Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 14 av 34 1 2 12 13 14 15 16 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Svar fra bikeshop.no [Re: RayP] #1917405 29/01/2015 16:44
P
Playmoon Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Sitat: RayP
Hei Playmon

Vi sliter litt med å få tak i den hjelmen ettersom det er en 2014 modell. Så vidt jeg kan se har en av kollegaene mine forsøkt å få tak i deg uten hell for et par dager siden for å informere deg om at du kan få 2015 modellen til samme pris hvis du ønsker det(når den kommer inn).

Det med bremsen har vi allerede ordent opp i så vidt jeg kan se?

Jeg sendte en epost til dere i dag. Og straks etterpå dukket det opp varsling om at bremsen er på vei. Ikke hørt noe fra kollegaer av deg, gitt. 2015-hjelm til samme pris er jo meget riktig forslag.

Strava | Bianchi Oltre XR2 | Gavia CX Ultimate | Canyon Nerve
Re: Svar fra bikeshop.no [Re: Sepeda] #1917448 29/01/2015 18:46
F
fei Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Sitat: Sepeda
Har de siste månedene fått imponerende kjappe svar på e-post (i løpet av et par timer) fra Sverre André i Bikeshop på tildels kompliserte spørsmål om utstyr og komponenter

Enig. Han er kunnskapsrik og svarer alle mine spørsmål kjapt. Han er også en guru på fatbike. Har bestilt en haug med stæsj fra bikeshop og har ikke hatt noen problemer. Kommer garantert til å handle mere derfra.

Re: Svar fra bikeshop.no [Re: Vulturous] #1917500 29/01/2015 21:18
T
TUM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sendte en epost med noen spørsmål her om dagen og fikk svar på ett par timer.

Bestilte noen varer på kvelden og de ble sendt dagen etter.

Synest de er kjapp og grei.

Redigert av TUM; 29/01/2015 21:18.

John
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1918501 02/02/2015 11:41
K
krøllekari Offline
Fersking
Fersking
K
Kjøpte en Vision fatbike til 1/2 pris for halvannen uke siden umiddelbart etter at tilbudet var lagt ut. Det var da 3 sykler igjen i følge hjemmesida jeg fikk ordrebekreftelse. Etter ei uke ble jeg oppringt av bikeshop med beskjed om at de hadde leveringsproblemer men at jeg kunne få en Gavia som faktisk var dyrere en Visionsykkelen til samme pris. Dette gikk jeg med på men da jeg i ettertid gikk inn på hjemmesida deres så jeg at de bare hadde en Gavia-sykkel som kostet det halve av det Visionsykkelen kosta (+ 400,-) Da prøvde de seg altså med å sammenlikne fullprisen på Gaviaen med 50%-tilbudet på Visionsykkelen pg presenterte Gaviaen som et bedre kjøp! Først kan de ikke levere en vare med utlevert ordrebekreftelse og så prøver de å svindle meg. Kom selvsagt ikle med et nytt tilbud da de ble avslørt heller. Hvor useriøst går det an å drive butikk?

Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: krøllekari] #1918549 02/02/2015 12:53
RayP Offline
Medlem
Medlem
Hei Krøllekari

Dessverre var det en lagerfeil på de syklene, vi hadde derfor færre enn det vi skulle hatt. Vi har full forståelse for at det var kjipt for de kundene det gjaldt og ettersom vi ikke klarte å skaffe flere fra leverandør(og tro meg vi forsøkte så godt vi kunne selv om vi gikk ca. 2500,- tap per sykkel) valgte vi å tilby Gavia Fatty'o til de vi ikke fikk skaffet Vision syklene til.

Når det gjelder prisene er det ikke slik at Gavia'n er 50% dårligere fordi Vision er 50% dyrere. Gavia er vårt merke og vi kan derfor sette konkurransedyktige priser fra starten av så du får mest mulig sykkel for pengene(som sikkert flere andre på forumet kan bekfrefte). Veil priser er ikke noe vi bruker da det ikke er lov å benytte seg av det. Prisen som var på den Vision sykkelen er en førpris, "veilpris" satt fra leverandør er litt høyere enn det vi har solgt den til tidligere:

http://www.sykkel.com/S2014/Vision_2014_Tand_Fat/

Når det gjelder spec. er de syklene faktisk ikke så forskjellige. Så de er ganske sammenlignbare egentlig.

Det er synd at kundeservice ikke har klart å finne et annet alternativ til deg, men tro meg når jeg sier at vi har absoutt ikke forsøkt å svindle deg og jeg håper forklaringen over beviser det.

Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: Vulturous] #1918571 02/02/2015 13:15
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
Er det ikke snart på tide at denne tråden begraves? Bikeshop har etter min erfaring bedret kundeservicen sin betraktelig siden tråden ble startet.

Nå også med RayP som besvarer spørsmål fra kundene.

Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: Vulturous] #1931395 06/03/2015 16:23
G
GeirW Offline
Avhengig
Avhengig
G
LA inn min første handel hos de på onsdagen, de har alle varer, men ligger fortsatt til plukking frown
Jaja. får se, skjer det ikke noe på mandag så kansellerer jeg hele ordren og bestiller fra utlandet.

Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: Vulturous] #1931405 06/03/2015 16:59
K
Kleivis Offline
Medlem
Medlem
K
Bestilte en ordre på søndag som ble sendt på onsdag. Til sammenligning bestilte eg også en ordre fra Tyskland samtidig. Denne kom frem før ordren fra Bikeshop. Så akkurat her har de et stort forbedringspotensiale. Min erfaring er at det tar fort 3 dager før varene blir sendt, desverre. Ellers er eg fornøyd med Bikeshop.

Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: Vulturous] #1931410 06/03/2015 17:11
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Til opplysning så sier bikeshop at de sender varer de har på lager normalt innen 1-3 dager. Så litt tålmodighet bør vi ha.

Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: Brusdalen] #1931434 06/03/2015 18:14
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg prøvde meg nettopp på en bestilling derfra, og varene ble sendt samme dag. yes

Re: Lagerfeil på Vision fatbike [Re: Vulturous] #1931585 07/03/2015 09:56
K
kriss engen Offline
Entusiast
Entusiast
K
bestiller mye fra bikeshop, har aldri hatt ett eneste problem med de noen gang.. er det ikke på tide at denne tråden stoppes og folk slutter og syte? de informere også på sine sider om at det tar normalt 1-3 dager fra bestilling til det sendes forutsatt at varen er på lager. har man dårligere tid en det, er det bare og og betale for ekspress pakke, så går det fortere..

Dårlig erfaring med Bikeshop.no? Nei, tvert imot! [Re: Vulturous] #1938689 25/03/2015 09:41
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Bestilte en vare fra Bikeshop for noen dager siden. Jeg sjekket ikke leveringstid og lagerstatus godt nok, og ble derfor litt overrasket når det viste seg at leveringstiden ble meget lang.

Henvendte meg skriftlig (digitalt) til Bikeshop, og tre timer senere var alt i orden. De kunne ikke skaffe den aktuelle varen, men tilbød meg en tilsvarende oppgradert versjon uten mellomlegg.

Samme ettermiddag ble ordren plukket og sendt. Det kaller jeg kundeservice:) Det er ingen tvil om at det var min egen feil, men likevel ordnet de opp slik at jeg endte opp i en enda bedre situasjon enn jeg hadde håpet på.

Jeg regner ikke med at de har mulighet til å gjøre det hver gang jeg dummer meg ut, men i dette tilfellet strakk de seg langt forbi det jeg kunne forvente. Takk!

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no? Nei, tvert imot! [Re: Vulturous] #1938697 25/03/2015 09:56
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg er fornøyd med bikeshop. Vanligvis veldig gode priser og ikke minst kjempebra utvalg av alt mulig nyttig og unyttig. Fornuftige svar på tekniske spørsmål har de også. Ved en anledning har de flyttet tidspunkt for levering da en av varene ikke kom på lager og da ble vi enige om å sende alt det andre og de slettet den siste varelinjen. En annen gang hadde de feil oppgitt feil vekt på et 3T stem og da jeg sendte forespørsel om dette fikk jeg et raskt svar på at de hadde vært på lageret og veid stemmet, at de hadde gjort en feil og etter noen minutter var riktig info lagt på nettsiden. De er raske til å svare på henvendelser... Og min forventning er samme dag med forespørsel om morgenen, ellers dagen etter. En leverandør med så stor omsetning vil alltids få en og annen misfornøyd kunde.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no? Nei, tvert imot! [Re: Vulturous] #1938728 25/03/2015 10:43
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
Jeg er også svært godt fornøyd med Bikeshop. Handler nesten utelukkende deler og verktøy der. Har også kjøpt sykkel derfra. Bare gode erfaringer. Hurtig og profesjonell returhåndtering. Husk å sjekke lagerstatus før bestilling :-)

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no? Nei, tvert imot! [Re: Vulturous] #1938766 25/03/2015 11:39
J
JørgenK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Bestilte varer fra Bikeshop for 1 mnd tid siden. En del varer for noen tusen, men en vare var ikke på lager. Men de sendte alle varene utenom den de ikke hadde på lager, uten at jeg spurte om det. Samt så sendte de den resterende varen når den kom inn frakt fritt ICON_SMILE

Så som alle andre sier, bikeshop er blitt bedre. Så denne tråden burde igrunn være stengt, da dette er long gone!

Reality is an illusion that occurs due to lack of alcohol
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no? Nei, tvert imot! [Re: Vulturous] #1938781 25/03/2015 11:52
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
For å legge på det positive: Handlet for oppunder 2000 kroner for noen uker siden. Jeg bestilte feil gir (de hadde feil bilde på webshopen). Bytteprosessen fungerte brillefint. Jeg fikk returlapp på mail, teipet denne på esken og leverte til posten. et par dager senere hadde jeg nytt og riktig gir i posten.

Alle tomler opp.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no? Nei, tvert imot! [Re: JørgenK] #1938797 25/03/2015 12:11
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: JørgenK
Så som alle andre sier, bikeshop er blitt bedre. Så denne tråden burde igrunn være stengt, da dette er long gone!

Uenig, denne tråden er en super erfaringsdatabase for en av landets største og mest kjente sykkelnettbutikker, og har etterhvert blitt svært god reklame for bikeshop.no. Det er jo tydelig at de har hatt, og kanskje fortsatt har, store utfordringer, men at de nå har utviklet seg og er blitt generelt veldig bra.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1939084 26/03/2015 07:04
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Hadde lenge grei erfaring med Bikeshop når jeg forholdt meg til varer på lager og henting på Skoppum.

Nå tenkte jeg til en forandring å bestille ett par sko som ikke var på lager for spenningens skyld. Tok kontakt og fikk beskjed om at de ventet ett lass varer fra Mavic så det sku være greit. Så ser jeg etterhvert at det de har fått inn masse lager, bare ikke min størrelse. Sender mail og fikk i forgårs dette til svar:

Quote:
Vi har dessverre vært utsolgt for disse skoene i denne størrelsen. 18.03 er den datoen vi forventer å få dette inn på vårt lager igjen.

Vel, 18.03 var for en uke siden og den antatte datoen når jeg bestilte og som fortsatt står som status.

Fantastisk, godt at det snør og sykkelen også er forsinket.. ICON_TONGUE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1939139 26/03/2015 09:03
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
Joda, lærte tidlig at det ikke er lurt å bestille noe det står ubekreftet levering <dato> på hos bikeshop. Men er det mulig å kansellere ordre direkte fra kundesiden din, noe jeg har savnet i mange andre nettbutikker.

Pleier å bestille hos sykkelkomponenter om jeg må ha det kjapt, og bikeshop om jeg vil ha det billig og ikke har noe imot å vente litt.

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Feil dato på sko [Re: JoachimV] #1939181 26/03/2015 09:47
RayP Offline
Medlem
Medlem
Det ser ut som om det er to ting som har gått litt fort for kundesupport.

1. de skoene er ikke utsolgt da de er helt nye og vi fikk inn første sending nå nettopp. De var veldig populære så det var dessverre en del i rest allerede når de kom inn. Nye er på vei.
2. jeg trodde de kunne kalenderen men jeg skal høre med de en gang til. ICON_SMILE

Jeg skal få han som har saken din til å svare deg så fort han har mulighet.

Datoer og leveringstid [Re: Raoul Duke] #1939184 26/03/2015 09:53
RayP Offline
Medlem
Medlem
leveringstid er noe vi ikke helt rår over selv ettersom det er både en leverandør og transportør som kan skape problemer her.

Dette er grunnen til at datoene også står som ubekreftet, da vi bekrefter de ser vi ofte at det blir forskjøvet en dag eller to grunnet forskjellige omstendigheter.

Vi jobber nå med en endring i systemet vårt som vil vise lagerstatusen litt annerledes og vi ønsker også at leverandørens lager vises hvis vi er tomme. På den måten håper vi det blir enklere for kundene(dere) å forholde seg til lagerstatusene. Vi kommer også til å gjøre lagerstatusen litt mer synlig da vi erfarer at noen ikke får med seg at det er lang leveringstid på produkter eller at de ikke er på lager.

Nå lagerfører vi heldigvis det aller aller meste så normalt sett skal det ikke være noe stort problem å få tak i noe.

Re: Feil dato på sko [Re: Vulturous] #1939187 26/03/2015 09:58
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg tømte lommene i jakken i dag og fant pakkeseddelen fra Bikeshop fra bestillingen jeg gjorde for kort tid siden. Jeg bestilte på fredags ettermiddag og skrev at jeg håpet at de kunne sende slik at jeg hadde delen på mandagen. Allerede lørdag morgen kom meldingen fra posten om at pakken var klar for henting. Flott service og litt av grunnen lå kanskje i de store bokstavene på pakkeseddelen: "HASTER!" ICON_SMILE

Hva bikeshop.no synes om denne tråden. [Re: Brusdalen] #1939188 26/03/2015 09:59
RayP Offline
Medlem
Medlem
Vi må vel si oss enig i det du sier her. Det er en super erfaringsbase og en grei måte for oss å ha dialog med våre kunder.

Vi setter pris på alle tilbakemeldinger dere måtte komme med og vi har flere ganger endret på rutiner, nettsiden og andre ting etter tilbakemeldinger her.

Så lenge alt holdes på et vist nivå, ingen farer med løgn og alt er forholdvsvis saklig og på tema tar vi mer enn gjerne imot tilbakemeldinger fra dere her og kan gjerne ha en dialog om ting.

Navnet er vi kanskje ikke så fornøyd med da det ikke er helt beskrivende for tråden. ICON_SMILE

Re: Datoer og leveringstid [Re: RayP] #1939226 26/03/2015 10:58
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Dette er grunnen til at datoene også står som ubekreftet, da vi bekrefter de ser vi ofte at det blir forskjøvet en dag eller to grunnet forskjellige omstendigheter.

Jeg vil påstå at "ubekreftet dato" hos dere (og mange andre) er dagens dato + N dager, og grunnen til dette er for å lure kunder til å bestille varen hos dere i stedet for hos andre. Hvis man ser på varene med ubekreftet dato hos dere, vil man se at datoen øker med én dag per dag.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Datoer og leveringstid [Re: neonstz] #1939235 26/03/2015 11:07
RayP Offline
Medlem
Medlem
Det er helt riktig at ubekreftet dato er dagens dato + x antall dager det tar for oss å få varen under normale omstendigheter.

Grunnen til at vi ønsker å ta det bort er ikke fordi den ikke stemmer, i mange tilfeller er en ganske nøyaktig såfremt leverandør har vare på lager og transporten til oss går som den skal. Som regel har vi varer i bestilling hele tiden så det kan også hende at den kommer hit før den datoen.

Vi ønsker rett og slett å endre den ettersom det fra tid annen blir en forsinkelse hos leverandør eller med transporten som fører til at varen kommer senere enn den skulle ha gjort.

Re: Datoer og leveringstid [Re: Vulturous] #1939246 26/03/2015 11:30
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
En sak jeg har savnet på sidene til Bikeshop, er "ønskeliste". CC og CRC har slike. Da kan man lage seg en handleliste etterhvert som behovene dukker opp, men bestilling ikke er helt aktuelt ennå. Uten slik handleliste, må jeg lage min egen, og så huske å finne den frem når jeg skal bestille deler fra BS.

Håper dette lar seg ordne.

Re: Datoer og leveringstid [Re: voldemort] #1939250 26/03/2015 11:36
RayP Offline
Medlem
Medlem
VI har vel en form for ønskeliste. Hvis du logger inn kan du gå inn på produktet og trykke på høyre siden der det står "legg i ønskeliste" hvis du trykker deg til handlekurven finner du de i en liste der.

Du kan da fjerne eller legge til produkter, eventuelt sende den til deg på e-post.

Vi jobber fortsatt med den for at den skal bli akkurat sånn vi ønsker det, men sånn i mellomtiden er det løsningen vi har. ICON_SMILE

Re: Datoer og leveringstid [Re: RayP] #1939425 26/03/2015 17:00
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Det er helt riktig at ubekreftet dato er dagens dato + x antall dager det tar for oss å få varen under normale omstendigheter.

Grunnen til at vi ønsker å ta det bort er ikke fordi den ikke stemmer, i mange tilfeller er en ganske nøyaktig såfremt leverandør har vare på lager og transporten til oss går som den skal. Som regel har vi varer i bestilling hele tiden så det kan også hende at den kommer hit før den datoen.

Vi ønsker rett og slett å endre den ettersom det fra tid annen blir en forsinkelse hos leverandør eller med transporten som fører til at varen kommer senere enn den skulle ha gjort.

Betyr ubekreftet dato at varen sannsynligvis vil komme til dere på den estimerte datoen hvis man bestiller, men at dere faktisk ikke bestiller fra leverandør før noen bestiller varen fra dere?

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Datoer og leveringstid [Re: neonstz] #1939438 26/03/2015 17:21
RayP Offline
Medlem
Medlem
Nei, ubekreftet dato betyr bare at varen ikke er på lager.

Datoen genereres kun ut fra normal leveringstid fra den leverandøren. Vi har varer på vei inn og ut hele tiden så det er rett og slett bare en ubekreftet leveringsdato. Eneste fordelen man har med datoen er at den skal gi deg som kunde noe å forholde seg til hvis du ønsker å bestille en vare. Den datoen som står i det du legger inn ordren din er den dagen den normalt sett skal komme til oss.

Her har vi bekreftet datoen men lagt på et par dager i forhold til hva leverandør har sagt så ingen tar en bomtur innom butikken:

http://bikeshop.no/Bekledning/Hjelmer1/T...507-p0000055374

Her står det ubekreftet et stykke frem i tid:

http://bikeshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=65293&WebSiteMapNodeID=1001005

De kommer på lager i morgen.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1956135 07/05/2015 13:28
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
tar det veldig lang tid å få ut varene i disse dager? snakket med en venn som bestilte i forrige uke og varene ble først sendt i dag. Har f5'et i to arbeidsdager på min egen bestilling nå og begynner å innse varene ikke dukker opp før helgen.

Side 14 av 34 1 2 12 13 14 15 16 33 34

Moderator  support