Vurderer å rydde litt plass i boden til en 29 ritt hardtail ved en oppgradert 2010 modell Giant Anthem X2 Str. M. jeg er 175, så den skulle passe veldig godt. Vet ikke helt hva den veier, men den har fortsatt slankepotensiale.
Ramme: Giant Anthem X2 med Fox RP2 bakdemper (noen riper her og der, har tross alt brukt den i terrenget (ultrabirken) og ikke kun på grus)
Gaffel: Rock Shox Reba Team
Utstyr: Full XT/XTR drivlinje, gir og bremser (XTR girskiftere, bremsehendler og framgir). Hele drivlinja ble byttet i august (ny XT kassett, Yumea kjede, nye klinger foran, nye trinsehjul, nytt kranklager + ny bremseskive foran, nye bremseklosser og nytt boss på bakhjulet)
Hjul: Bontrager RXL scandium (nypris 7490,-)
Dekk: Hva vil du ha, fritt valg - Aspen 2.25, Rubber Queen 2.2, Ardent 2.25, Bontrager X1, Conti X-King 2.2
Styre: Bontrager RXL 620/640mm (husker ikke helt) Big sweep
Styreframspring: Bontrager Race (slankepotensiale)
Sete: Specialized Henge (blir med meg videre..) bør uansett kjøte noe som passer en selv
Setepinne: Syncros (litt tung (slankepotensiale), men er justerbar fra 0-25 mm setback som gir gode muligheter for å finne perfekt sittestilling)
Totalpris ny: 29500,-
Selges for 14000,- (kunne ha gått laver hadde det ikke vært for at jeg akkurat har skiftet hele drivlinja i jakten på en ulyd jeg ikke ble kvitt, som til slutt forsvant da det viste seg å være nettopp bosset som var i ferd med å ryke)