Kona og jeg diskuterer litt her nå. Jeg har skrevet om mitt single speed-prosjekt i bloggen og hun mener jeg tar feil når jeg kaller den en en-giret sykkel.
Hun mener gir er forflytningen mellom utvekslinger. Jeg mener at gir er utvekslingen av kraft mellom to tannhjul, altså foran og bak.
Hvem av oss har rett?
Presisering: Hun mener altså at man må ha minst to forskjellige utvekslinger for at man skal kunne si at sykkelen har gir.
Redigert av Raskall; 18/09/201114:48.
Re: Single speed ikke det samme som engiret?
[Re: Raskall]
#126389618/09/201115:01
Enig. Hvor mange gir har en sykkel med tre utvekslinger? Tre. Hvor mange gir har en sykkel med to utvekslinger? To. Hvor mange gir har en sykkel med én utveksling?
Enig. Hvor mange gir har en sykkel med tre utvekslinger? Tre. Hvor mange gir har en sykkel med to utvekslinger? To. Hvor mange gir har en sykkel med én utveksling?
Mener er gir og utveksling synonymer?
#126392018/09/201115:42
Jeg mener å huske en tilsvarende diskusjon, og da konkluderte man vel med at SingleSpeed sykler har fire gir: - Sittende - Stående - Hnnnnngh-giret - Sittende i grøftekanten, gråtende.
Men du har fortsatt bare en utveksling
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
#126392318/09/201115:45
Når jeg leste denne tråden kom jeg til å tenke på en laaaang diskusjon jeg leste en gang om det burde hete 1 eller 2-faset strøm på vanlig 220 Vac husstrøm.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
#126396118/09/201116:48