Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Landeveisturer nær Sierra Nevada - Spania

Landeveisturer nær Sierra Nevada - Spania #1252810 03/09/2011 13:01
B
bjerkseth Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
B
Jeg skal sørover 26.september til 7. oktober. Og er ikke kjent i det hele tatt. Noen som vet om noen bra steder å sykle. Jeg regner med at det blir racer, og bakker er fint. Jeg har skaffet meg GPS, så om noen har noen Garmin-filer eller noe lignende så hadde det vært flott. Jeg skal hit

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Landeveisturer nær Sierra Nevada - Spania [Re: bjerkseth] #1252833 03/09/2011 14:01
O
oyvind Offline
AKA DynamittGubb
AKA DynamittGubb
O
Da har du mye å ta av. Har vært i området flere ganger, kun med terrengsykkel, men har flere ganger tenkt at her hadde det vært konge med landeveissykkel.

Sykl innover i landet mot Orgiva. Innover dalen der har du mange fine veier. Opp mot Bubion og Trevellez er det nok av bakker å ta av. Du kan sykle opp til skisenteret i Sierra Nevada også. Området er supert for landevei. Asfalten er som marsipan.

øyvind
http://teamkjelsaslaererne.blogspot.com/
"I'm the jack, I'm the joker in the stack" WE
Re: Landeveisturer nær Sierra Nevada - Spania [Re: bjerkseth] #1260090 12/09/2011 16:48
T
Thirsty Offline
Fersking
Fersking
T
Du sier ikke noe om hvor du skal være og Sierra Nevada omfavner et stort område. Og nordsiden er kun koblet med sørsiden via et 2000m pass

Alpujarras er området mellom Sierra Nevada og kysten (altså sørsiden). Her er det et eldorado for sykling hvis du er glad i bakker. Veldig lite trafikk og god asfalt. Mange små tettsteder hvor du kan stoppe for kaffe og snacks.

Jeg var der i påsken med base i Cadiar i Alpujarras og hadde 5-6 turer rundt omkring. Du kan se gps rute og høyde profiler på turene mine på strava.com ved å søke etter Alpujarras i spania

Re: Landeveisturer nær Sierra Nevada - Spania [Re: Thirsty] #1260096 12/09/2011 17:00
T
Thirsty Offline
Fersking
Fersking
T
Ok, så at du faktisk har sagt hvor du er lokalisert. Ved kysten. Da har du kystvei østover og vestover. Merk deg at motorveien bruker kystveien mellom Salobrena og Almunecar (hvis de ikke endelig har blitt ferdig med den nye motorveien) men etter Almunecar (vestover) er det veldig fint og lite trafikk.
Almunecar - Nerja t/r er en grei tur med noe stigning.
Ellers er det en del veier som går inn i Alpujarras fra kysten dette er stort sett 1000m stigninger alle sammen.
En flott tur er den som går inn til Otivar og opp i fjellet derifra. 1400m stigning men ikke så superbratt.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå