single leg deadlift deadlift utfall også den derre swing greia man kan gjøre med kettlebell.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Re: Oversikt over de beste styrkeøvelsene for bein!
[Re: NeDD]
#126054013/09/201108:12
Jeg pleier å dele opp beintrening slik at jeg en dag trener eksplosivitet og spenst, mens jeg trener mer tung styrke neste gang. Aner ikke om dette er et smart opplegg i forhold til sykkel, men jeg liker i hvert fall å ha med litt spenst i treningen i forhold til ski.
En spenstfokusert økt er gjerne slik: - trappespenst - spensthopp med vektstang - utfall med vektstang - hoppetau (uten hoppetau)
En styrkefokusert økt er gjerne slik: - knebøy eller beinpress - markløft
I tillegg får hofteleddsbøyerne kjørt seg litt via beinløft og diagonalløft i stabiliseringsprogrammet.
Er jeg på bærtur her?
[Re: Mastodon]
#126068713/09/201110:52
Denne kan du gjøre uten benk eller vekter også. Stå på gulvet å la det ene benet peke ut og det skal ikke berøre bakken. Du blir sterk og får god balanse med på kjøpet.
Jeg kjører 4 x 10 rep på hvert ben tre ganger i uka hele vinteren.
[Re: NeDD]
#126124514/09/201106:19
Tunge vekter krever at en vet hva en gjør når en trener. Faren for belastningsskader er overhengende. Det er vel også noe omdiskutert hvilken nytteverdi slike øvelser har for syklingen. Har mer tro på øvelser som styrker kjernemuskulatur som tillegg til syklingen.
[Re: Rockefoten]
#126482819/09/201118:58