Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Turtips søndre østfold/norra Bohuslän?

Turtips søndre østfold/norra Bohuslän? #1255052 06/09/2011 09:27
A
ArildS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Hei!

Lurer på å legge høstens "fjellsykkehelg" til båten(som ligger nær Fredrikstad) og dermed områdene sør i Østfold og/eller nord i Bohuslän. Området rundt Sprinklet ligger allerede inne i planene, men er det noen som vet om andre fine områder?
Krav:
- Ikke langt fra sjøen(vi starter som sagt fra båt)
- Helst ikke lenger sør enn Fjällbacka, aksjonsradiusen med seilbåt på ei helg er ikke så stor om det skal bli mye tid til sykling.
- Helst mulighet til en litt lengre rundtur, for å få ordentlig turfølelse.
- Gjerne mulighet til å komme litt opp i høyden for å få litt jukse-fjellfølelse.
- Har såvidt hørt om Bohusleden. Noen som har detaljer om hvordan delene nærmest Strømstad er å sykle?
På forhånd takk..
Arild

Re: Turtips søndre østfold/norra Bohuslän? [Re: ArildS] #1255404 06/09/2011 16:02
A
ArildS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Kan det være mulig at det ikke er en eneste haldenser eller Fredrikstad-syklist som har noen tips å komme med? Jeg trenger absolutt ikke å få oppfylt hele ønskelista...

Re: Turtips søndre østfold/norra Bohuslän? [Re: ArildS] #1255756 06/09/2011 21:50
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sliter litt med å finne noe med nærhet til vannet dessverre, selv om jeg har mistanker om at det kan være veldig mye bra innerst i Iddefjorden.

Fjellfølelse skal nok holde hardt i dette området...De høyeste kneikene ligger på sub-250 meter.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Turtips søndre østfold/norra Bohuslän? [Re: ArildS] #1255892 07/09/2011 07:46
A
ArildS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Hva om vi sykler noen kilometer opp fra vannet? Når det gjelder fjellfølelsen, holder det med noen svaberg-partier...

Re: Turtips søndre østfold/norra Bohuslän? [Re: ArildS] #1256655 07/09/2011 21:27
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Om dere skal holde dere nord for Fjällbacka tror jeg Havstensund (http://kart.gulesider.no/m/atXS7) kan by på en del bra svaberg. (Ut fra GuleSider ser det ut som om det ligger utenfor nasjonalparken også.) Om stier i terrenget er planen tror jeg man må holde seg lenger inn på fastlandet, det er tett befolket her nede. Men her tar jeg alle forbehold da jeg ikke har syklet her, kun vært i området med båt/til fots.

Redigert av Anders A-R; 07/09/2011 21:30.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Moderator  support