Har de siste 10 årene hatt en Trek Y-33 med XTR/XT-gruppe, alt i alt til min bruk en helt ok sykkel. Men den har ikke vært brukt til stort annet enn som butikk og voerspiel-sykkel.
Har i løpet av sommeren begynt å sykle litt mer aktivt, som i små treningsturer på 2-3 mil 2-3 ganger i uken, og ser nå at sykkelen har sine begrensninger her. Har satt meg som mål å være med på Birken neste år..
Syklingen min er hovedsaklig på grusvei og asfalt, med noen små partier av sti og skog.
Har i dag saumfart Finn.no og sett på sykler i prisleiet mellom 8 og 13-tusen, kall det 10.000,- kroners klassen. Er ikke fremmed for å kjøpe brukt men ser helst at sykkelen ikke er mer enn et par år gammel.
Legger ved en liten liste over de syklene jeg har lagret som favoritter på finn.no akkurat nå og håper på tilbakemeldinger på disse, eller tips om andre sykler jeg heller burde vurdere.
Merida FLX 3500Nakamura Platinum Precision Cube Reaction SL Merida Twent-Nine Lite 1800-DNakamura Grade 5.5Ghost HTX Actinum 7500 Merida Birkebeiner SL-D Diamant Apex T3 Nakamura Grade 5.0 Hard Rocx Cambrium CarboniumHåper på gode tips og tilbakemeldinger...