Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
01/04/2014 13:50
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Hei! Jeg jobber hos bikeshop.no og er en av de som drifter nettsiden. Normalt sett ønsker vi ikke å kommentere enkeltsaker i åpent fora, men syns at det i denne tråden har dukket opp et par innlegg som vi velger å kommentere på denne gangen. For enkelhetens skyld har jeg forsøkt å sette det opp i punkter.
Lagerstatus: Vi har ALDRI trikset med lagerstatusen enten ved å korrigere inn flere produkter enn det som er eller på annen måte jukset med den. Når det er sagt vet vi at det er flere som ikke får med seg om produkter er på lager eller ikke i ordreøyeblikket. Spesielt når det kommer til strukturprodukter som f.eks. trøyer som viser at ting er på lager men når man går inn på produktet og velger en annen størrelse kan det hende den ikke er på lager(da vil det stå ubekreftet og en dato). Når det gjelder ubekreftet er det en dato som genereres av systemet basert på hvor lang tid leverandøren vil bruke på å levere produktet. Den vil flytte seg hver dag til produktet faktisk kommer inn til oss. Grunnen til at vi ikke tør å bekrefte de er at vi ofte ser at produkter ikke kommer på den dagen de er lovet, det kan både skyldes posten som har vært sene eller leverandør som har vært trege med å sende ut produkter eller «glemt» å si at ting ikke er på lager. Dette er vi klar over at folk synes er et problem blant annet gjennom å lese på dette forumet. Vi jobber nå med en løsning som skal gjøre dette mer synlig og oversiktlig, slik at det blir lettere å se hva som er på lager og ikke, og om leverandør har det på lager hvis vi er tomme. Hvis noen har noen forslag på hva de mener hadde vært best/enklest send det gjerne til meg raymond(at)bikeshop.no så skal jeg ta det med videre. Til syvende og sist er det jo dere(kundene) som skal bruke det her, ikke vi. Svartid på e-post/telefon: Vi vet at tidligere har det vært vanskelig å nå oss på telefon/e-post. Men vi har nå ansatt flere på support avdelingen for å hjelpe til med akkurat det. I snitt får vi nå besvart 97% av alle telefoner som kommer inn til oss og alle e-poster blir besvart i løpet av 48 timer. Men det er som sagt snittet, vi vet at noen e-poster krever litt mer oppfølging og hvis vi må sjekke med leverandører eller av en eller grunn det er en sak som krever at vi sjekker litt mer kan responstiden på e-post være opptil 4 dager. Her prøver vi å korte ned tiden, men vi er litt avhengig av raskere respons fra leverandører/produsenter for å få det til. Leveringstid: Det fine været traff i år tidligere enn både vi og de fleste leverandører hadde regnet med i år, og derav endte vi opp med en situasjon der vi fikk inn flere 10 talls kontainere med varer samtidig som alle ville ha ting ut. For å løse dette har vi satt inn flere folk i tillegg til at alle her jobber overtid for å komme ajour igjen. Per nå er går det ca. 2 dager fra bestilling til sending.
Feilsendinger: Alle som sender store mengder pakker gjør feil i blant, inkludert oss. Vi har i år ligget på 0,5% feilsendinger. Jeg vet de har lagt inn en del nye rutiner for å få dette tallet nærmere 0, men helt feilfritt blir det nok aldri. Opplever du feil ved din ordre, så ta kontakt. Vi skal gjøre vårt ytterste for å rette opp i det. Returer: Før hadde vi en rutine der man måtte sende inn reklamasjoner for egen regning og så få pengene tilbake i etterkant. Problemet som oppsto da var at folk ikke sendte med kviteringer slik at vi ikke hadde noen dokumentasjon på hva som skulle betales tilbake. Vi er nå i gang med å endre systemet der og sender nå retulapper til kunder istedenfor at de må legge ut for frakt, slik at det ikke blir noe problem og mye ekstra arbeid i etterkant for kundene eller oss.
Problemer med «feilmonter krank»: Som sagt så ønsker vi normalt sett ikke å kommentere enkeltsaker på åpne forum men siden denne saken er tatt opp på kundes indikativ kan jeg vel si et par ord om det. Kranken er ikke feilmontert. Det som hadde skjedd var at kunde selv skrudde inn høyre pedal på venstre side og motsatt. Gjengene på pedalene hadde da fungert som en fres og dratt i stykker gjengene i pedalarmen. Vi freset opp gjengene på nytt med et gjengeverktøy og tok oss ikke betalt for det, vi ga også kunden et par nye pedaler siden de forrige var blitt ødelagt og tok ikke betalt for det. Vi har også tilbudt oss å gi han en helt ny krank. Men for øyeblikket har vi ikke fått svar på om han ønsker det. Når det gjelder rammenummeret så skal vi notere det inn på kundens navn i vårt system og det vil derfor også havne på kvitteringen, her må vi ta litt selvkritikk ettersom det var en ny ansatt hos oss som ikke har fått god nok gjennomgang av rutinene ved sykkelsalg. Vi har nå tatt det opp med alle ansatte i butikk og også lagt inn sperrer ved salg som ikke lar oss selge sykler uten å gjøre dette. Når det gjelder kranklageret er det i mange tilfeller en reklamasjonssak hvis det ryker så fort, så hvis kunden tar kontakt med oss så skal vi fikse det så raskt vi kan.
Har du problemer med din ordre eller andre spørsmål eller tips, produktspørsmål eller lurer på noe om nettsiden kontakt oss gjerne gjennom vår supportløsning(support(at)bikeshop.no).
Takker også ydmykt til alle som har kommet med ros for god service og konstruktiv kritikk i tråden.
Mvh Raymond/Bikeshop.no
Redigert av RayP; 01/04/2014 13:51.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
01/04/2014 14:32
|
Open 1.0
Ivrig
|
Ivrig
Bra oppklaring RayP, men det hadde vært gøy å få se en krank som var montert feil vei :-)
|
|
|
01/04/2014 15:20
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Takk til bikeshop.no/Raymond for å stå frem med "den andre siden" her. Og et godt utgangspunkt er å innse at "alle" saker har tre sider........ 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
01/04/2014 15:25
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Har bare en liten kritikk til Bikeshop. Den er helt uberettiget og har ikke ført til annet galt enn at jeg handler mer der.
Første pakken jeg fikk fra de, tok en tur via Alta, før den kom til meg. Tok en uke ekstra, men siden det ikke var noe som hastet, så har jeg fortsatt å handle der.
Kundenr: 150741
PS. Tror jeg ville holdt kraftig kjeft, om jeg hadde montert pedaler på feil side.
Redigert av anonym; 01/04/2014 15:25.
|
|
|
[Re: anonym]
01/04/2014 16:27
|
knut77
Besatt
|
Besatt
PS. Tror jeg ville holdt kraftig kjeft, om jeg hadde montert pedaler på feil side. Om kunden har fått inntrykk av at det var BS som har gjort en feil så er det jo naturlig å reagere. Alle må ikke vite hvor mange veier en krank kan monteres. Så lenge vi ikke vet hva som har skjedd så trenger vi vel ikke dømme, så blir dette et hyggeligere sted.
|
|
|
[Re: knut77]
01/04/2014 16:40
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Om kunden har fått inntrykk av at det var BS som har gjort en feil så er det jo naturlig å reagere. Alle må ikke vite hvor mange veier en krank kan monteres. Så lenge vi ikke vet hva som har skjedd så trenger vi vel ikke dømme, så blir dette et hyggeligere sted.
Jeg snakker ikke om kunden, jeg snakker om meg selv.
|
|
|
01/04/2014 18:01
|
Hard rocx helium
Avhengig
|
Avhengig
Handler det meste på bikeshop av deler/etc, jeg har bare positivt og si :-D Bikeshop er i egen klasse når det gjelder sykkelshop på nett, så lave priser får man ikke andre plasser :-D
|
|
|
01/04/2014 20:33
|
Lid
Veteran
|
Veteran
Bare godord og si jeg også. Har handlet sikkert 10 ganger de to siste årene uten noe problem.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
02/04/2014 08:24
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
det er kanskje nå jeg skal begynne & dele mailer for å virkelig belyse saken da eller, jeg var irritert, uhorvelig med telefoner, mailer i huet & ræva. greit jeg monterte de pedalene feil gjort er gjort, det var første gang jeg monterte et sett pedaler. Men nå var det nå ikke BARE et sett pedaler som gjorde jeg valgte å skrible litt i denne tråden.. jeg fikk det forresten som jeg ville. et utfyllende svar. at dette måtte til i et åpent fora er ikke noe jeg plages med, det letteste hadde bare vært om dere faktisk løftet av røret på telefonen når noen ringte, men det var deres valg å jeg tydde til et annet valg da det første ikke strakk til ;p vi kan krangle i mente om hva som skjedde eller ikke, at dere ikke tok dere betalt for det er vel egentlig av den grunn at jeg ikke hadde med meg noe & betale med da jeg møtte opp for og hente sykkelen, dette var jo en garantisak som jeg kan vise til på mail. avtalen var vel at det skulle betales for de pedalene. de kombipedalene som ikke var så kombi alikevel. pedalen ramlet av, jeg mailet & ringte. alt dere trengte å gjøre var vel bare & si det som det var  så hadde vi løst dette, (hadde jeg montert pedalene riktig vei?) men når dere er jævla vanskelig & få tak i, å svarene jeg får på mail forteller meg noe annet så lurte jeg fælt.. (det måtte være en svikt i metallet fra shimano) svaret fikk jeg her. og det var kun det jeg var ute etter. gosj sykkelen er et par måneder gammel å kranken er rar, pedalen føles skjev, det smeller å knirker å klakker i kranken, men det er da vel ikke noe galt med den. det er sikkert pedalene ;P jeg har egentlig ikke så veldig mye lyst & møte opp hos dere for så å sette igjen sykkelen enda en uke. kranken dere lover kan dere vel sende i posten. jeg er helt sikker på at dere finner all info der rammenummeret skulle stått ;p til de andre barna i tråden, BUHU det er ikke jeg som har en tråd oppkalt etter meg ;p , men for all del, dere er velkommen & blåse i gang en "dårlig erfaringer med Jostein" tråd..
Redigert av bikeshopsuger; 02/04/2014 08:51.
|
|
|
[Re: RayP]
02/04/2014 13:26
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
Lagerstatus: Vi har ALDRI trikset med lagerstatusen enten ved å korrigere inn flere produkter enn det som er eller på annen måte jukset med den. Når det er sagt vet vi at det er flere som ikke får med seg om produkter er på lager eller ikke i ordreøyeblikket. Spesielt når det kommer til strukturprodukter som f.eks. trøyer som viser at ting er på lager men når man går inn på produktet og velger en annen størrelse kan det hende den ikke er på lager(da vil det stå ubekreftet og en dato). Når det gjelder ubekreftet er det en dato som genereres av systemet basert på hvor lang tid leverandøren vil bruke på å levere produktet. Den vil flytte seg hver dag til produktet faktisk kommer inn til oss. Grunnen til at vi ikke tør å bekrefte de er at vi ofte ser at produkter ikke kommer på den dagen de er lovet, det kan både skyldes posten som har vært sene eller leverandør som har vært trege med å sende ut produkter eller «glemt» å si at ting ikke er på lager. Dette er vi klar over at folk synes er et problem blant annet gjennom å lese på dette forumet. Vi jobber nå med en løsning som skal gjøre dette mer synlig og oversiktlig, slik at det blir lettere å se hva som er på lager og ikke, og om leverandør har det på lager hvis vi er tomme. Hvis noen har noen forslag på hva de mener hadde vært best/enklest send det gjerne til meg raymond(at)bikeshop.no så skal jeg ta det med videre. Til syvende og sist er det jo dere(kundene) som skal bruke det her, ikke vi. Jeg er mer forvirret av "Bekreftet"-datoene enn "Ubekreftet". Når det stadig står "Bekreftet dato: <Dagens dato>" på varene i ordren min, i flere dager i strekk, samtidig som det på produktsiden står at dere har flere stk på lager, begynner man å lure på hva dette skal bety... Hvis det f.eks. bare betyr at varen er inne og at dere er treige med å plukke dem fra hylla (dette er min ville gjetning), synes jeg dette burde stå på ordrestatusen.
|
|
|
02/04/2014 20:10
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
At jeg skrudde pedalene på feil er noe jeg har lært av, det skjer ikke igjen Da jeg var i kontakt med BS på mail yttret jeg et ønske om kombipedaler, de byttet pedaler men det er jo ikke riktige pedaler. Senere nekter de for at det ble nevnt noe om kombipedaler enda jeg har det svart på hvitt. At kranklageret ryker kan da ikke ha noe med feilmonterte pedaler å gjøre. ikke vet jeg, vekten på lageret blir vel ikke noe tyngre om pedalen sitter motsatt vei Jeg mailet BS med bilder & spørsmål, fikk beskjed om at dette var en garantisak, yttret ønske om nye pedaler, fikk feil. spurte på BS om hva som var feil, fikk her heller Ingen indikasjon på at det var JEG selv som hadde gjort en brøler. Det var montert feil vei ble det sagt på BS med en pekefinger rettet mot kranken. så fyrte jeg opp denne tråden å det ble jo fort klart hva feilen var. var ikke så fryktelig vanskelig vel. Jeg er bare lei hele greia, hadde de sagt det som det var at jeg hadde gjort en feil hadde det vel ikke vært noe stress. Jeg trodde BS hadde fucket dette opp. Da jeg begynte og nøste i tråder fikk jeg svar fra BS her på dette forumet. ikke mitt problem at de ikke svarer telefonen. igjen er jeg bare lei hele dritten, jeg gikk fra BS uten noen tro på at jeg hadde gjort galt, enda mer irriterende var det å få svar av de her når de ikke engang svarte telefonen. håper virkelig enda et forumtroll kan lire av seg noe så vi kan holde denne ballen rullende. å slukke et bål med bensin fryder en liten pyroman <3
Redigert av bikeshopsuger; 02/04/2014 20:30.
|
|
|
[Re: bikeshopsuger]
02/04/2014 20:46
|
gunner_one
Ringrev
|
Ringrev
at jeg skrudde pedalene på feil er noe jeg har lært av, det skjer ikke igjen. da jeg var i kontakt med BS på mail yttret jeg et ønske om kombipedaler, de byttet pedaler men det er jo ikke riktige pedaler. senere nekter de for at det ble nevnt noe om kombipedaler enda jeg har det svart på hvitt, at kranklageret ryker kan da ikke ha noe med feilmonterte pedaler å gjøre. ikke vet jeg.
å slukke et bål med bensin fryder en liten pyroman <3 Kjære Bikeshopsuger Noen ganger lønner det seg stort å svelge irritasjonen og stoltheten og heller ta lua i hånden å bukke dypt og deretter takke for god service! Bikeshop har i all offentlighet her tilbudt deg å ordne opp i saken, men du fortsetter å spre eder å galle... Du innrømmer at pedalene ble satt på feil. Dette medførte ødelagte gjenger som Bikeshop gjenget opp gratis. I tillegg gir de deg ett par nye pedaler da du hadde ødelagt det første settet. I tillegg tilbyr de deg faktisk å bytte kranken (som du hadde ødelagt gjengene på...) Alikavell klager du din nød?Jeg kan skjønne at med begrenset sykkelkunnskap og flere problemstillinge (padaler løsner og kranken forsjøvet) så kan det bli mye frustrasjon. Men det hjelper ikke å være vrang og tverr i kontakten med butikken. Ingen ønsker å hjelpe vanskelige kunder. Det er mye enklere å hjelpe hyggelige kunder. Hadde du vært noe til kar så kontakter du Bikeshop og beklager din frustrasjon og ydmykt spør om tilbudet med å bytte krank fremdeles står ved lag. Deretter bytter du nick. Hilsen en som ikke har annen interesse av Bikeshop enn å handle der.
Soon Bikes 650B Paragraph 2a  Merida Scultura SL Team Ghost RT Lector WC
|
|
|
03/04/2014 09:55
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
Da sykkelen ble stjålet mailet jeg BS for kvitteringen med rammenummeret dette kunne de ikke vise til da de sa dette ikke var registrert hos dem. Greit nok jeg kunne da ikke anmelde forholdet ei heller kreve noe av forsikringsselskapet. Nå var jeg så heldig at en dusør & masse facebookfjas bragte sykkelen tilbake noen dager senere. I mellomtiden rakk jeg å kjøpe en ny  hva skal jeg da med krank? At pedalene ble satt på range veien er jo greit, hva som ikke er greit er alt pisset som måtte til før jeg fant ut at det var min feil. Nå kostet rotet fra BS meg en ny sykkel. At jeg fikk pedalene er jo bare rør, det er noe de selv poster i forumet her etter at jeg blåste liv i tråden. Som jeg tidligere sa, hadde jeg ikke med meg en krone da jeg kom for å hente sykkelen fra verkstedet for en jobb jeg da hadde svart på hvitt var en garantisak. man skal jo ikke betale da. Jeg måtte spørre pent om å få ta med meg sykkelen for så å komme tilbake å betale, at jeg har fått pedalene er vel heller det at jeg ikke har betalt for de enn at de har gitt meg de. Jeg har ingen interesse av å ha noe mere med BS å gjøre da tilliten ikke er der. Men jeg har en stor interesse av og dele min erfaring ;p keep it up godtfolk, <3
Redigert av bikeshopsuger; 03/04/2014 09:58.
|
|
|
03/04/2014 14:18
|
Dan
More than words
|
More than words
Men jeg har en stor interesse av og dele min erfaring ;p Så du har lyst å dele din erfaring med "de andre barna" for å bruke din egen formulering? Tror du de andre barna stoler mest på din beskrivelse eller på Bikeshop sin? Ingenting har gitt meg så stor lyst å teste ut bikeshop.no som de siste dagenes skriverier her. 
|
|
|
03/04/2014 15:09
|
gunner_one
Ringrev
|
Ringrev
Nå kostet rotet fra BS meg en ny sykkel.....
Jeg har ingen interesse av å ha noe mere med BS å gjøre da tilliten ikke er der. Men jeg har en stor interesse av og dele min erfaring ;p
keep it up godtfolk, <3
Så det var BS sin feil at sykkelen ble stjelt? Da kan jeg jo begynne å forstå frustrasjonen din...
Soon Bikes 650B Paragraph 2a  Merida Scultura SL Team Ghost RT Lector WC
|
|
|
03/04/2014 15:41
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Nå holdt jeg på å skrive noe stygt. Du må jo for fader meg få på plass en ny krank når du får denne gratis. Da kan du, om ikke annet, i alle fall selge sykkelen.
Noen ganger er dessverre livet sånn at man man bare må svelge stoltheten og bite ting i seg for å komme seg videre.
Ps. Nå tar du for sikkerhetsskyld bilde av rammenummeret på begge syklene evt. noterer det ned, slik at du har det, det kan jo hende det dukker opp kjeltringer igjen!!!
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
03/04/2014 18:37
|
mogens
Besatt
|
Besatt
Pleide bruke Cyclecomponents mest før, men har nå i det siste hatt Bikeshop som foretrukne nettbutikk. Så på ordrehistorikken nå, har 5 ordrer fra siste halvår. Fra jeg har bestilt til de har plukket og sendt har det tatt hhv. 2, 1, 2, 0 og 2 dager. Deretter 1-2 dager med vanlig servicepakke, dvs. jeg har normalt hatt pakken hos meg i Bergen 3-4 dager etter bestilling. Det må jeg si er helt fint.
Til sammenlikning har det pleid å ta en drøy uke med CC. CRC har tatt 10-12 dager med Royal Mail eller Parcelforce, raskere med DHL, men da med irritasjonen med at de sier de har vært på døren min når de ikke har vært det, med påfølgende ringing og ny levering på jobb neste dag.
Redigert av mogens; 03/04/2014 18:47.
|
|
|
[Re: mogens]
03/04/2014 18:55
|
noblefart
Entusiast
|
Entusiast
Har selv bidratt med noen negative tilbakemeldinger for noen år siden men syns svar fra RayP vitner om at de nå tar kundene alvorlig. Bra!
Vennlig hilsen, Noblefart
|
|
|
[Re: gunner_one]
05/04/2014 07:46
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
ifølge kjøpsloven er de pliktet å skrive ned rammenummer på kvitteringen noe de av en eller annen grunn ikke gjorde, at sykkelen min ble stjålet skyldes pur uflaks, den var godt låst å borte på to timer. anyways, nå sitter jeg med en sykkel jeg ikke kan bevise er min, jeg har en kvittering men den beviser ikke at sykkelen er min, for å anmelde en sykkel må man inn med et rammenummer, for å få noe på forsikringen må sykkelen være anmeldt. så om den skulle bli stjålet en gang til i fremtiden sitter jeg med en kvittering som kun inneholder en pris, jeg kan jo ha kjøpt hva som helst  om jeg skriver ned rammenummeret på en papirlapp, eller hvor mange bilder jeg måtte ta av rammenummeret hjelper jo ikke så mye om det ikke kan linkes opp mot en kvittering på verdien. neida, har kjøpt en ny dbs intruder å er fornøyd med den, G-Sport Horten har vært superhjelpsomme med oppgradering til en ny xt krank, noe som forøvrig var gjort på timen, de justerte girene oxo. for all del, la ballen rulle. all reklame er god reklame er det ikke ?
|
|
|
[Re: Dan]
05/04/2014 07:49
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
så bra  lykke til med BS prosjektet. med en slik inspirasjon skal jeg fyre i gang en blogg & dele mailene, så får vi dette klarert en gang for alle ;p
|
|
|
05/04/2014 08:16
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Om ståa ikke har forandret seg siden ~2004, da jeg sist ble frastjålet en sykkel, trenger du ikke kvittering med rammenummer, eller sågar kvittering i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg hadde mer enn registrering i Falck, og en uttalelse av en sykkelbutikk om hva en ny tilsvarende sykkel ville kostet, basert på min beskrivelse.
Og plikter virkelig butikken å gi deg kvittering med rammenummer i følge kjøpsloven? Hvilken paragraf?
|
|
|
05/04/2014 09:02
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Det er forbrukerkjøpsloven som dekker salg av sykkel kjøpt av en næringsvirksomhet som BS.Hvis bikeshopsuger skal begynne blogge om dette å forvente å bli tatt seriøst er det ett greit sted å begynne med å ha orden på det før man peker ut om ansvar i øst og vest.
|
|
|
05/04/2014 09:37
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Ikke så nøye om det er er sant, bare man forteller om det på en overbevisende måte...
|
|
|
05/04/2014 18:57
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
Forhandleren er forpliktet til å oppbevare kopi av kvitteringen i 10 år av regnskapsmessige grunner: http://sykkeltyveri.no/AISSM/ramme.html teoretisk har jeg vel ikke kjøpt en sykkel i det heletatt. Bs nevner selv tidligere i tråden de gjorde en brøler med rammenummeret.. overbevist eller ei, det står nå her. kjør på.. jeg prøver bare få frem at det er mer enn en ting som gjorde at jeg ville skrible litt i tråden med navnet "dårlige erfaringer med bikeshop" -pedalene var min glipp -jeg gikk derfra i den tro at jeg ikke hadde gjort noe galt. -ett nytt sett pedaler ble montert, men ikke de jeg yttret et ønske om. -Bs gir utrykk for at pedalene ble gitt bort ETTER at jeg med lua i hånd måtte be om og få dra hjem med sykkelen ved oppmøte for og hente den reparerte garantisaken for så å komme tilbake å betale. -rammenummer er ikke å oppdrive på kvittering eller i butikk, noe som laget mye rør ved anmeldelse. hvordan skulle jeg bevise at sykkelen var min fikk jeg spørsmål om. -jeg blir mailet av bs der de sier Ingen kan huske å ha ekspedert meg ei heller ytret ønske om hvilke pedaler, enda det står 6 7 linjer lengre ned i samme mail -en ukes uten sykkel for og gjenge opp to nye gjenger -en times venting for å få hente sykkelen etter rep. -3x20min i telefon uten svar i åpningstiden på to forskjellige dager -svar i åpent fora etter et par innlegg  Jeg er ikke fornøyd, jeg har gitt utrykk for det i en tråd døpt av samme erfaring.
Redigert av bikeshopsuger; 05/04/2014 19:00.
|
|
|
05/04/2014 19:09
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Forhandleren er forpliktet til å oppbevare kopi av kvitteringen i 10 år av regnskapsmessige grunner: http://sykkeltyveri.no/AISSM/ramme.html teoretisk har jeg vel ikke kjøpt en sykkel i det heletatt. Bs nevner selv tidligere i tråden de gjorde en brøler med rammenummeret.. overbevist eller ei, det står nå her. Så det er ikke lengre et krav fra kjøpsloven, som du hevdet? Det kan heller ikke være den tilfeldige siden over du har funnet på internett, for der står det heller ikke at det er et krav at de noterer rammenummer på kvitteringen.
|
|
|
05/04/2014 19:58
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
jeg kan jo sitere BS om du ikke gidder rulle litt tilbake i tråden. :Når det gjelder rammenummeret så skal vi notere det inn på kundens navn i vårt system og det vil derfor også havne på kvitteringen, her må vi ta litt selvkritikk ettersom det var en ny ansatt hos oss som ikke har fått god nok gjennomgang av rutinene ved sykkelsalg. Vi har nå tatt det opp med alle ansatte i butikk og også lagt inn sperrer ved salg som ikke lar oss selge sykler uten å gjøre dette:
eller falck registerets side om spørsmål/svar. :Jeg har ikke rammenummeret og kvittering på sykkelen, hva gjør jeg? Ta kontakt med forhandleren der du kjøpte sykkelen din:
så lurer jeg nå på hvordan du mener jeg skulle bevist sykkelen var min, eller hvordan jeg skulle matchet kvittering opp mot sykkelen når rammenummeret ikke er kvittert på pappiret?
|
|
|
06/04/2014 06:41
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Det er et godt stykke fra at de gjør en feil, og at de bryter loven, syns du ikke? Og igjen, om ting ikke har endret seg så trenger du verken kvittering eller rammenummer for anmeldelse eller forsikring.
|
|
|
06/04/2014 07:04
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Til "Bikeshopsuger".
Du er sur og du vil gjerne "ta igjen" mot BikeShop. Deg om det, men jeg har ingen sympati for måten du gjør det på.
1. Du oppretter nicket "Bikeshopsuger" - bare i det skjønner jeg at du går inn på dette forumet av en grunn.
2. Du slenger om deg med påstander om hva de lovmessig må og ikke, først rundt forbrukerkjøpsloven og deretter løsbladforskriften. Men for en med litt erfaring på området så er det jo helt tydelig at du ikke har peiling om det du snakker om. Det er en stor forskjell på hva butikken har av interne rutiner eller mangel på denslags og hva som er lovmessig pålagt.
3. Du får trøbbel med kranken din etter at du har tvunget på pedalene feil. Ja, ja sier nå jeg...
Noe av det du skriver er sikkert berettiget ift. servicegrad etc, men det blir bare for mye for meg. Du skaper faktisk motsatt effekt av det du vil, jeg kan tenke meg å sympatihandle der. Kanskje på tide å tenke seg om?
Jeg har også mine erfaringer med BikeShop, ser ikke bort fra at jeg har delt det i selvsamme tråd til og med, men det får da være grenser. Mitt råd til deg: gå hjem og furt, ta det evt. med BikeShop direkte, men finn ett annet sted å få utløp for det enn her.
Lars-Erik
|
|
|
[Re: Ugla]
06/04/2014 07:17
|
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
Til "Bikeshopsuger".
Du er sur og du vil gjerne "ta igjen" mot BikeShop. Deg om det, men jeg har ingen sympati for måten du gjør det på.
(…)
Jeg har også mine erfaringer med BikeShop, ser ikke bort fra at jeg har delt det i selvsamme tråd til og med, men det får da være grenser. Mitt råd til deg: gå hjem og furt, ta det evt. med BikeShop direkte, men finn ett annet sted å få utløp for det enn her. +1
|
|
|
06/04/2014 08:17
|
bikeshopsuger
Fersking
|
Fersking
nåja, det var da gøy så lenge det varte