjer manuelt og da blir ting forlagt, ting glemt, ting plukket feil osv. Men hvis vi ser på det totale antallet ganger vi har et avvik er det en promille i forhold til pakker sendt. Vi skjønner jo selvfølgelig at det er kjedelig og prøver å ordne opp i ting på en så smidig måte som mulig.

Kunder som velger hentes hos bikeshop, men vil ha det tilsendt vil også føre til at det blir et par ekstra leveringsdager(for de ordrene) da vi ikke automatisk ringer alle for å spørre om de har valgt riktig leveringsmetode.

Vi registrerer også at en del kunder bestiller varer som ikke er på lager i bestillingsøyeblikket. Da må varen komme inn fra leverandør først, merkes, plukkes og pakkes, noe som forlenger leveringstiden. Har ordren din drøyd litt med å bli sendt vær så snill, dobbeltsjekk at alt var på lager før du ringer for å kjefte på meg eller en av mine kollegaer. ICON_SMILE

5. Alle varene er på lager, men det tar mange dager før ting blir sendt
Det skyldes rett og slett at det er mange ordre hvor alle varer også var på lager som har kommet inn før din, ikke at vi står og venter på utsending. Vi jobber som regel etter et first come, first serve prinsipp. Unntaket er ordre som bestilles med ekspress som leveringsmetode, de får prioritet hos oss og hos posten.

6. Vi svarer ikke på svar til e-poster
Jo det gjør vi selvfølgelig, men noen ganger kommer det ikke spørsmål og da har vi egentlig ingenting å svare på. Har du svart på en e-post fra oss(som kommer fra vår support avdeling) og ikke fått svar tilbake har den enten havnet i et spamfilter, du har kommet med en ordbruk som ikke hører hjemme noe sted, eller du har ikke stilt et spørsmål.

Vi svarer ikke på svar til nyhetsbrev, ordrebekreftelser eller lignende da de går til en no-reply e-post.

7. ordre som tar ekstremt lang tid å få plukket
Da er det nok en feil et sted. Normalt sett prøver vi å kontakte kunder ganske kjapt på e-post eller telefon ved feil, men det er dessverre mange vi ikke får tak i. Men selvfølgelig får vi gjort feil her også, da det er en manuell jobb som må gjøres. De mest vanlige årsakene er bestilling av utsolgte varer(med leveringstrøbbel fra leverandør), bestilling av utgåtte varer (hvor vi ikke får tak i kunde på telefon/mail) eller lagerfeil oppdaget under plukkprosess.
Når det gjelder ordren til eOpseth så tror jeg du må ta kontakt med oss, for jeg finner ingen ordre fra 6/6 hvor varene har vært på lager og ordren ikke er sendt.

8. Vi sender kun ordre 2 ganger i uken
Dette stemmer ikke, og hvor det kommer fra kan jeg ikke skjønne. Posten plukker opp ordre fra oss 2 ganger om dagen, 5 dager i uken. Vi jobber også i helgen, men posten tilbyr dessverre ikke hentetjenester da.

Er det noe mer dere lurer på? Si i fra! Vi er veldig glade for tilbakemeldinger, både positive og negative(helst konstruktive) da vi alltid ønsker å bli bedre.

Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216594 15/06/2016 18:07
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg bestilte en Aerlite karbongaffel på fredag formiddag. Den er nå montert på sykkelen og avventer jomfrutur når tordenværet har gitt seg.

Stort sett knallfornøyd med Bikeshop. Det er vel mer min (u)tålmodighet som gjør at jeg er frustrert innimellom.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: RayP] #2216709 16/06/2016 04:56
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: RayP

Når det gjelder ordren til eOpseth så tror jeg du må ta kontakt med oss, for jeg finner ingen ordre fra 6/6 hvor varene har vært på lager og ordren ikke er sendt.

Det har nok den enkle forklaring at jeg slettet min ordre i går rundt 1030-1100 tiden, og jeg kan formidle ordrenummer om det skulle være av interesse trass i min kanselering. Det dreide seg enkelt om en bakbrems + div kost gel/barer, og ingenting av dette var merket som "Ikke på lager" slik jeg kunne se det fra min kant. 10 dager er og blir godt i overkant særlig når det ikke formidles noen form for informasjon rundt tidsbruken, og det forsterkes i grunn kun ytterligere når jeg ser at andre som har bestilt senere får sitt. Jeg har forståelse for at ting jeg bestilte kanskje ikke var på lager allikevel, men det var ikke min oppfattelse basert på hva jeg kunne lese av web samt ordrestatus når jeg logget inn hos dere for å sjekke status, og dette var kanskje hovedgrunnen til at jeg la inn bestilling i utgangspunktet.

Men for all del, jeg har opplevd rask leveringstid hos dere også, så verden er ikke bare kullsvart. Personlig har jeg mest tro på at forbedring skjer gjennom tilbakemeldig, og til høsten kan det jo være at jeg er blid igjen. ICON_SMILE

Redigert av eOpseth; 16/06/2016 05:17.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216714 16/06/2016 05:48
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg har vel en teori om at leveringskvaliteten er sesongbetont. Jeg tipper Bikeshop har noenlunde lik bemanning gjennom hele året. Dermed vil det være høy kvalitet på leveringen i perioder hvor folk ikke handler sykkeldeler.

Sånn som nå, rett før og i starten av rittsesongen vil jeg tippe belastningen er MYE større enn i september til februar.

Selv om Bikeshop er norges største nettsykkelbutikk så tipper jeg de ikke har mulighet til å ha folk på lønningslista uten å ha jobb å gi dem. Sesongene er gjerne forutsigbare men jeg tror uansett det er vanskelig å ha flere som jobber i høysesong.

Dette ble klønete formulert men jeg tror det tar lenger tid å få pushet ut f. eks. 2500 ordre om dagen i høysesong enn kanskje 500 i vintersesongen.

(tallene er fullstendig gjettverk)

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2216813 16/06/2016 08:12
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Jeg la inn ordre sent søndag kveld i tilbudshelgen, og varene ble først sendt i posten den 15.6. Selv med salg midt i sesongen synes jeg det er litt dårlig.

Jeg ringte på tirsdag og spurte pent om jeg kunne få prioritet pga. Styrkeprøven til helgen, svært hyggelig ansatt på telefon som skulle sjekke på lager om det var mulig. Jeg fikk raskt kvittering for at varene var plukket og sporing, men jammen tok det en ekstra dag før varene faktisk forlot Bikeshop. Det skjønner jeg ikke helt?

Hva er forklaringen på at varene kan bli liggende en hel dag, ferdig pakket? Jeg har opplevd tidligere at varene ble svært rask pakket og var på postbilen kl. 08.00 på morgenkvisten.

Jeg er stort sett svært fornøyd med både priser og service fra Bikeshop.

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Side 16 av 34 1 2 14 15 16 17 18 33 34

Moderator  support