Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Overtrent?

Overtrent? #1263548 17/09/2011 20:27
rørleggern Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei alle sammen. Jeg tror jeg er overtrent. Ikke sikker kan hende jeg bare har trent veldig feil. Begynte å sykle i fjor, alt gikk veldig bra. Syklet hele vinteren også. Og fra i våres har jeg syklet 3 ganger i uken fra mellomhardt til hardt 5-10 mil, både mtb og racer. Og en gang intervall hvor det var maks sykling 4x4 min.
Og så kom første smellen på øyern rundt. store kramper i alle lårmusklene bak og foran. Trente rolig da i to uker til birken. Og da jeg syklet birken kom krampetendensene, de man har rett før krampene kommer. Etter 3 km. Deretter måtte jeg sykle veldig rolig. Jeg har syklet noen veldig rolige turer etter det som ikke har vært lange, med litt knytting i bakside av lårene. Og i går syklet jeg 45 km veldig rolig, krampe tendensene kom etter 20 km, Jeg har krampetendenser i lårene heletiden siden øyern rundt. de er ikke ille, men blir verre når jeg sykler. Jeg følger meg ellers i bra slag når jeg sykler. må holde igjen pga krampetendensene. ellers er alt ok. Er det noen som har noen gode ideer om hvor lang tid jeg bør unngå sykelen. jeg skal legge om syklingen helt, og trenger gode råd for å ikke gå på en smell. Håper på gode svar
Hilsen en glad amatør

Re: Overtrent? [Re: rørleggern] #1263559 17/09/2011 20:46
L
lefty Offline
Medlem
Medlem
L
Det er helt sikkert mange som har mye mer kunnskap om dette her enn meg, men jeg er av den oppfatning av at kramper kommer av for lite væskeinntak. Hvor mye drikker du før du trener, og hva drikker du ? Det finnes flere produkter på markedet som kanskje kan hjelpe deg. Har selv aldrig hatt problemer med kramper, men sverger til Ringer Drink. Drikker rikelig før ritt, og blander ut underveis i ritt.
Tror det er vanskelig å bli overtrent med 3 økter i uka, men til nød kan du kanskje ha fått en overbelastning. Men synes det da er rart det bare gir utslag i kramper.

Håper det ordner seg..

Re: Overtrent? [Re: rørleggern] #1263629 17/09/2011 23:13
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg begynte også å sykle i fjor, og sykla en del (på rulle) i vinter, og ganske mye i vår/forsommeren. Trente ganske mye før Lhmr-Oslo. Når jeg fikk ferie i sommer tok det litt av med mye lange turer, og til dels hardt. I midten av av juli ble jeg veldig slapp og generelt sliten. Tok da en pause på en uke fra all trening, og ble liksom ikke meg selv igjen før i begynnelsen av august. I ettertis har jeg lurt på om dette kan være en slags overtrening. Kan det stemme?

Moderator  support