Som tittelen sier så har jeg planer om å bygge meg en sykkel ved å kjøpe enkelt komponenter. Ettersom det er 15år siden sist jeg drev med MTB så er det godt å få litt hjelp/tips underveis, skjedd mye nytt på de årene...
Hvis det er interessant så er jeg 178cm, 30år og ca.80kg, skal melde meg på Birken 2012 og kanskje et par andre ritt, det blir derfor mest trening på grusveier. Ambisjonene er ikke større enn at jeg skal delta og fullføre.
Hadde først tenkt å bare gradvis oppgradere en gammel sykkel men når ballen først har begynt å rulle så blir det ofte litt mer enn en har tenkt.
Ettersom jeg først hadde tenkt å kun oppgradere så har jeg begynt i litt feil enda. Har allerede kjøpt meg dette:
-Ellsworth XC hjul standard QR
-Conti Raceking supersonic 2.2
-FSA K-force light BB30 3-delt krank
-FSA K-force light 29,4mm setepinne
-FSA K-force light 31,8mm styre
Så nå burde jeg kanskje kjøpe meg ramme før jeg gjør noe mer. Har søkt litt her og der og funnet en rimelig karbon ramme på pricepoint.com som heter Sette Serum Elite. i 17" veier den ca.1200g og koster 570$(3200kr).
Sette Serum Elite Det som er kjedelig er at frakten kommer på 240$(1350kr) så det må tas med i prisvurderingen...
Noen synspunkter eller råd på andre rammer til budsjettpris?