Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Off piste-guide Verbier

Off piste-guide Verbier #1266815 22/09/2011 11:02
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Siden det virker som aktiviteten på Friflyt-forumet er litt lavere enntidligere, og jeg har sett flere ski-relaterte tråder her inne tidligere, så tok jeg sjansen på at noen her inne kunne sitte på litt info.

Skal til Verbier i februar og håper da å få kjørt litt løssnø. Er det noen som veit om en bra guide/ firma som leier ut guider der nede?

Woman: "Sir, if you were my husband I would poison your drink"
W. Churchill: "Madam, if you were my wife I would drink it."
Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1266854 22/09/2011 11:37
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg vet ikke noe om vinterguider der, har bare vært der på sommeren og syklet.
Men jeg fant denne:
http://www.guideverbier.com/page-en-11-The-mountain-guides.html
(ved å google verbier uiagm swedish)
Grunnen til at jeg la til swedish som søkeord var at jeg husker en Fri Flyt-artikkel fra en stund tilbake som var om en svenske som var UIAGM-sertifisert guide i Verbier...)

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1267005 22/09/2011 15:30
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Takk for linken. Detta ser ut som det jeg er ute etter. Jeg har bare finni ski-skoler når jeg har søkt sjøl. Tydeligvis "swedish" som mangla i søket mitt

Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1267057 22/09/2011 17:17
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Vanlige skiskoler har også "mountain guides" og de blir stort sett meget happy for å dra med seg pudderhungrige nordmenn i stedet for bakfulle engelskmenn med mer penger enn høflighet...

Verbier er forøvrig helt rått! Stod en uke i hoftedypt pudder der for noen år siden uten å spenne på fellene.

God tur!

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1267084 22/09/2011 18:02
D
dano Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Kjøp eller lei skredutstyr og stikk innom carlsbar og plukk med deg en svensk skibums som er keen på å stå på ski og tjene noen kroner samtidig ICON_SMILE

Re: Off piste-guide Verbier [Re: dano] #1267111 22/09/2011 18:40
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: dano
Kjøp eller lei skredutstyr og stikk innom carlsbar og plukk med deg en svensk skibums som er keen på å stå på ski og tjene noen kroner samtidig ICON_SMILE

Noenlunde god plan!! MEN, se an terrenget og skredfaren noe før du bare kaster deg etter.. Ikke alle svensker er de glupeste selv om de kjenner til pudderhull og er glad i et kick! hehehe... ICON_SMILE Vi leide en svenske et par ganger sist vi var i Verbier, det var good valuta for noen hundrelapper og et par pils i lunch/afterskien. Men, vi hadde et par hendelser som var litt nære på..

Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1267122 22/09/2011 18:53
temte'n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Kommer nok til å gå for en godkjent guide, og ikke bare en tilfeldig skibums. Sjøl om en skibums sikkert kan by på en bra dag han også.

Jeg har hørt at det er flere steder der nede hvor det er off piste-løyper lett tilgjengelig fra heisene også. Dersom det er noen her inne som har tips om steder hvor det er mulig å finne upreppa områder hvor det ikke er nødvendig å ha med guide så er det bare å skrike ut.

Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1267137 22/09/2011 19:04
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg skal ta en titt på løypekartet og se om jeg kan friske opp minnet.. Vi fant flere BRA områder å kjøre i uten å gå en meter og uten bruk av guide! Noen av de var t.o.m. merket tydelig som andre løyper/pister, så en kom til bunnen av en heis også og slapp lengre spaserturer langs veier etc... ICON_SMILE Vi gjorde sistnevnte bommert også.. hehe..

Re: Off piste-guide Verbier [Re: temte'n] #1267281 22/09/2011 23:21
D
dano Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Vi sto ned baksiden av Mont Fort ifjor og det var en god tur. Helt urørt er det dog ikke, men vi fikk noen gode svinger... Ellers kommer du deg til upreppet og lite oppkjørt hvis du står opp tidlig og er heldig med snø om natta... Gå til tidligere nevnte Carlsbar og spør deg frem.
En god regel er dog at dersom dere er usikre på skredfaren og ikke har guide så bør dere holde dere i bakkene.
Ved dårlig vær/flatt lys kan jeg anbefale en liten busstur til en skog som heter Burson(eller lignende, google det...) Der hadde vi en av de beste skidagene noensinne med skogskjøring i dyp løssnø:)

Moderator  support