Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Romaskin

Romaskin #1251448 01/09/2011 18:11
K
Knutleif Sæter Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Vurderer innkjøp av romaskin som vintertrening,
tar lite plass o g hele familien kan bruke den.

men....gir den relevant musketrening mhp sykling eller bør jeg kjøpe meg ergometersykkel ?

Re: Romaskin [Re: Knutleif Sæter] #1251473 01/09/2011 18:43
K
Kruser Offline
Ringrev
Ringrev
K
Romaskin trener hele kroppen og er nok godt for O2-opptaket, men for sykling er det nok bedre med ergometersykkel eller rulle.

Re: Romaskin [Re: Knutleif Sæter] #1251564 01/09/2011 20:15
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
heisan nå er jeg på hjemmebane ,har kjørt ergometersykkling om vinteren før men etter å ha investert i en concept2 romaskin har jeg fått en bedre formstart om våren enn tidligere,tar naturligvis noen sykkeløkter om våren til beina er i gang men du får lønn for strevet..roing er en fantastisk vintertrening via concept2 sitt rowpro online program kan du ro mot andre på nett,kjempe motivasjon å kan by på akutt pusteproblemer...tror ikke det finnes et mere komplett treningsapparat hele familien er hekta kjempekult.men det tar litt mere plass enn du tror itillegg trenger du en pc/skjerm til onlineroing.sjekk ut concept2.com . priser div finner du på nett. Den koster litt men løp å kjøp (Samme maskin brukes i vm/nm så du kan lett sammenligne dine tider)

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Romaskin [Re: Knutleif Sæter] #1252421 02/09/2011 19:42
Jaro Offline
Entusiast
Entusiast
Consept2 har kraftige og solide romaskiner. Gir bra trening for hele kroppen. Jeg bruker selv romaskin jevnlig om vinteren, men jeg sverger mest likevel til sykling - i mitt tilfelle rulle-sykling.
Jeg støtter filosofien om at du må trene mest på det du ønsker å bli god på, selv om litt avveksling alltid er hyggelig. Som avveksling kan du like gjerne vurdere en ellipsemaskin. I heimen min er nok dette det apparatet som bli mest brukt av andre familiemedlemmer.

Moderator  support