Hjelp! Plutselig blir det nervøst, når man skal putte penger i potten...
Jeg tenker å slå til på en unødvendig oppgradering nå som vekslingskursen er bra og tannhjulene jeg har er slitte og må byttes allikevel.
Jeg skal altså ned til todelt foran og opp til tidelt bak, hva bør jeg tenke på? Målene for 2012 blir Nissan Cup/annen rundbane og de litt mer tekniske maratonrittene. Reelt blir det et grusritt eller to også, det er vanskelig å komme utenom. (Jeg har også et mål å sykle mange koseturer på sti gjennom sesongen, men det er nok litt urealistisk...)
Er det noen utveksling som er det naturlige utgangspunktet å høste erfaring fra? 28/40 eller 30/42, 11-34 eller 11-36? (Jeg har regnet på utvekslingene, men siden jeg i dag "alltid" har både lettere og tyngre gir kan jeg tenke feil.) Bør jeg bare regne med å ha flere alternativer og bytte på etter formål?
Det er nemlig et XTR-tilbud jeg har funnet som ser fristende ut... Er det ørten bredder å velge mellom her? Jeg har ikke sett så mye om det. Trenger jeg ekstra lager eller lignende for å få montert alt sammen?
Jeg sjekker det jeg kommer på selv, men så er det spesielt det jeg ikke vet at jeg ikke vet, da...