Sykkelløype bygd på initiativ av skolens FAU. De søkte 2 ulike fond, noe som resulterte i over 1 million i støtte. Heldige elever, og jeg er en heldig lærer :-). Løypa er bygd som ei rundløype, med northshore og sti + en dirtpark. Den er moderert noe i forhold til slik den fremstår på videoen av sikkerhetsmessige årsaker :-)
Det er en skikkelig fin løype, men den er vel ikke helt ferdig enda. Jeg har ikke forsøkt den selv. Vi bor rett i nærheten og ungene elsker å løpe rundt løypa.
Nå er det blitt laget en BMX-løype på Birkenlund skole også tror jeg.
Gyysla fin.. Må ta en tur der neste gang jeg er hjemme hvis jeg tør. Det hoppet på slutten var litt i meste laget... Hvor på stinta er det? Lett å finne?
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Løypa ligger på baksiden av skolen (nordsiden). Hoppet på slutten er noe av det som er moderert. Det er nå sammenhengende, men kan fremdeles hoppes som vist på filmen, men utfallet av dårlig fart inn på hoppet har ikke samme konsekvens nå som før.
Kjempebra! Som utfløtta arendalitt, gleder jeg meg til å komme hjem. Sykkelen får bli med hjem neste gang tror jeg :)Bra at det skjer ting på sykkelfronten der hjemme.