Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
31/05/2014 13:46
|
epsilone6
Entusiast
|
Entusiast
Jeg fikk æren av å vente knappe 3 uker på at de skulle poste et par dekk som var "på lager" på bestillingstidspunktet sist sommer. Har ikke sett noen grunn til å handle av de siden, det er jo null oppfølging. Kommer bare en ny estimert leveringsdato som heller ikke stemmer. Sykkelkomponenter.no har en helt annen servicegrad, noe som jeg har funnet ut at jeg setter høyere enn å spare noen få kroner på enkelte produkter.
|
|
|
31/05/2014 16:47
|
Dreuf
Medlem
|
Medlem
Har handlet flere ganger hos dem, vært fornøyd med service. Men man må ikke ha dårlig tid.
Bestilte XT bremsesett i sort til en Bigbob jeg skulle oppgradere, da ringte dem dagen etter odre var lagt inn og ga beskjed om at de kun hadde i sølv på lager. Kunne velge om jeg ville kansellere ordre, vente på sort eller ta sølv. Ventet på sort, det tok sin tid men med rask svar hele tiden fra kundeservice når jeg etterlyste oppdateringer etterhvert..
Bestilte nå noen tubeless deler, tok 1 uke fra ordre ble lagt inn før dem ble sendt. Iflg nettsiden dems var delene på lager. Min teori er 1 av 2, enten var delene ikke fysisk på lager. Ellers så selger dem så sinnsykt mye at dem bruker 1 uke på å pakke delene..
Kommer til å bruke dem igjen, men kun på deler som ikke haster.. Som han ovenfor skriver, betaler gjerne noen kroner mer for rask levering dersom det haster.
|
|
|
[Re: Dreuf]
31/05/2014 17:24
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
Bestilte nå noen tubeless deler, tok 1 uke fra ordre ble lagt inn før dem ble sendt. Iflg nettsiden dems var delene på lager. Min teori er 1 av 2, enten var delene ikke fysisk på lager. Ellers så selger dem så sinnsykt mye at dem bruker 1 uke på å pakke delene.. Jeg har alltid opplevd at delene blir sendt 1-2 uker etter bestilling, selv om det er masse på lager ifølge hjemmesiden. Jeg tror derfor at de bruker >1 uke på å å pakke det inn. Om det er lurt av dem å ha >1 ukes pakkekø? Det tviler jeg på - nesten uansett synsvinkel...(selger, kjøper, økonom, potensielle kunder, osv.) Det går jo an å si at man bør planlegge kjøpet og bestille alt sykkelstæsj i januar så man ikke trenger å stresse, men jeg tror nok ikke at flertallet av kundene gjør det på den måten. Sånn er det bare. Derfor er jeg kunde hos Bikeshop kun når jeg bestiller deler som jeg egentlig ikke trenger 
|
|
|
31/05/2014 17:46
|
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Fikk en leveranse fra Bikeshop i dag etter bestilling sist søndag. Var noen få småting. Det betyr vel at det tok 2-3 arbeidsdager før ordren ble effektuert. Det er innenfor synes jeg, selv om jeg selvsakt skulle ønsket å ha varene 14 sek etter jeg trykket på bestill knappen.
|
|
|
31/05/2014 18:00
|
chili
Ivrig
|
Ivrig
Har handlet mange ganger hos bikeshop, og vært fornøyd selv. Forhåpentligvis er det forbigående, den flaskehalsen enkelte av oss opplever nå. Men på en annen side: netthandel øker og øker, og da mener jeg man må innføre begrepet "service" i de butikkene også. Sen levering og ventetid på tlf/epost er sånn sett ikke helt greit. Som friskus handler jeg mye på f eks fjellsport.no, de garanterer levering samme dag for bestillinger de mottar før 15:00. Dette har jeg hardtesta, uten avvik. Og mail besvarer de samme dag. Nå vil jeg tro de har litt mer konkurranse enn bikeshop, men samtidig har de med dagens forutsetninger klart å minimerer gapet mellom fysisk og nettbasert butikk. Trenger jeg noe til turen, vet jeg at jeg har det jeg trenger fra dem på postkontoret innen 1-2 virkedager Lat som jeg er velger jeg heller det, enn å dra til en butikk og krangle meg frem til samme pris. Kanskje en vei å gå for bikeshop?
NOTS – Vern om terrengsykling
|
|
|
31/05/2014 18:48
|
birker
Entusiast
|
Entusiast
Jeg bruker aldrig bikeshop igjen, makan til rot skal du lete lenge etter!
|
|
|
[Re: birker]
31/05/2014 20:39
|
anonym
Besatt
|
Besatt
|
|
|
[Re: anderfo]
06/06/2014 06:09
|
mojo
Avhengig
|
Avhengig
Ringte de for å få bekreftet at de hadde på lager før jeg bestilte, og fikk bekreftet at de hadde 1 igjen, men ligger fortsatt i plukkliste og forskyves dag for dag 
|
|
|
06/06/2014 06:28
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Var innom butikken i går og det var flere ansatte som gikk rundt hele tiden å plukket varer til ordrebestillinger. Det var også flere som tok seg av kundene som var innom. Tror de har fryktelig mye å gjøre for tiden. Selv om jeg måtte vente en stund på hjelp var servicen upåklagelig når jeg fikk hjelp. De har kølappsystem så du kan tusle rundt og finne andre ting du trenger imens.
Ellers har jeg jo aktivt brukt prisgarantien til Gsport og XXL og bare visst de prisene til Bikeshop på de varene som er felles, selv om de enkelte ganger har prøvd seg med at det er nettpriser.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: mojo]
06/06/2014 08:53
|
mojo
Avhengig
|
Avhengig
Ah, der kom sendingsbekreftelsen. Da er det bare å glede seg 
|
|
|
06/06/2014 10:54
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Bestilte den 30 mai og den 4 kom sendingbekreftelsen.... Makan at det skal ta så lang tid.... At det var en hel lørdag og en hel søndag før det skjedde noe....[/ironi]
|
|
|
06/06/2014 12:37
|
Byggern
Medlem
|
Medlem
3 dager på plukkliste siden jeg la inn kjøpet. Varene er på lager. Irriterende lenge å vente, og fjerner hele poenget med å kjøpe på nett i norsk nettbutikk... Få ut fingeren og få pakka avgårde da vel!!!
|
|
|
06/06/2014 12:45
|
vehe
Besatt
|
Besatt
Har og erfaring med at de er treige med å få ting sendt avgårde, har andre nettbutikker samme vare velger jeg helst de. Hadde nok vært noe annet om jeg bodde i nærheten av den fysiske butikken da jeg har et godt inntrykk av den.
|
|
|
06/06/2014 13:23
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Frustrerende at de er så trege til å sende varer de har på lager, ja. Jeg la inn bestilling på tirsdag kl. 12. Klokka 9:30 i dag sendte jeg en sutremail og lurt på når de hadde tenkt til å sende pakken, siden jeg i utgangspunktet trenger varene senest onsdag som kommer. Tre kvarter senere får jeg sendingsbekreftelsen. Ingen har svart på mailen ennå, så jeg vet strengt tatt ikke om dette var en rentilfeldighet, eller om det lønte seg å sutre litt  Men, jeg synes også det er alt for lenge med nesten tre døgn fra bestilling til varene er ferdig plukket. I en seriøs nettbutikk bør man absolutt kunne forvente at lagervarer blir sendt senest neste virkedag. Forhåpentligvis er dette bare voksesmerter, og noe som går seg til etter hvert.
|
|
|
[Re: trondmm]
06/06/2014 14:10
|
evhvis
Fersking
|
Fersking
Frustrerende at de er så trege til å sende varer de har på lager, ja. Jeg la inn bestilling på tirsdag kl. 12. Klokka 9:30 i dag sendte jeg en sutremail og lurt på når de hadde tenkt til å sende pakken, siden jeg i utgangspunktet trenger varene senest onsdag som kommer. Tre kvarter senere får jeg sendingsbekreftelsen. Ingen har svart på mailen ennå, så jeg vet strengt tatt ikke om dette var en rentilfeldighet, eller om det lønte seg å sutre litt  Men, jeg synes også det er alt for lenge med nesten tre døgn fra bestilling til varene er ferdig plukket. I en seriøs nettbutikk bør man absolutt kunne forvente at lagervarer blir sendt senest neste virkedag. Forhåpentligvis er dette bare voksesmerter, og noe som går seg til etter hvert. Er nok veldig tilfeldig hvem som får tilsendt fort og hvem som må vente. Min siste ordre var et sett med girspaker som ble bestilt på en tirsdag og stod på plukkliste fram til jeg prøvde å avbestille på mail på fredags kveld, da var de plutselig pakket tidlig lørdags morgen før jeg fikk svar på mailen. Fikk heldigvis tak i noen gamle girspaker fra lokal sportsforhandler på fredagen hvor den av spakene jeg trengte var riktig type og dermed sykla i helga. De bestilte girspakene tørker støv i eska fram til jeg kjører i stykker en av de som står på sykkelen. Retufrakten gjør det lite lønnsomt å sende så billige varer tilbake. Var vel andre gang siste 6 måneder at bikeshop brukte ca ei uke på å postlegge lagervarer. Handler mye heller på sykkelkomponenter.no hvor det er topp service og raske forsendelser (stort sett 2-3 virkedager fra bestilling til varen kan hentes). Bestillingsvarer merket 7-14 dager på sykkelkomponenter.no kommer stort sett like raskt som lagervarer fra bikeshop.
|
|
|
10/06/2014 20:54
|
tech8
Entusiast
|
Entusiast
Bestilte en liten ordre (1 del) 5.juni, som var lagerført da. Måtte skuffet se at den enda ikke var sendt i dag. Kjipt for jeg trenger delen før helgen, og jeg regnet med at lagerførte varer ble sendt i løpet av maks 2 virkedager etter bestilling.
Ser nå at det typisk tar opptil 2 uker for å sendt lagerførte deler. Håpløst!
|
|
|
10/06/2014 20:59
|
pez d spencer
Veteran
|
Veteran
Bestilte noe småtteri i dag, har aldri bestilt noe derfra før. Alt skal være på lager i følge nettsiden. Blir spennende å se, tenkte å gi det en sjanse på "tross" av denne tråden 
|
|
|
10/06/2014 21:01
|
jag
Ringrev
|
Ringrev
Bestilte nytt drev, den 28/5, som det var 5 av på lager. Bestillingen hadde status "Plukkliste", inntil den ble sendt 3/6, fra lageret. Mottatt 4/6, med posten.
Bestilte fra bikeshop, kun fordi det var eneste butikk jeg fant varen på.
/Jan
"I never understood wind" - Donald Trump
|
|
|
[Re: tech8]
10/06/2014 22:46
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Bestilte en liten ordre (1 del) 5.juni, som var lagerført da. Måtte skuffet se at den enda ikke var sendt i dag. Kjipt for jeg trenger delen før helgen, og jeg regnet med at lagerførte varer ble sendt i løpet av maks 2 virkedager etter bestilling.
Ser nå at det typisk tar opptil 2 uker for å sendt lagerførte deler. Håpløst! 5 juni var torsdag og i mellom der kom pinsen, så om din ordre ble sendt etter ditt ønske( 2 virkedager), så ville den vært i posten på onsdag pluss 4 dager i posten.... Kan bare for min egen del si at jeg ikke ville handlet i en butikk der de satt og ventet på min ordre...
|
|
|
[Re: anonym]
11/06/2014 06:16
|
epsilone6
Entusiast
|
Entusiast
Ser nå at det typisk tar opptil 2 uker for å sendt lagerførte deler. Håpløst! 5 juni var torsdag og i mellom der kom pinsen, så om din ordre ble sendt etter ditt ønske( 2 virkedager), så ville den vært i posten på onsdag pluss 4 dager i posten.... Kan bare for min egen del si at jeg ikke ville handlet i en butikk der de satt og ventet på min ordre... To virkedager hadde vært at den ble sendt på tirsdag da, i dag er det den tredje om ikke fjerde avhengig av når han bestilte på torsdag. Hvis han bor på østlandet, tar det typisk 1-2 dager med servicepakke. Du ville ikke handlet fra en butikk som har investert nok i kapasitet og IT til å opprettholde en god servicegrad, greit nok.
|
|
|
[Re: epsilone6]
11/06/2014 10:22
|
anonym
Besatt
|
Besatt
To virkedager hadde vært at den ble sendt på tirsdag da, i dag er det den tredje om ikke fjerde avhengig av når han bestilte på torsdag. Hvis han bor på østlandet, tar det typisk 1-2 dager med servicepakke.
Du ville ikke handlet fra en butikk som har investert nok i kapasitet og IT til å opprettholde en god servicegrad, greit nok.
Tell etter. 1. virkedag er fredag. 2. virkedag er tirsdag. Så skal den legges i posten, det er onsdag. Så skal posten bruke 4 dager (egen garanti), da er vi på (tor,fre,man,tir)(lør er ikke virkedag ifølge posten). Da får du den senest onsdag. En butikk som sitter å venter på min ordre, er en butikk med dårlig omsetning, og grunnen til det, er grunnen til at man ikke handler der. Det er en grunn til at ting kan ta tid hos Bikeshop.....
|
|
|
[Re: jag]
11/06/2014 13:53
|
jok
Entusiast
|
Entusiast
Jeg burde nok lest denne tråden før jeg bestilte en bremseskive jeg hadde kjørt skjev, og som jeg trenger nå til helgen,samt noen andre deler. Orderen var komplett men har ligget en uke til plukking. Hadde jeg visst det hadde jeg bestilt fra et annet sted. Men jeg fikk i allefall rakst svar på telefonen om at de hadde for dårlig kapasitet på plukking siden det var høysesong. Kanskje de burde hatt et system i nettbutikken som kontinuerlig registrerte og fortalte hvor lang plukketid man måtte påregne, slik man har på mange telefontjenester.
|
|
|
11/06/2014 14:08
|
tech8
Entusiast
|
Entusiast
To virkedager hadde vært at den ble sendt på tirsdag da, i dag er det den tredje om ikke fjerde avhengig av når han bestilte på torsdag. Hvis han bor på østlandet, tar det typisk 1-2 dager med servicepakke.
Du ville ikke handlet fra en butikk som har investert nok i kapasitet og IT til å opprettholde en god servicegrad, greit nok.
Tell etter. 1. virkedag er fredag. 2. virkedag er tirsdag. Så skal den legges i posten, det er onsdag. Så skal posten bruke 4 dager (egen garanti), da er vi på (tor,fre,man,tir)(lør er ikke virkedag ifølge posten). Da får du den senest onsdag. En butikk som sitter å venter på min ordre, er en butikk med dårlig omsetning, og grunnen til det, er grunnen til at man ikke handler der. Det er en grunn til at ting kan ta tid hos Bikeshop..... Du må ha misforstått noe. Det er ikke postgangen som er poenget i mitt innlegg. Det er ekspedisjonstiden hos bikeshop. I følge denne tråden tar det opptil 2 uker før bikeshop sender ut lagerførte varer. Det er for dårlig i mine øyne. Det må da være mulig å få sendt ut en småordre (på en lagerført enhet) i løpet av to arbeidsdager?
|
|
|
11/06/2014 14:36
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Kan bare for min egen del si at jeg ikke ville handlet i en butikk der de satt og ventet på min ordre... Helt greit at Bikeshop ikke sitter og tvinner tomler og venter på at det ramle inn en ordre. Men, jeg handler en del på nett, spesielt datakomponenter. Hvis jeg kjøper lagervarer på komplett.no eller mpx.no før kl. 09.00, så kan jeg hente det på den lokale Jerniaen samme dag kl. 15. Disse butikkene har også en god del ordrer som skal ut hver dag. Jeg forventer strengt tatt ikke at Bikeshop skal være like strømlinjeforma, men enhver nettbutikk bør klare å ha en orde klar til utsending senest neste virkedag, hvis varene er på lager.
|
|
|
11/06/2014 14:40
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
fjellsport.no sender vel samme dag dersom ordren kommer inn før 15:00.
|
|
|
[Re: trondmm]
11/06/2014 14:58
|
ileirtro
Entusiast
|
Entusiast
Jeg forventer strengt tatt ikke at Bikeshop skal være like strømlinjeforma, men enhver nettbutikk bør klare å ha en orde klar til utsending senest neste virkedag, hvis varene er på lager.
Hos Bikeshop er det masse gutter som går rundt og plukker ordrer, Jeg vil tro at når de tar i brukt sitt nye bygg, så er plukkingen automatisert
|
|
|
11/06/2014 15:08
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Automatisert som hos f.eks Komplett.no, at det er maskiner som tar seg av plukkingen?
|
|
|
[Re: Kamao]
11/06/2014 19:33
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Automatisert som hos f.eks Komplett.no, at det er maskiner som tar seg av plukkingen? Robotplukkingen til Komplett er ikke lønnsom før du har noe nærmere milliardomsetning, riktignok med marginene i den bransjen. Jeg vil tro at marginene er vesentlig høyere i Bikeshop, men noen robotplukking som på Komplett tror jeg vi skal se langt etter.
|
|
|
[Re: tech8]
11/06/2014 19:52
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Du må ha misforstått noe. Det er ikke postgangen som er poenget i mitt innlegg. Det er ekspedisjonstiden hos bikeshop. I følge denne tråden tar det opptil 2 uker før bikeshop sender ut lagerførte varer. Det er for dårlig i mine øyne. Det må da være mulig å få sendt ut en småordre (på en lagerført enhet) i løpet av to arbeidsdager?
Jeg bestilte deler den 30 mai. Den 5 juni ble pakken levert på posten. Det er fire virkedager og pakken inneholder 6 enheter som alle var på lager. Om de har mye å gjøre, så tar det enda lengre tid hvis de skal drive å svare på purre-telefoner. De som jobber på butikken vet neppe om en ordre er stor eller liten, men de plukker de i den rekkefølgen som de er bestilt. Men jeg er enig at de sliter med å holde egne oppsatte mål med å få ut varene iløpet av 48 timer etter mottatt ordre. Er det noe som haster, så bør man jo handle i lokal butikk.
|
|
|
12/06/2014 05:45
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Har vel egentlig alltid vært fornøyd med hastighet på forsendelser fra bikeshop, unntatt nå.. la inn bestilling rundt lunch forrige torsdag som fortsatt står til plukkliste. Bestilte blant annet et dekk og noen co2 patroner eg skulle hatt til landeveisbirken i helgen, det må jeg se langt etter og må ta turen på en lokal sportsbutikk. Har vært 2.pinsedag denne uken, så en dag mindre å gå på for butikken, men jeg forventer ved netthandel at innen ett døgn så er bestilling hvor deler er på lager plukket og sendt fra butikk. Sendte en mail til de på tirsdag morgen, fikk forøvrig svar i går ettermiddag om at den ligger til plukking og blir sendt så fort som mulig. For håpe de får orden på ordresystemet sitt, Bikeshop er i utgangspunktet en bra nettbutikk med godt utvalg og konkurransedyktige priser.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
|
|