Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Crunchy lyd i kranken?

Crunchy lyd i kranken? #1262529 15/09/2011 20:28
L
LaaarsO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Hei! Jeg har i løpet av siste del av sesongen fått en veldig irriterende(og litt bekymrende) crunchy lyd på sykkelen. Jeg mener å ha lokalisert den til å komme nedenfra krankområdet, men vet ikke helt hvor problemet ligger.

Det er ikke pedalene som lager lyden, og jeg har sjekket for sprekker i rammen men finner ingen. Sykkelen er bare ett år gammel!

Lyden kommer når jeg leggger vekt på tråkkene mine(reiser meg, eller trår hardt sittende) ellers er det ganske stille... anybody?

Re: Crunchy lyd i kranken? [Re: LaaarsO] #1262539 15/09/2011 20:51
gare Offline
More than words
More than words
Det er ikke helt utenkelig at du trenger et nytt kranklager.
Du kan i første omgang prøve å demontere, fette opp på nytt og montere(med rett moment)og se høre.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Crunchy lyd i kranken? [Re: LaaarsO] #1262613 16/09/2011 06:15
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Kranklager er der jeg ville startet også. Det kan også være drevene/drevboltene eller kassetten/bosset. Virker som sete/-pinne og stem/styrelager er utenfor mistanke etter beskrivelsen din. Man kan også ha sprekker innvendig i rammen, og de er ikke lette å finne. Hadde en selv innvendig i krankhuset, og det tok et drøyt år med leting å finne den. thinking

Som sagt over: demonter, rens, smør, monter og lytt ... men prøv én ting av gangen, ellers vet du ikke til neste gang hva som var problemet hvis det blir stille.

Moderator  support, Valentino