Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

White sykler

White sykler #1247575 28/08/2011 17:38
K
Kiro Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Er det noen som har (seriøse) meninger om XXL´s White sykler? Jeg er på utkikk etter en god racer sykkel for å få litt variasjon til stisyklinga, men også for å sykle Trondheim-Oslo. For å få noe som er lett nok og har høyt nok utstyrsnivå til å holde mål til dette må man vanligvis betale utav hvitøyet, men White er noe rimeligere. Vil gjerne høre fra noen som har erfaring med merket, om rammene og all-round kvalitetsfølelse er god nok.
Takker for alle innspill

Re: White sykler [Re: Kiro] #1249144 30/08/2011 12:09
asa Offline
Entusiast
Entusiast
Har testet et par. Greie sykler til lav pris. Sitter du godt så kjøp;)

Redigert av asa; 30/08/2011 12:09.
Re: White sykler [Re: Kiro] #1249152 30/08/2011 12:16
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Kiro
... men også for å sykle Trondheim-Oslo. For å få noe som er lett nok og har høyt nok utstyrsnivå til å holde mål til dette må man vanligvis betale utav hvitøyet,

Jeg har ingen erfaring med hverken White eller T-O, men jeg tror jeg skal våge meg utpå å si at vekt på sykkel, utstyrsnivå og høy pris ikke nødvendigvis garanterer deg en topp-plassering i T-O.

Derimot er det en vedtatt sannhet at de billige utstyrsgruppene er mer enn gode nok for det nivået, jeg tror, at du legger deg på, og sittestilling/størrelse på sykkeln er viktigere enn 1 kg +/- ICON_SMILE

Re: White sykler [Re: Brusdalen] #1249202 30/08/2011 12:46
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Brusdalen
Sitat: Kiro
... men også for å sykle Trondheim-Oslo. For å få noe som er lett nok og har høyt nok utstyrsnivå til å holde mål til dette må man vanligvis betale utav hvitøyet,

Jeg har ingen erfaring med hverken White eller T-O, men jeg tror jeg skal våge meg utpå å si at vekt på sykkel, utstyrsnivå og høy pris ikke nødvendigvis garanterer deg en topp-plassering i T-O.

Derimot er det en vedtatt sannhet at de billige utstyrsgruppene er mer enn gode nok for det nivået, jeg tror, at du legger deg på, og sittestilling/størrelse på sykkeln er viktigere enn 1 kg +/- ICON_SMILE

Enig her.
Så lenge man sitter godt vil det spille liten rolle om utstyret er Tiagra eller Dura-Ace. Hjulene bør være OK, men "OK" er også bra nok.

Re: White sykler [Re: Kiro] #1249218 30/08/2011 12:55
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
Vil på generelt grunnlag funnet meg en som var bestykket med 105 eller Ultegra. Veier du mye over 80kg kan en oppgradering av hjul være noe å vurdere på sikt. Hjulene er ofte det første svake punktet på butikksykler - altså der de sparer inn på prisen først. Ellers duger nok disse syklene godt til T-O-sykling, om du ikke har tenkt deg nedover på et rekord-forsøk da.

Moderator  support, Valentino