Her er min hund. Lilo heter han. Renraset korthåret Chihuahua på litt over 2kg. Hadde aldri trodd jeg skulle enda opp med en Chihuahua, men da eksen ønsket hund så måtte det bli noe som kan klare seg fint på 64kvm. Som Alpers har jeg også delt omsorg. Fungerer utmerket og trives godt med det! Han er litt over snittet stor for sin rase, og ekstremt muskuløs til å være en chi. Balanserer rundt som en katt og elsker lek og oppmerksomhet. Livredd alt fra skateboard til sykler, og vil helst drepe alle hann-hunder (med mindre de er mindre enn han). I sitt hode tror han at han er rundt 200kg, og jager selv de største Labradorene om han får mulighet. Mot tisper prøver han å være en stor flørtepus, men får sjeldent napp. Ikke mulig å ha med på sykkeltur dessverre, og blir rimelig furt når jeg går fra han på ski, men holder fint følge på 30min joggetur. Viser sykt mye følelser og vet å spille på det. Like tungt hjerte hver gang jeg må putte han i buret når jeg skal på jobb, da han ligger på rygg med ørene bakover og verdens største dådyr øyne.
Ellers elsker han barn, men svært skeptisk til fremmede. Våkner av svært lite og er en skikkelig vakthund. Ikke letteste Chihuahuaen å stjele vil jeg tro... Blir to år om en måneds tid.
Lilo koser seg i kveldssolen på Kolsåstoppen.
Lilo i Kragerø.
Passer også ofte hunden til min mor. Det er en 2,5 år gammel Pommeranian. Hun er litt sær og dum, men sitter på kommando om hun tror hun kan få noen godbiter for det. Bjeffer litt for mye, og ønsker kun å kose når hun selv har lyst. Veldig glad i barn, men skeptisk til de fleste voksne.
Ønsker meg en engelsk staff...
Huff, bildene ble litt store...
Redigert av BeefCake; 22/09/201109:25.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Pluto, også kjent under navnet Fillebikkje, BF og Snuper'n. 9 og et halvt år gammel. Sterilisert, dum som et brød, eplekjekk og storsnuta hannhund på 55 kg. Sofadyr av rang. Matvrak og lat på sine gamle dager. Men verdens beste!
Her er min herlige Engelsk Setter på 8 år (mye Kennel Sletthallen på stamtavlen hvis det er noen ES entusiaster her inne). Hun er en ypperlig trenings- og turkompis, samt en dyktig jeger. I all slags vær og vind elsker hun å bli med på tur, uansett om det er snakk om sykkel, jogging, ski eller bare rusle en rolig tur i skogen. Tror nok en lang skitur er en av favoritt-aktivitetene sammen med jakt selvsagt.
Split har blivit 8 år men älskar fortfarande att vara med på skidtur.
Men han drar bara dem första 15 km. Nästa 15 km springer han bredvid, och resten är det jag som drar honom.
Han tycker om cykelturer. Han är perfekt för pushbiking. Då sätter jag dragsnöret på styret.
Han är lika förtjust i höga höjder som sin matmor.
Jag har tagit hand om Split sen han var 5 år. Då hade han haft två olika ägare, och försvann så fort man öppnade dörren och han kunde smita ut. Nu går han inte många meter från mig, och kommer (nästan) alltid när jag ropar på honom.
Det är hårt att vara student på många sätt. Vissa dagar har jag föreläsning 8-19, så den här terminen kan jag inte ha hund. Men jag hoppas på bättre schema framöver, för Split är väldigt bra tur- och soffasällskap.
Da har det ramlet inn en valp i huset. En liten Ulvehund som (ikke) lyder navnet Cortado. Makan til bedagelig type. Her sammen med Katten Svart Kaffi, og bikkja Fru Tea. Ingen tvil om hvem som er sjef.
Denne tråden har fått savnet etter Calvin til å blusse opp. I januar 2009 måtte vi avlive ham etter at han begynte å tisse blod. Han var allerede operert flere ganger men urinveiene hans var så ødelagt at han måtte få slippe.
Savnet etter krabaten blir ikke mindre med årene. Hver gang jeg ser bilder eller video av han kommer det en liten tåre.
Her er min lille, vakre amerikanske cocker spaniel:
Han elsket snø. Med all pelsen doblet han vekten sin da han var ute i snøen men det stoppet ham ikke:
Dette er Granjero, en spansk vannhund. Født i Spania, men kom hit som liten valp. Egentlig mamma sin hund, men jeg tar ham med meg på tur så ofte jeg kan (men ikke ofte nok).
Spansk vannhund er en rase som jeg er blitt utrolig glad i, om jeg skal beskrive den med et ord så vil jeg si naturlig, trygg og frisk. Det er en rase som skal ha blitt utviklet som en "gårdshund" i Spania og brukt til ting som gjetning og apport. De brukes vist også til å hjelpe til med å fange fisk når de trekker garn opp på land. Når jeg sier naturlig så tenker jeg blant annet på at han fysisk er veldig velproporsjonert i mine øyne, ganske lett i kroppen og med god muskulatur. Vår forrige hund var en Golden som jeg forsatt elsker over alt på jord, men noen av disse store bamsene av noen rasehunder blir unaturlig tunge spør du meg.
Som alle hunder er vår Granjero helt fantastisk: Rolig og med et godt lynne, jeg kan ha med meg over alt. Glad i å hilse på folk, men synes også at det er helt greit å krølle seg sammen under stolen min. Perfekt størrelse, stor nok til å henge med på både ski- og sykkelturer, men liten nok til at han ikke trenge egen varebil. Han har omtrent ikke et snev av jaktinnstinkt og det synes jeg er deilig i all den tid jeg ikke jakter.
Han har lev et par år i en større flokk (mamma fikk ham da han var to) og derfor har han lært seg å kommunisere tydelig med andre hunder og går godt sammen med de fleste. Han er veldig glad i damer og det er det eneste som får ham til å stikke av, ellers foretrekker han å gå ca. 10cm bak oss. Vi har aldri dressert ham, han har bare funnet ut av hvordan ting skal gjøres: Holde seg i nærheten av mamma, være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil
PS: Om det er noen som har en tispe (gjerne blandingshund) og som er på utkikk etter hannhund så ta gjerne kontakt slik at vi kan ta en prat om hvordan egenskapene kan matche. Jeg har tenkt å få meg hund selv og å få en valp med litt av arvematerialet til Granjero ville vært veldig bra. Til tross for at Granjero kommer er renraset og med de beste slektslinjer så har jeg veldig tro på blandingshunder
Da har det ramlet inn en valp i huset. En liten Ulvehund som (ikke) lyder navnet Cortado. Makan til bedagelig type. Her sammen med Katten Svart Kaffi, og bikkja Fru Tea. Ingen tvil om hvem som er sjef.
Herlig med Ulvehund! Kanskje jeg får se om jeg kan ta et skikkelig bilde av vår lille på 2 og-ett-halvt snart.