Hei alle sammen. Jeg tror jeg er overtrent. Ikke sikker kan hende jeg bare har trent veldig feil. Begynte å sykle i fjor, alt gikk veldig bra. Syklet hele vinteren også. Og fra i våres har jeg syklet 3 ganger i uken fra mellomhardt til hardt 5-10 mil, både mtb og racer. Og en gang intervall hvor det var maks sykling 4x4 min.
Og så kom første smellen på øyern rundt. store kramper i alle lårmusklene bak og foran. Trente rolig da i to uker til birken. Og da jeg syklet birken kom krampetendensene, de man har rett før krampene kommer. Etter 3 km. Deretter måtte jeg sykle veldig rolig. Jeg har syklet noen veldig rolige turer etter det som ikke har vært lange, med litt knytting i bakside av lårene. Og i går syklet jeg 45 km veldig rolig, krampe tendensene kom etter 20 km, Jeg har krampetendenser i lårene heletiden siden øyern rundt. de er ikke ille, men blir verre når jeg sykler. Jeg følger meg ellers i bra slag når jeg sykler. må holde igjen pga krampetendensene. ellers er alt ok. Er det noen som har noen gode ideer om hvor lang tid jeg bør unngå sykelen. jeg skal legge om syklingen helt, og trenger gode råd for å ikke gå på en smell. Håper på gode svar
Hilsen en glad amatør