- Dekk: Vredestein Black Panter xtrac 2.2 - Slange: Maxxis ultralite - Trykk: tar det litt på følelsen. er vel rett under 30 psi - Ryttervekt: 73 + sekk med full camelback - Antall punkteringer: 0 - Sluttid: 3.28.28 - Kort kommentar: Alt for grovd. Neste år blir det nok det samme dekket som jeg hadde på grenserittet. Vredestein t-lope i 2,35 verson, større volum enn RK. Selv om de er litt tyngre enn de andre merkene, har jeg med det aldri punktert på ritt eller trening. Kjører heller ikke akkuratt sakte utfor. Selv om det passa fint i gjørma var det ikke mulighet å komme seg frem på annen måte enn å gå.
Grassroot instruktør
Vipera XC 9 Selges for 22 500,- Som ny. Kontakt på pm. Salgsanonse
-Dekk:Race King 2.2 - Slange : ja , vanlig slange med litt talkum på for å unngå snakebite. -Trykk : 28 psi foran og 32 psi bak -null punktering med stiv gaffel -Sluttid : 3timer 6 min. Ryttervekt : 77kg + sekk 3,5 kg
Kjører mye disse dekka da jeg ikke er så alt for mye i terrenget , kjempedekk!
- Dekk: Continental RK 2.2 SS - Slange: 150g-ish butyl - Trykk: 28-30 psi - Ryttervekt: 85kg - Antall punkteringer: 0 - Sluttid: 3:39 - Kort kommentar: Kjørte ultra dagen før. Dekkene klarte seg veldig fin i løsgrusen i motsetning til Crassmark 2.1 som fikk kjørt seg dagen før.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
- Dekk: RK 2.2 SS - Slange: Continental Light (tror jeg den heter) - Trykk: 26 psi - Ryttervekt: 75kg + sekk og klær - Antall punkteringer: 0 - Sluttid: 3.38 - Kort kommentar: Velger samme dekk igjen nesten uansett forhold. Bytter trolig til latex slanger ettersom det er "inn".
Dekk : FF 2.0 UST Slange : guffe Trykk : 35 PSI Vekt : 83 + sekk (6 kg ved start) Antall punkteringer : 1 (ca 3 km før mål) Sluttid : 3:41 Kommentar: tok tid før guffa tettet og lite luft igjen. Resten av luften forsvant ved balettbakken. Surret litt med å prøve å fylle i luft. GPS vist ca 3 min rot. Tapte vel ca 1 minutt inn når syklet i mål på felgen.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Dekk: RK 2.2 SS/FF 2.25 Raceguard Slange: Grønn latex Trykk: 33 PSI Ryttervekt: 82 kg Punktering: 0 Sluttid: 3.15 Kommentar: RK i front har litt for dårlig sidegrep til å gi full gass utover. FF ble glatte der det var gjørme. Bontrager XR0 som har litt mer mønster/sideknaster hadde kanske vært optimale ?
Kjempe fornøyd med dekkene. Byttet fra raven da jeg følte de satt dårlig i grussvinger, 29-0 sitter klistret på grusen og var ok i det lille som var av gjørme.
Ingen tvil om hva som er det mest populære dekket Men hvorfor ikke RK 2.0? Litt lettere, og ruller ihvertfall ikke dårligere enn 2.2, og man trenger vel ikke det ekstra volumet i et ritt som Birken?
Rulla utrolig godt, satt som klistra i svingene. Funka dårlig i gjørme. Prøvde Bontrager 29-0 uka før, rulla muligens hakket bedre (vanskelig å si), men veggene var for tynne til at jeg tok sjansen på å bruke dem på Birken. Eksploderte i møtet med en stein...
Dekk: RK SS 2.2 Slange: Conti etellerannet Trykk: 30+ psi Vekt: 79 + sekk og klær Punkteringer: 0 Sluttid: 3:43
RK SS 2.2 funker aldeles utmerket. Sitter tålelig bra i gjørmepartiene, og ruller etter min mening svært mye bedre enn Crossmark og Python som jeg har brukt tidligere.
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
- Dekk: Continental RK 2.2 SS - Slange: Stan's Guffe - Trykk: 28/30 psi - Ryttervekt: 80kg - Antall punkteringer: 0 - Sluttid: 3:30 - Kort kommentar: Kjører RK 2.2SS under alle forhold med unntak i skog/sti med mye røtter. Da er det Kenda Karma som gjelder...
- Dekk: 26" Maxxis CrossMark 2,1 - Slange: Ja... - Trykk: 40 bak, 37,5 foran - Ryttervekt: 100 kg + sekk 3,5 kg - Antall punkteringer: 0 - Sluttid: 3:54 - Kort kommentar: Skulle ønske det rullet raskere ned fra Sjusjøen. Tester muligens Race King neste år.
Så langt er det kommet 44 svar. Av disse er det 24 som sykler RaceKing 2.2 Supersonic framme og bak, og ytterligere 5 som har en eller annen kombinasjon som inkluderer Race King.
Det er 19% som sykler 29". 27% sykler slangeløst, av de med slange sykler 35% grønn latex.
Gjennomsnittlig sluttid er 3:34, med topp 3:01 og bunn 4:41.
Regnet også ut forholdet mellom ryttervekt og dekktrykk, snittet der er 2,5 kg per PSI. De aller fleste lå nær gjennomsnittet.
Og kun to punkteringer totalt, den ene med Race King/Latexslange, den andre med Furious Fred og guffe.
- Dekk: 26" The Raven 2.0 - Slange: Nei, slangeløst m/Stan's guffe - Trykk: 30 bak, 28 foran - Ryttervekt: 77 kg + sekk 3,5 kg - Antall punkteringer: 0 - Sluttid: 3:19 - Kort kommentar: Godt fornøyd med dekket. Rullet bra, og fikk bra nok feste i svingene.
- Dekk: 26" Raven 2.2 kavlar dekk - Slange: Continental - Trykk 28 PSI - Vekt 72 - Antall punkteringer: 2 - Sluttid: 4:34 - Kort komm: Dekket rullet veldig bra - men det blir aldri mer samme dekkvalg på meg.Heretter blir det en Race King RS 2.2 på meg som har fungert meget bra i tidligere ritt :-)
Dekk: X-king 2.2 Race sport Slange: Continental et eller annet (tung som bly) Trykk: 32 PSI Antall punkteringer: 0 Sluttid: 3.23 Fungerte bra, men jeg har en opplevelse av at Race King ruller bedre. Ikke sikkert det er riktig men det føltes sånn
- Dekk: Maxxis Ikon 2.2 - Slange: Et eller annet foran og tubeless bak. - Trykk: 30 PSI - Vekt: 78 - Antall punkteringer: 1 - Sluttid: 3:00 - Kort komm: Fungerte utmerket. Sigepunktering i bakdekket etter hodeløs kjøring ned ballettbakken.
Veldig mye bra info i excelarket for å kunne gjøre det ultimate dekkevalget. Det kan se ut som jeg har vært max uheldig med 2 punkeringer da punkeringer ikke er noen aktuell problemstilling her.
Dekk:RK SS Slange: Grønn latex Trykk:35 PSI Vekt:90 Antall pungteringer: 1 Brutt Pungterte ned mot Djuposet, neste år tror jeg prøver RK Race sport,med X-king foran og eclipse slanger, kanje med litt guffe i, viss det er hjelp i det?
Aner vi en innspurt for å forsøke å komme under 3 timer her
Nei, det var mere spurten om 19. plassen (tid er uvesentlig). Men overraskelsen var stor når jeg oppdaget midtveis i ballettbakken (i drøye 70 km/t med stiv gaffel) at prepareringen av denne utforkjøringen ikke stod i stil med prepareringen av resten av løypa
Dekk: RK22SS Slange: Latex (er da miljøbevisst og velger det grønne alternativet) Trykk (25/24) Ryttervek: 76kg Punktering: 0 Slutttid: 4:20 Med stiv dempegaffel (remoten på styret valgte å svelge en del sand underveis i låst posisjon, og bestemte seg da for å forbli slik helt til lillehammer. Den valgte forøvrig å begynne å virke igjen 30 sek. etter målgang...)