Jeg har problemer med å få en Shimano HG80 kasett til å sitte bra på et Mavic boss, Crossmax SX hjul. Det virker som om diameteren på kasetten er større en bosset. Jeg mangler vel kanskje en skive på innsiden av kasetten, men det er snakk om 1-2 mm forskjell i diamter og da er det jo fare for at kasetten blir satt på ute av senter selv om jeg skulle fått skrudd den godt fast.
Noen som har erfaring med dette. Andre kasetter jeg har virker og for store så det er vel bosset som er for lite.
Finnes det flere forskjellige boss for terreng? Trodde det var bare en løsning nå om dagen. Evnt alternativ burde vel vært så forskjellige at kasetten ikke gikk på i det hele tatt.
Diameter fra topp på ene side til bunn av spline på andre side. for nytt Mavic MTB FTS boss, 33,0 mm. Indre diameter for Shimano HG80 nidelt 33,8mm, den er litt slitt, men coatingen er fortsatt på.
Jeg vet ikke om målene dine avviker fra hva som er vanlig, for jeg har ikke noe å måle foran meg, men jo: det skal være en skive innenfor kassetten på mavic-hjul.