Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Høyprofil karbonhjul - Hvorfor/hvorfor ikke?

Re: Høyprofil karbonhjul - Hvorfor/hvorfor ikke? [Re: TeddyTrB] #1260567 13/09/2011 08:34
SveinB Offline
Entusiast
Entusiast
En bekjent av meg med lavprofil/rundspila hjul lå i halvtime brudd på et turritt nå i helga, kupert/teknisk løype og snittfart på +39km/t. Videre har vi jo referansen Eddy Merckx som klarte sub 50km/t i en time med lavprofil/rundspiler. Så det går an å sykle fort med lavprofil og.

Re: Høyprofil karbonhjul - Hvorfor/hvorfor ikke? [Re: TeddyTrB] #1260583 13/09/2011 08:48
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Vet ikke jeg men har akkurat fått meg etpar Campa Bora Uktra 2 og de er en drøøøm å kjøre på. Svusj-svusj og en akselrasjon ute av denne verden. Og stealthy. Her kan du snike deg inn bak og bare trå til når det trengs.

MEN jeg skifter nå til det "vanlige" settet mitt. Ikke bare fordi det er powertap men også fordi jeg tror jeg verdsetter luxushjula mine mer når de kommer på i konkuranser. En fin følelse i rittet av å sykle med det beste. Samt at det har noe med det at du vanligvis sykler med et tyngre hjulsett og dermed føles det som om du er i slag liksom! Du verdsetter det dyrkøpte utstyret ditt enda mer!

Re: Høyprofil karbonhjul - Hvorfor/hvorfor ikke? [Re: SveinB] #1260592 13/09/2011 08:55
anderz Offline
Besatt
Besatt
Helt enig i at høyprofilhjul ikke er eneste veien til lykke.
Jeg har et sett hjul med Ambrosio Nemesis felger, Pavè-dekk og Record nav og de luftes regelmessig på treningsturer. Disse er bare rett og slett fantastisk deilige hjul og jeg anbefaler alle som har mulighet til det å prøve tilsvarende hjul ved anledning. Systemhjul er totalt forskjellig fra slike til tross for at systemhjul kan skryte av lavere vekt.

Når det er sagt er jeg glad for å ha muligheten til å kunne velge mellom forskjellige karbonhjul og aluhjul da alle har sine fordeler og bakdeler og ingen er best i alt. Skal man bare ha ett sett vil man alltid inngå kompromisser selv om de kan være så små at det er neglisjerbart. Dessuten dukker det alltid noe nytt opp som trigger ha-begjæret og lokker med nye, flotte egenskaper ICON_WINK

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino