Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Scott Foil R2

Scott Foil R2 #1246547 26/08/2011 19:46
Biancoceleste Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Usikkert på om det er nokon igjen på forumet her i helga, men håpar det er litt liv likevel.

Har allereie bestilt meg ein Scott Foil R2 levert tidleg neste vår. 2011-sesongen er jo uansett ferdig snart, så inga hast for meg sånn sett ICON_WINK Har lese det som er å oppdrive om den på nettet og ein kollega har testa den så vidt saman med leverandøren, så eg har fått litt tilbakemelding der òg, men håpte at nokon her kanskje hadde fått fatt i eit av eksemplara som allereie er tilgjengeleg her til lands og har litt nyttig/unyttig informasjon å kome med.

Kollegaen min meinte ramma verka ein god del stivare enn Addict-en; fullt Ultegra-utstyr er jo ikkje så mykje å utsetje på heller. Nokon som har erfaring med Mavic Cosmic Elite-hjulsetta?

For øvrig må eg seie at eg synes sykkelen er utruleg stilig og er godt nøgd med valet så langt! ICON_WINK

Re: Scott Foil R2 [Re: Biancoceleste] #1246944 27/08/2011 18:02
J
joanas Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Jeg kjente på en Foil R2 i Italia for et par uker siden. Var priset tilsvarende NOK 22.000 i italiensk butikk.
Den er ca 200 gram tyngre enn Addict R2.
Stivheten fikk vi ikke testet, men Addict er jo også en svært stiv ramme. Jeg tror største forskjellen fra Addict til Foil ligger i aerodynamic.
Sykkelen er vakker ICON_SMILE i svart matt.

Mavic Elite hjula er gode og velprøvd. Ikke topphjul, men "du får mye for pengene-hjul", og enkle å vedlikeholde (boss, lager). Minus for at eikene har en tendens til å dra med seg gjengefestet i felten når de ryker.

Re: Scott Foil R2 [Re: joanas] #1249648 30/08/2011 20:24
Biancoceleste Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: joanas
Var priset tilsvarende NOK 22.000 i italiensk butikk.

Ligg med andre ord 10 000 under listeprisen her til lands, men er vel ikkje anna å vente. Blir forresten artig å sjå Scott i World Tour-sirkuset igjen med australske GreenEDGE (gitt at dei får lisens). Litt mykje Specialized i år ICON_WINK

Re: Scott Foil R2 [Re: Biancoceleste] #1251413 01/09/2011 16:57
olechr Offline
More than words
More than words
De fleste som testet den syntes den var stivere enn addict

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Scott Foil R2 [Re: Biancoceleste] #1252332 02/09/2011 17:58
D
Dag Elvis Offline
Fersking
Fersking
D
Var heldig og fikk tak i en Foil R2 i sommer (èn av fire i Norge da).
Hadde en Addict fra før og synes Foilen er stivere.
Har ikke syklet i så mange år, og ikke på så mange sykler - men blir det stivere enn Foil, så tror jeg det ikke er veldig komfortabelt.
Vurderer å skifte sete, synes ikke Scott har de beste setene. (Noen tips?)

Ellers synes jeg Foilen er en meget pen sykkel. Har fått endel kommentarer. Den er vesentlig enklere enn andre Scott-modeller. Både logo- og fargemessig. Og det er bra. Synes Scott henger noe etter designmessig.

Noen synes matt svart er vanskelig å vaske, det er det ikke.

Moderator  support, Valentino