MJ872 og vanntetthet
|
MJ872 og vanntetthet
29/08/2011 11:19
|
Renzir
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Kjøpte en sånn på XXL i helgen. Den er oppgitt til IPx4 når det gjelder bestandhet mot vann. Slik jeg leser dette så er det vannsprut osv. Selgeren på XXL mente den ikke tålte noe vann, men det ville jeg tro er feil (han virket ikke så veldig dreven på dette området). Jeg skulle tro at den tålte en vanlig regnskur uten problemer. Kontaktene ser tette ut og batteripakken er jo pakket inn i gummi.
Er det noen som har noen erfaringer her med MJ lyktene?
|
|
|
Re: MJ872 og vanntetthet
[Re: Renzir]
18/10/2011 18:57
|
Hallingsokken
Medlem
|
Medlem
Vi (HallingSport) var først ute i Norge med å selge Magicshine og har solgt et stort antall av de ulike modellene (808, 816 og 836). Du har rett i at selgeren på XXL ikke har peiling, for de fleste MJ-lyktene har hatt klassifiseringen IP64 - som vi oversatte med "tilnærmet vanntett". Vi har hatt tilnærmet null reklamasjoner som skyldes at lykten ikke har tålt vann, men gitt at den ikke har høyeste IP-klassifisering bør den selvsagt ikke bli liggende under vann.
Det første tallet (6) angir at den er støvtett, det andre tallet angir at den tåler en viss sprutstyrke. ("Water splashing against the enclosure from any direction shall have no harmful effect.") Som det fremgår av Youtube-filmen vi lenker til på 808-produktsiden vår er nok lykten mer vanntett enn det klassifiseringen skulle tilsi.
Med vår kjennskap til Magicshine-lyktene er vi helt sikre på at IPx4 egentlig skal være IP64. Årsaken er at vi har produsert en egen lykt, Arctic Light (det er ikke Magicshine), der produsenten gjorde nettopp denne feilen i tech-spec'en.
Antar du har fått testet ut lykten i skikkelig regnvær, det har jo ikke manglet på nedbør i høst.
- Santa Cruz Hightower | Spesh Epic | DBS Golden Flash - Det ER sykkern det kommer an på.
|
|
|
18/10/2011 19:53
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
etter ca 8 timer med bruk av MJ-816 løsnet ringen som holder største glasset på plass. Så dette etter en tur da det var dogg på innsiden av glasset. Skrudde av ringen, lot det tørke, litt gjengelim på igjen og det har funka til nå (par timers bruk) Har 808 - ikke hatt problemer med den, men den ser ikke tett ut, så jeg behandler den deretter !
------- ride it !
|
|
|
18/10/2011 20:00
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Har brukt min flere ganger i pøsregn, ingen problemer.
Kan se for meg at den etter litt tid kan ta inn vann bak på knappanelet, da dette bare er en gummiplate som er presset inn, ikke noe voldsom tetning akkurat, heldigvis er den litt innbygget så den ikke er så utsatt.
|
|
|
18/10/2011 20:05
|
TrondF
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har 1500 lumen versjonen av magicshine (husker ikke typebetegnelsen), den har tålt regn helt fint. Men min var ikke glad i humpete stier og grusveger, da den selve lykten presterte å løsne fra festet (på første turen i høst :'( ). Det er en liten skrue som holder dem sammen. anbefaler å smøre den inn med loctite eller noe sterkere.
|
|
|
19/10/2011 06:38
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Har brukt mine i 2-3 sesonger nå, og de tåler bruk i regn. Ikke dykkerlykter, akkurat, men regn er greit. Hvis man ser på dem, så er ikke ledningsinnføringen (i hvert fall ikke på tidlige 808) helt tett, men dette nedenfra, og ikke vesentlig utsatt for elementer.
Kjør på. XXL har dessverre nok en gang vist seg som et sted man ikke handler sykkelrelatert utstyr hvis man trenger kjøpsråd i butikken...
|
|
|
[Re: baronKanon]
19/10/2011 07:54
|
Paragon
Ringrev
|
Ringrev
Kjør på. XXL har dessverre nok en gang vist seg som et sted man ikke handler sykkelrelatert utstyr hvis man trenger kjøpsråd i butikken...
synes du skjærer alle over en kam her på en fantastisk måte. Godt gjort
|
|
|
[Re: Paragon]
19/10/2011 08:49
|
EgilS
More than words
|
More than words
synes du skjærer alle over en kam her på en fantastisk måte. Godt gjort I XXLs tilfelle begynner det å bli ganske mange som skal skjæres over denne kammen, så helt upassende er det vel ikke, selv om det helt sikkert går an å treffe kompetente folk der også.
|
|
|
[Re: EgilS]
19/10/2011 08:58
|
torstein
Ingen custom tittel her nei....
|
Ingen custom tittel her nei....
synes du skjærer alle over en kam her på en fantastisk måte. Godt gjort I XXLs tilfelle begynner det å bli ganske mange som skal skjæres over denne kammen, så helt upassende er det vel ikke, selv om det helt sikkert går an å treffe kompetente folk der også. XXL Kristiansand, Sykkelavdelingen: Mange kompetente fork der! Tommel opp! 
Torstein
If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?
The one true answer is known to that rider alone...
|
|
|
[Re: Paragon]
19/10/2011 09:24
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
synes du skjærer alle over en kam her på en fantastisk måte. Godt gjort jeg VET at det er noen butikker med kompetente folk, men typetallet jeg har opplevt med ALLE store kjeder er at det er 93,8% av selgere som selger sykler som ikke har vesentlig peil - dessverre. Derfor mitt utsagn.
|
|
|
19/10/2011 12:02
|
Renzir
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Tusen takk for alle svar. Siden tråden er litt gammel så er det riktig at jeg har fått testet denne i litt regn ja :-).
Ang. XXL, er både opp og ned der som mange andre plasser (med unntak av spesialforretningene). Veldig mange flinke faktisk også.
|
|
|
19/10/2011 13:02
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Ang. XXL, er både opp og ned der som mange andre plasser (med unntak av spesialforretningene). Veldig mange flinke faktisk også.
Slik er det og slik vil det alltid være tror jeg. Tror ingen skal gå inn i en XXL-/Intersport-/Sport1- eller G-sportforretning og tro at den du får hjelp av skal ha 100% kunnskap og kjennskap til 100% av varesortimentet som kan være rimelig stort i mange butikker. Selv om de kanskje jobber mest i sykkelavd., eller skiavd., eller skoavd. eller klæravd., eller ....... Skal de da fly butikken rundt for å søke hjelp hos den som kanskje har detaljkunnskapen om det du spør om? Tja, mange ganger opplever jeg at de gjør det og noen ganger får jeg svar også!
|
|
|
[Re: Kjesk]
19/10/2011 15:49
|
anderz
Besatt
|
Besatt
Skal de da fly butikken rundt for å søke hjelp hos den som kanskje har detaljkunnskapen om det du spør om? Tja, mange ganger opplever jeg at de gjør det og noen ganger får jeg svar også! [FRUST]Jeg har ved flere anledninger forsøkt å snakke med sykkelkompetente personer hos XXL Lagunen i Bergen (hei Rednax!) men utelukkende møtt motvilje til å ofre mer enn to setninger før man blir henvist til en junior uten mer enn minimumskompetanse. Jeg forventer ikke at dirtjumpkidsa kan mye om racer så derfor prøver jeg å la vær å spør de men blir henvist til de hver #$%&/ gang. Denne vinteren skal jeg deriomt passe på å ettefylle de slitedelene jeg ikke har på lager selv slik at jeg slipper noe befatning med LBS/XXL/MMX/Gsport/ju-neim-it til neste sesong.[/FRUST]
|
|
|
19/10/2011 18:15
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
Føler egentlig ikke at G-sport er bedre enn xxl
------- ride it !
|
|
|
20/10/2011 12:11
|
guberg
Medlem
|
Medlem
Jeg tipper produsenten har en viss kompetanse på forsegling av lykta, det lages jo bla en tilsvarende dykkerlykt som er vanntett til 100 m (10 bar). Ingen av mine tre MJ-lykter har hatt problemer med fukt så langt. -- Gunnar
|
|
|
20/10/2011 15:57
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Og som alltid er det noen som skal skjære alle over en kam når det kommer til XXL. Synes det er rart Gsport får mindre pepper enn XXL da de ikke har egne avdelinger en gang. Hvis du spør hvilken som helst valp om råd så mener jeg du har litt skyld selv også  Spør etter en med peiling så får du som regel det, og gjerne på dagtid. Du er hjertlig velkommen innom XXL i Ski for en hyggelig sykkel eller skiprat, deler til crcpris, reklamasjon eller hva det måtte være så får vi se om ditt bilde av kjeden kan nyanseres litt  Bare kom innom på dagtid og spør etter meg, eller snakk med en av de andre heltidene våre.
|
|
|
[Re: anderz]
21/10/2011 22:34
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Skal de da fly butikken rundt for å søke hjelp hos den som kanskje har detaljkunnskapen om det du spør om? Tja, mange ganger opplever jeg at de gjør det og noen ganger får jeg svar også! [FRUST]Jeg har ved flere anledninger forsøkt å snakke med sykkelkompetente personer hos XXL Lagunen i Bergen (hei Rednax!) men utelukkende møtt motvilje til å ofre mer enn to setninger før man blir henvist til en junior uten mer enn minimumskompetanse. Jeg forventer ikke at dirtjumpkidsa kan mye om racer så derfor prøver jeg å la vær å spør de men blir henvist til de hver #$%&/ gang. Denne vinteren skal jeg deriomt passe på å ettefylle de slitedelene jeg ikke har på lager selv slik at jeg slipper noe befatning med LBS/XXL/MMX/Gsport/ju-neim-it til neste sesong.[/FRUST] Siden jeg blir outet som XXLer uten å ha deltatt i tråden så langt (tro meg, jeg har allerede skrevet minst tre svar og så unnlatt å trykke "send" etter at Baronen & co. salet kjepphesten sin)/blir påkalt ved navn, og min konkrete arbeidsplass/nære kollegaer blir lett kritisert, så må jeg vel svare ett eller annet, da. Og jeg svarer litt ironisk og kjekt, siden mange av innleggene i tråden så langt er skrevet nettopp slik. Altså ikke meningen å være direkte frekk eller krass. Here goes: Vel, Anderz, hva kan jeg hjelpe deg med? Finner ikke dirtjumperen på verkstedet Campakompatilble komponenter til deg? Av og til kan en ha flaks, du kunne ha blitt henvist til "landslagsyklist"Kisse, eller til "sykkeltrener og konkurransesyklist"Stig"som også sykler med Campa", eller til "sykkelmekanikerutdannede"danske Caspar, eller "fixie"Nikko, eller "triatlon"Andre. Jeg tror jeg også kunne ha hjulet deg, eller i det minste fort avklart om noen i det hele tatt ville ha kunnet hjulpet deg. Uanset ville du fått et ærlig svar. Jeg tror også at "dirtjumperkiden" kunne ha hjulet deg, om du lot ham gjøre det. Verkstedansvarlig er dirtjumper, det er riktig. Han er rimelig kunnskapsrik på andre felt også, trass sin unge alder og øyensynlige hang til små, korte hardtails med hardt innstilt dempergaffel og det å gå med caps innendørs. Han har ikke sykkelmekainker utdannelse, men generell mekaniker utdannelse. Kan hende han heller ikke er ekspert på feltene "edle italenske komponenter", sære CX-spesifike deler, ting utenfor Fox/Shimano/Srams/varekategorier og annet som de andre norske storimportørene ikke fører. Men han gjør et ærlig og redelig forsøk på å gjøre så godt han kan. Han står neppe tilbake for noen av de andre sykkelverkstedenes beste mekanikere på noen felt, om det så gjelder å fikse en BMX, hybrid, spesialbestille deler til 29", eller rette/bygge opp et racerhjul. Eksempelvis har han i løpet av de to siste månedene tatt full diagnostikk, demontert motoren til, og reparert en Optibike, som produsenten selv ikke greide å finne feilen på trass i at hovedelementene tok en svipptur Bgo-Boulder-Bgo. Gjesten leverte kun inn en eksotisk elsykkel med beskjed om at den ikke funket. Nei, han hadde i utgangspunktet ikke kompetanse på området, men det har han jaggu meg skaffet seg. Hva er sjansen for at en lignende sykkel noen sinne kommer innom verkstedet igjen? Lik null. (Jepp, vi fører elektriske sykler, men de er av en mer standard type.) Det er lov å bli fornærmet på kollegaers vegne når det generaliseres om serviceivå og kunnskap. Det ville vært enkelt å si "Sorry, den er for eksotisk, obskur, bygger på et annet prinsipp enn gjengse el-sykler, uten en eneste kjent standarddel, jeg tror ikke vi har sjanse til å reparere den for deg, prøv et annet sted." Men det gjorde han altså ikke. (Om det ikke er verkstedansvarlig du sikter til, så har jeg kastet bort en halvtime..) Som nevnt tidligere i tråder om XXLs renome, ovenfor noen av de samme kritikere, så er det altså sjanse for å møte på en del- eller heltidsansatt som ikke har dybdekompetanse på akkurat det du etterspør den ene dagen. Satt på en veldig spiss spiss; om noen ringer arbeidsplassen deres, er det sannsynlig en en vilkårlig ansatt i bedriften som svarer telefonen kan hjelpe kunden uansett hva han spør om, eller er det heller vanlig at kunden blir satt videre etter at kunden har forklart hva saken gjelder/den ansatte får rede på hva kunder ønsker? (Gitt at bedriften er enten blandt eller den største av sitt slag lokalt/i landet/i norden). Kanskje vedkommende medarbeider har kompetanse på et annet felt enn akkurat det henvendelsen gjelder? Vi går nå inn i skisesongen, spør du meg om vinterutstyr jeg ikke føler meg sikker på, ja da vil jeg henvise deg videre til en av medarbeiderene som virkelig kan akkurat det jeg er usikker på. Er ingen av spesialistene ledige, så vil jeg hjelpe deg så godt jeg kan, uten å dra bastante slutninger uten grunnlag, innen jeg får sjekket med "eksperten". Er det negativt? "Selgeren på XXL mente at lykten ikke tålte noe vann." Selgeren burde ha visst det riktige svaret. Når han ikke gjorde det burde han ha dobbeltsjekket dette innen han ga noe endelig svar, eller kort og godt svart at hun/han ikke visste svaret. (Bra at han i det minste "mente" og ikke var "skråsikker" på at den ikke tålte vann. For den gjør det.) Episoden er beklagelig, men å konkludere med at 93,8% av samtlige medarbeidere i bedriften er inkompetente faller pladask på sin egen urimelighet. Det var nettopp den latterlige prosentpåstanden som fikk meg fra å ta uttalesene seriøst og derved la være å svare tidligere i tråden. Det er ikke en livsfarlig montert sykkel det er snakk om, det er en usikker medarbeider som sikrer seg ved å "mene". Litt grovt skyts, karer? Tilbake til det jeg egentlig svarer på; Anderz, din kritikk går på at du blir henvist til en du ikke stoler på. Innen jeg blir frustrert, ga du sistnevnte en sjanse til å hjelpe deg ved å forklare ditt behov? Eller ble du fornærmet over at de/han ikke visste hva "Super Record" var, eller at de tilbød deg vanlig bremsegummi til karbonhjulene dine  ? Jeg skal be folkens skjerpe seg på å ikke bare sende videre innen de har full forståelse for gjestens behov. Alle skal ha like mye oppmerksomhet og sevice om de så skal ha lappesaker, "spinningsko", en TCR Advanced, eller trenger slitedeler. Vi prøver å etterleve dette, selv midt i en utskiftingsperiode av både medabeidere og sesongsortiment. Beklager "rotet" i så måte, vi får skjerpe oss. Takk for tilbakemeldingen. Tåler MJ-lyktene vann? Ja det gjør de. Forresten, Anderz, vi pakker ned mye av sykkelslitedelene sammen med resten av somersortimentet for tiden. Er det noe du vil at jeg skal legge til siden for deg eller bestille, så må du gjerne sende meg en PM. Andre forumedlemmer gjør det, ingen ting å være flau over, 100% diskresjon loves 
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
22/10/2011 05:34
|
anderz
Besatt
|
Besatt
Hei igjen Rednax. Jeg var på jakt etter helt ordinære deler som ikke var relatert til hverken Campa, karbon eller high-end deler. Jeg spurte deg om dere hadde dette men ble meget kort og bryskt overført til dirtjumperen som tydeligvis var alt for opptatt av å rekonfigurere en Optibike til å faktisk høre hva jeg spurte om og bare trakk på skuldrene. Dette var en helt ordinær sykkelkomponent som alle sykkelbutikkene i Bergen hadde tidligere i sesongen, ikke noe esoterisk. Siden dere tydeligvis benytter tiden på kompliserte problemstillinger eller lengre krasse innlegg kan jeg jo skjønne at det grunnleggende kundebehandling må ta en statistrolle i den store sammenhengen. Og som du mer enn insinuerer: Jeg har absolutt ikke problem med å handle på de store sportskjedene eller de små lbs'ene. Jeg foretrekker faktisk å gjøre det om det er verdt det. Men når ekspeditøren i butikken ikke gidder å høre og gir slett behandling finner jeg meg andre steder å skaffe det jeg vil ha og returnere ikke med det første. Det er ikke et tap for meg og sikkert ikke for butikken heller men det må være lov til å komme med tilbakemeldinger uten å bli møtt med steil uvilje til å høre etter (aner du et mønster?) Anderz, din kritikk går på at du blir henvist til en du ikke stoler på. Nei, min kritikk går på at første ekspeditør (som tilfeldigvis var deg) ikke gadd høre etter hva jeg spurte ette mens neste person (som ikke var ekspeditør men sto på verkstedet) ikke skjønte hva en rimelig standardkomponent var og trakk på skuldrene og sa "meh". Beklager at dette ikke kom tydligere frem. Jeg skjønner jo også fra innlegget ditt Rednax at kunder som eier sykkeldeler over en viss kost ikke er særlig velkomne i din sykkelavdeling, noe jeg bare kan beklage på det aller sterkeste. Det burde være rom for de fleste om de sykler dirt, racer eller mtb. I mitt hode trodde jeg vi var syklister men jeg ser jo at jeg tar alvorlig feil, dessverre.
|
|
|
22/10/2011 06:24
|
Raskall
More than words
|
More than words
Kjør på. XXL har dessverre nok en gang vist seg som et sted man ikke handler sykkelrelatert utstyr hvis man trenger kjøpsråd i butikken... Jeg har fått god og kvalifisert hjelp både på XXL Tunejordet Oslo Sentrum. Men jeg har gått og spurt de som jobber på verkstedet.
|
|
|
[Re: anderz]
22/10/2011 07:26
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Og jeg svarer litt ironisk og kjekt, siden mange av innleggene i tråden så langt er skrevet nettopp slik. Altså ikke meningen å være direkte frekk eller krass. Siden ingressen min øyensynlig ikke ble tatt til etteretning, så får jeg formulere meg litt anderledes: Beklager at du ikke fikk den oppmerksomheten, oppfølgingen, og servicen du forventet. Sykkeldeler som ikke fnnes på hylle i butikken kan finnes på verkstedet, dersom ikke så kan verkstedet i de fleste tilfeller bestille det du trenger. Vi er under ombygging og utskifting av personale, beklager rotet/kaoset på alle måter. Alle er velkommen hos oss, uavhengig av hva de ønsker. Alt dette skrev jeg forsåvidt i mitt første svar, men nå kan det umulig tolkes i verste mening? Jeg skjønner jo også fra innlegget ditt Rednax at kunder som eier sykkeldeler over en viss kost ikke er særlig velkomne i din sykkelavdeling, noe jeg bare kan beklage på det aller sterkeste. Det burde være rom for de fleste om de sykler dirt, racer eller mtb. I mitt hode trodde jeg vi var syklister men jeg ser jo at jeg tar alvorlig feil, dessverre. Kan du være så snill å forklare meg hva du bygger dette på? Skrev jeg ikke eksplisitt at alle var velkommen flere ganger i mitt innlegg? Vel har vi lange arbeidsdager, men Siden dere tydeligvis benytter tiden på ... lengre krasse innlegg kan jeg jo skjønne at det grunnleggende kundebehandling må ta en statistrolle i den store sammenhengen. Jeg skrev det opprinelige svaret i tråden rundt midnatt fredag kveld. Hjemme fra sofakroken. Er det ikke nøyaktig datert? Jeg blir litt forundret over at jeg (ved navn), avdelingen der jeg jobber, og kollegaen min skal dras inn i en tråd om feilopplysning om et produkt, med mindre det var hos oss det skjedde. At jeg i mitt svar til deg da ironisk småharselerer med deg, som fra et forummedlemm til et annet, forstår jeg nå at ikke falt i god særlig jord. Send meg en PM om du vil meg noe personlig eller på det profesjonelle plan, eller i verste fall opprett en egen tråd. Send meg en PM, ring meg på jobben, stikk innom avdelingen, gjerne med hva det var du opprinnelig ønsket, så skal jeg/vi se om vi kan få gjort noe for å rette opp den dårlige opplevelsen du har hatt og til og med skaffe den delen du trenger.
Redigert av Rednax; 22/10/2011 09:05.
|
|
|
22/10/2011 13:35
|
Renzir
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Siden jeg startet denne tråden så vil jeg si noen ord her før det tar helt av. Jeg for min del prøver ikke å henge ut noen her. Synes xxl selgeren i mitt tilfelle gjorde en veldig bra jobb her, kjøpte jo tross alt lykta ;-) . For min del så har jeg forståelse for at en selger ikke kan alt om alle produkter, noe han også ikke la skjul på. Som selger var denne unge karen veldig god. Jobber selv som leder i en salgsorganisasjon og synes han var mer en god nok ift til det jeg forventet som kunde. Andre egenskaper på mj lyktene kunne han. Han tilbød seg å sjekke ut med en kollega,noe jeg avslo pga lang kø hos han andre og dårlig tid (ante svaret også).
Men jeg har fått svar på det jeg lurte på, så for min del så kan tråden lykkes nå.
|
|
|
26/10/2011 10:45
|
Hallingsokken
Medlem
|
Medlem
Vi (HallingSport) var først ute i Norge med å selge Magicshine og har solgt et stort antall av de ulike modellene (808, 816 og 836). Du har rett i at selgeren på XXL ikke har peiling, for de fleste MJ-lyktene har hatt klassifiseringen IP64 - som vi oversatte med "tilnærmet vanntett". Vi har hatt tilnærmet null reklamasjoner som skyldes at lykten ikke har tålt vann, men gitt at den ikke har høyeste IP-klassifisering bør den selvsagt ikke bli liggende under vann.
Det første tallet (6) angir at den er støvtett, det andre tallet angir at den tåler en viss sprutstyrke. ("Water splashing against the enclosure from any direction shall have no harmful effect.") Som det fremgår av Youtube-filmen vi lenker til på 808-produktsiden vår er nok lykten mer vanntett enn det klassifiseringen skulle tilsi.
Med vår kjennskap til Magicshine-lyktene er vi helt sikre på at IPx4 egentlig skal være IP64. Årsaken er at vi har produsert en egen lykt, Arctic Light (det er ikke Magicshine), der produsenten gjorde nettopp denne feilen i tech-spec'en. Her er forresten Arctic Light-lykten vi har laget, gleder oss til å få den testet mot Magicshine og de etablerte merkene: Arctic Light XPG 2000
- Santa Cruz Hightower | Spesh Epic | DBS Golden Flash - Det ER sykkern det kommer an på.
|
|
|
26/10/2011 10:47
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Den ser bra ut! Hvem lager batteripakken?
|
|
|
26/10/2011 18:23
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
har nå kjørt endel timer med MJ 8161. ringen som holder glasset i hovedløkta løsna og slapp inn vann (fixa med gjengelim) 2. dimme funksjonen skjer for den "state" du har løkta i, f.eks om de to side løktene er aktive på tidspunktet ved dimming vil dem forbli dimmet når en velger å tenne hovedløkta, men hovedløkta har 100% styrke. Om det er hovedløkta som dimmes, og sideløktene tennes deretter vil disse gi full styrke og "overlyse" hovedløkta (kan hende dette er fult ut poenget, men jeg skjønner ikke vitsen). 3. låkket på batteriboxen skrudde seg av. Har min i en taske under setet - ingen skade skjedd og i medfølgende påse ville dette gå bra. Gjengelim nå benytta. Fremdeles godt happy med lys for kost Brenner i 4 timer på 100% styrke
------- ride it !
|
|
|
[Re: Hallingsokken]
26/10/2011 18:39
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
Her er forresten Arctic Light-lykten vi har laget, gleder oss til å få den testet mot Magicshine og de etablerte merkene: Arctic Light XPG 2000 Er det lettere å feste batteribakka enn f.eks på MJ808? Ser ut til at det er samme kontakter som MJ lyktene, samme Volt på dem(risiko for å blande batterier og ladere er tilstede)? Skjønner at det er rimeligere å produsere innfesting med O ring, men det sitter ikke spesielt bra og løkta beveger seg om styret har forskjellige diametere (ved innfesting) og ved humpete sti
------- ride it !
|
|
|
[Re: Hallingsokken]
26/10/2011 19:55
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Her er forresten lykten vi har laget, gleder oss til å få den testet mot de etablerte merkene:
[url=http://www.forsøk på gratis snikreklame direkte i tråden som kun omhandler konkurrentens produkt foruten de to gangene posteren selv fremhever sitt eget konkurrerende produkt[/url]
"Forresten"? Etter at trådstarter for sin del sier seg fornøyd med svarene i tråden, produktet sitt, og atpåtil skriver at tråden for hans del kan avsulttes? Forresten apropos hva da?
|
|
|
19/11/2011 19:32
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
Min MJ816 lekker vann som ei sil. prøvde å klage på XXL - lite vits egentlig, men mye bry! Min MJ816 har i tillegg løsna ifra festet. Veldig lite fornøyd nå
------- ride it !
|
|
|
[Re: Telemark Skier]
20/11/2011 19:48
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
ønsker å komme med litt tilleggsinfo ang. MJ816: Har kjøpt løkta på nettbutikken til XXL, og har liten eller få muligheter til å stikke innom en service disk (varemagasin).
Mine klager til XXL var gjort via nettet, og det er her jeg er missfornøyd med servicen. Etter henvendelse og spørsmål om dem kan kontakte meg via e-post er det ikke gitt tilbakemelding ifra nettbutikken.
Løkta er nå blitt delt og demontert av meg. Gjort rein og tørka. Satt sammen igjen med lim. Lokket på Batteripakka løsnet og - dette har ikke gjentatt seg! Bruker løkta 4-6 ganger i uka og har ikke mulighet til å sende inn via post og klagegang.
Det må tillegges at min MJ808 har vært tilfredsstillende, men batteripakka er en åpen design.
På dette tidspunktet tenker jeg at jeg har reparert/"tukla" så mye med løkta at det er liten vits å sende inn (noe jeg ikke kan da jeg bruker den ofte). Har ellers liten eller ingen erfaring med klager i XXL sine varehus, det jeg har kjøpt der har alltid vært tilfredsstillende.
------- ride it !
|
|
|
20/11/2011 19:53
|
Audit
Entusiast
|
Entusiast
Skulle du nå få svar fra XXL om at de vil se på lykten din vil du vel få problemer med reklamasjon ettersom du har åpnet og tuklet med produktet, ja.
Utfra det jeg leser her tror jeg at jeg holder meg milevis borte fra denne lykten.
error
|
|
|
[Re: Audit]
24/11/2011 13:21
|
Telemark Skier
Entusiast
|
Entusiast
XXL har tilbudt meg ny lykt  Jeg er DYKTIG imponert over XXL sin håndtering av saken! Ettersom jeg ikke har anledning til å stikke innom noen butikk har meget behjelpelige XXL medarbeidere ytet 100% service. Mange takk til XXL sine medarbeidere. Gleder meg til å prøve ut 872 om få dager! Måtte det begynne å regne snart ! Skulle du nå få svar fra XXL om at de vil se på lykten din vil du vel få problemer med reklamasjon ettersom du har åpnet og tuklet med produktet, ja. Det var min tanke også, men neida - 100% service
------- ride it !
|
|
|
|
|