Kjøpte meg nylig en Diamant apex t1,5, men er veldig usikker på om jeg har valgt riktig størrelse.
Er 185 cm høy og har en beinlengde på ca. 86,5 cm. Valgte en 18,5" med tanke på at jeg heller vil ha en litt liten ramme, enn en litt stor ramme.
Geometrien for sykkelen finnes i denne pdf-filen hvis man blar litt ned :http://saudask.no/butikkavtaler/Klubbtilbud%20sykkel%20G%20sport%202010.pdf
Slik jeg har stilt inn sykkelen nå er setet satt på maks for å få riktig høyde. Setet er satt så langt tilbake at det er 4-5 mm fordi maksmerket. Høydeforskjellen mellom sete og styre er nå 9 cm(noe jeg synes blir litt mye, tipper 6-7 cm hadde vært bra), og avstanden fra sete til styre er litt lang.
Stemet er på 10 cm og har en vinkel på ca. 6 grader.
Kan bytte til et kortere stem med større vinkel. Men er det ikke litt motsigende å måtte bytte til et kortere stem når sykkelen allerede er i minste laget?
I og med at de er tomme for 20,5" på lageret får jeg ikke muligheten til å teste størrelsen over. Ser at det ikke ble så mye spørsmål i dette innlegget, men hadde satt pris på om noen hadde noen råd å komme med.
Har selvfølgelig mulighet til å få igjen pengene og kjøpe sykkel et annet sted