Fulldempet altmulig-sykkel som har hatt meg som eier siden den var ny i 2007. Som småbarnsfar siden sykkelen ble kjøpt, har sykkelen vært relativt lite brukt. 10-15 sykkeldager i året. Har vært til service regelmessig hos Bikes And Boards, senest forrige uke da den fikk nytt styrelager fra Hope, nye kulelagre i baknavet, ny girwire til bakgiret, nye bremseklosser (Hope sintered), nytt kjede og kjedekassett. Full demperservice ble tatt i våres. Sykkelen er i god stand!
Dette er en sykkel som fikser alt! Er det en DH-sykkel? Ikke 100% på papiret, men: Ja! (har hatt mye moro i Hafjell, Aron, Grefsen, Hemsedal) Er det en freeride? Ja!! "Topptursykkel"? Ja!! Er det en stisykkel? Ikke på papiret, men jo da! Alt dette avhenger såklart av personlige preferanser.
Den er utrolig rask og lettmanøvrert på rufsete stier. Det er selvfølgelig morsomst når det går nedover, men den funker faktisk skikkelig bra bortover og oppover også - dvs. du sykler mest sannsynlig oppover fordi du vil fort ned igjen

Det kommer selvfølgelig an på formen din, hvilke dekk du putter på, hvor mye luft du pumper inn i gaffelen, osv.
Og ikke minst, den digger å hoppe! I motsetning til en "ren" downhillsykkel, slipper du å jobbe som en gal om du ikke har så mye fart inn på hoppene.
Tror man skal lete lenge etter et så allsidig, morsomt og lettkjørt beist av en sykkel.
Sykkelen står på Jar i Bærum. Kan prøvekjøres i Hafjell lørdag 24.09 og lør-søn 1.-2.10 bare jeg får beskjed iløpet av fredagen før.
Se annonse på FINN.no for bilder.
Gaffel: Marzocchi 66RV - 160mm vandring, rebound-justering, pre-load m/luft (pumpe følger med)
Shock (bakdemper): Fox DHX 4.0 - 167mm vandring, rebound-justering, Pro Pedal-justering
Bremser: Hope Tech M4 (mulig jeg bytter disse til Avid Elxir, om ikke det blir rask avgjørelse, men prismessig skal ikke det utgjøre noen særlig forskjell)
Skiver: Hope og Shimano XTR
Klosser: Hope sintered
Girskiftere: SRAM X7
Bakgir: SRAM X9
Krank: Truvativ Hussefelt m/ Black Spire Stinger shift guide
Hjul: DT Swiss/Specialized E540 rims
Vekt: Ca. 18kg (har ikke kontrollveid..)
Runar
Tlf.: 41550826
E-post: runar.botten@gmail.com