Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøpshjelp terrengsykkel

Kjøpshjelp terrengsykkel #1249764 31/08/2011 05:00
B
Blaa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Poster her også da jeg ikke har funnet noen annen god kategori å poste under, med tanke på respons.. Må gjerne flyttes om mod mener at dette er feilpostet.

Har de siste 10 årene hatt en Trek Y-33 med XTR/XT-gruppe, alt i alt til min bruk en helt ok sykkel. Men den har ikke vært brukt til stort annet enn som butikk og voerspiel-sykkel.

Har i løpet av sommeren begynt å sykle litt mer aktivt, som i små treningsturer på 2-3 mil 2-3 ganger i uken, og ser nå at sykkelen har sine begrensninger her. Har satt meg som mål å være med på Birken neste år..

Syklingen min er hovedsaklig på grusvei og asfalt, med noen små partier av sti og skog.

Har i dag saumfart Finn.no og sett på sykler i prisleiet mellom 8 og 13-tusen, kall det 10.000,- kroners klassen. Er ikke fremmed for å kjøpe brukt men ser helst at sykkelen ikke er mer enn et par år gammel.

Legger ved en liten liste over de syklene jeg har lagret som favoritter på finn.no akkurat nå og håper på tilbakemeldinger på disse, eller tips om andre sykler jeg heller burde vurdere.

Merida FLX 3500
Nakamura Platinum Precision
Cube Reaction SL
Merida Twent-Nine Lite 1800-D
Nakamura Grade 5.5
Ghost HTX Actinum 7500
Merida Birkebeiner SL-D
Diamant Apex T3
Nakamura Grade 5.0
Hard Rocx Cambrium Carbonium

Håper på gode tips og tilbakemeldinger...

Re: Kjøpshjelp terrengsykkel [Re: Blaa] #1249792 31/08/2011 06:20
skibum Offline
Besatt
Besatt
Alle ser ut som godt utstyrte sykler i opplistingen, men siste sykkel ut (hard rocx) har en gaffel som er klart dårligere enn det resten av syklene har. Den ville jeg styrt unna, og deretter dratt rundt å prøvd de forskjellige syklene som er aktuelle i den grad det lar seg gjøre.

I tillegg ville jeg også sjekket butikker rundt om for å sjekke ut høst-tilbudene de har på sykkel, samt at du kan få litt hjelp til å finne riktig størrelse for deg. Det viktigste punktet i dette er at du finner en sykkel du sitter godt på, så du unngår å måtte bruke penger på å tilpasse mye på en sykkel som du har kjøpt brukt.

Lykke til i jakten!

Espen

NOTS!
Re: Kjøpshjelp terrengsykkel [Re: Blaa] #1249923 31/08/2011 08:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Y33 som vorspielsykkel?!?!? Nais.. ICON_WINK

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Kjøpshjelp terrengsykkel [Re: baronKanon] #1250034 31/08/2011 09:54
B
Blaa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Sitat: baronKanon
Y33 som vorspielsykkel?!?!? Nais.. ICON_WINK

Man tager hva man haver, var det noen som sa...

Kjøpt på Ebay for 10-11 år siden, en 98-modell jeg fikk hjem for $800 USD + mva. Så sykkelen i seg selv er helt ok, men jeg merker dens svakheter nå som jeg fikk det for meg å sykle litt mer. Bruksverdien på denne er helt klart større enn salgsverdien.

Og den er selvsagt satt opp med Spinnergy Rev-X 6-eikede carbon hjul.. ICON_SMILE

Moderator  support