Har nettopp fått heile kjelleren full av guffe pga. eit slangeløst dekk spratt av felgen og guffen sprutet ut over det hele. Har noen tips for å vaske dette bort?
Dette gjorde jeg også for noen år siden, dvs det skjedde når jeg sov i etasjen over (-jeg våknet..!). Om hele kjelleren er full har du antakelig hatt i mer enn en skje... ;-)
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Hvorfor er det ikke noen som snart sier at keiseren ikke har klær? Meningsløs hype, jævla klin, dårlig mot punktering. At dere gidder dette tullet.
Positiv hilsen sv
Hos oss har vi kjørt med guffe på 4 sykler + 2 ekstra hjulsett i 2 år. 3 aktive, uten en eneste punktering. 5 utslitte dekk byttet, flere av dem med mange hull. Så ja, det er noe klin (når du skal ha av dekket). Dekkene har ikke vært av felgen, en eneste gang, før de ble byttet ut. Så for min del, er jeg ikke tvil om at keiseren har klær.
Redigert av GardS; 08/09/201118:32.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
jeg har ogås hatt bare positive erfaringer med tubeless + guffe i 2-3 år. Men i år har jeg opplevd to høyst uventede eksplosjoner ( den ene gangen sto sykkelen parkert inne på treningssenteret,- dritkult å vaske guffe der ja ..)+ at guffe ikke tettet en liten stikkpunktering i et helt nytt RaRa 2.25 dagen før Birken. Dekket var montert på i fbm en service, og det var brukt noe blå guffe så jeg, den virket defintivt ikke ( vanligvis bruker jeg Stans).
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
jeg har ogås hatt bare positive erfaringer med tubeless + guffe i 2-3 år. Men i år har jeg opplevd to høyst uventede eksplosjoner ( den ene gangen sto sykkelen parkert inne på treningssenteret,- dritkult å vaske guffe der ja ..)+ at guffe ikke tettet en liten stikkpunktering i et helt nytt RaRa 2.25 dagen før Birken. Dekket var montert på i fbm en service, og det var brukt noe blå guffe så jeg, den virket defintivt ikke ( vanligvis bruker jeg Stans).
Blå guffe? Kan det være Bontragers?. Den kjøpte jeg i sommer da jeg ferierte "in the midle of nowhere" hvor utvalget var svært begrenset. Den sviktet meg på et svært lite hull. Caffe Latex, Stan's og Joe's er bedre.
Det bilde der er et godt eksempel på hvorden 80 % av Race King ender sine dager.. Kan faktisk ikke husk og ha slitt ut et eneste dekk før det har gått hull på sideveggene.. Hadde det ikke vært for at Sørensen sykler selger dekket til 249 på nettet så hadde jeg ikke hatt råd til og bruke dem..
Helt enig, skjønner ikke hvorfor ikke flere kjører med lette vanlige slanger med litt guffe i (25-30 ml). Bortimot alle fordeler med guffe og slange og få eller ingen ulemper (ulemper bare for vektfeminister).
Jeg antar at ikke alle har flere hjulsett og derfor trenger å bytte over dekk etter terreng, vær- og føreforhold, fra tid til annen. Hva gjør man da for å unngå griseri ?
Hehe, skjønte det. Men jeg ga opp klinet da jeg også byttet dekk i ny og ne.
Man kan jo slippe ut luften og tappe guffa gjennom ventilen, da også inn i en Stan's sprøyte. Da kan man kjøre det tilbake på neste oppsett. Evnt lage en liten glipe og helle det ut i en boks e.l
Dekkskifte går som en vind. Tøme gammel guffe i isboks, fylle over på nytt dekk og fylle på med ny guffe. Lukke dekket, inn med kompressorluft. Ikke så mye som en dråpe sølt, senest i går kveld, og det tar ikke mange minuttene ekstra.
Det er verdt klinet (som jeg ikke opplever uansett)
Hva gjør du med dekket du tar av, vasker eller henger til tørk?
Det var egentlig ikke klinet som var årsaken til at jeg ga meg, det var at det ikke tetta når jeg punkterte. Mista trua, men nå skal jeg prøve når jeg får nye høst-stidekk
Hva gjør du med dekket du tar av, vasker eller henger til tørk?
Det var egentlig ikke klinet som var årsaken til at jeg ga meg, det var at det ikke tetta når jeg punkterte. Mista trua, men nå skal jeg prøve når jeg får nye høst-stidekk
Jeg lager en liten knekk på dekkanten og lar det renne av i en isboks i noen minutter. Resten av guffa bare lar jeg ligge igjen og henger opp dekket på veggen i en krok sammen med alle de andre dekkene. Henger det, lekker det ingenting ut, og etterhvert tørker guffa. Selvsagt ingenting i veien for å dra over med en fille på innsiden heller.
Kjøpte et par sommerdekk i våres. Det ene kom faktisk med et hull i dekkveggen. Guffa tetta alt, og holdt på lufta. Dekkene var dårlige, så tok dem av etter et par måneder, men guffa gjorde jobben. Vanskelig å si om guffa funker, men jeg punkterer aldri.
Bruker Stans racingguffe og gul teip. Guffa står ved siden av melken i kjøleskapet. Visstnok lurt å lagre kjølig. Yngstemann har fast jobb med å riste flaska voldsomt hver gang jeg skal skifte dekk.