Det ble kjøpt ny sykkel nå på tampen av sesongen. En Scott Scale 10. Jeg har prøvd den 2 turer og merker at jeg må gjøre et par endringer:
1. Kortere stem.
Stem som står på er 100mm og jeg bør nok ha et på 80mm for å sitte mer riktig. Dette har jeg null peiling på og lurer derfor på om dette vil passe min sykkel:
Ganske billig Kore Eller om jeg må opp på dette for at det skal bli riktig:
Styggdyr FSA Den første har bare 1 skrue på gaffelpinnen. Blir det for stusslig? Eventuelle andre forslag på stem i 80mm som ikke gjør sykkelen tyngre/dårligere? Gjerne hos CRC da det ser ut til å bli en stor ordre hos dem. Jeg har Ritchey WCS 4 Axix fra før, men den har de ikke i 80mm.
2. Dekk
Nysykkelen har originalt Rocket Ron med slange. På forrige sykkel hadde jeg Race King slangeløst og var særdeles fornøyd med det. Jeg føler at Rocket Ron ruller dårligere. Jeg sykler stort sett på grus og asfalt. Er innom sti en svært sjelden gang. Sykler bare Enern og Birken = uten sti. Det skulle vel da klare seg med Race King i 2,0 bredde? Eller finnes det ulemper ved 2,0 til mitt bruk?
Håper på gode svar. Spesielt det med stem er jeg veldig usikker på.

Forresten: Det er et Ritchey stem i 100 mm og et par nye Rocket Ron til salgs om kun kort tid. Bud?