I dag bestemte jeg meg omsider for å sykle denne turen Den har jeg hatt på tapetet lenge...
Turen var kjempefin,og stien var for det meste sykkelbar Høydepunktene på turen var nedkjøringen fra Endalshøyden mot Storforsen,og stien fra Gåsåns vindskydd til Tjallingen Spesielt den sistnevnte var kanonbra flytsti på sitt beste!
Turen tok ca 7 timer med matpauser Jeg skriver ca siden sykkelen blåste over ende på toppen av Endalshøyden og slo av gps'en Dette oppdaget jeg ikke før jeg var nesten nede ved Storforsen Syklet distanse ble ca 42 kilometer
Her er noen bilder fra turen: Første del av turen gikk for det meste på slik sti Det var plenty med "planking" Sylan kan skimtes i det fjerne Bruer må krysses Et pent parti av stien Litt lengre fremme var det mye av og på sykkelen grunnet planking over gjørmehull og småbekker Det var en del av disse å se,både to og firbeinte Et ganske artig parti av stien inn mot Sylan Det ble ganske brukbar fart bortover her! Gamle Sylans vindskydd er nådd Nå settes nesa mot Gåsån Stien frem til dette skiltet,ca 2 kilometer,var ikke noe særlig å sykle på Det ene gjørmehullet avløste det andre Utsikt tilbake mot skiltet på forrige bilde Fra her og opp på Endalshøyden er det stort sett bare pushbike Endalshøyden! Stien nedover her var kanonbra! Det var også her sykkelen blåste over ende og slo av gps'en
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Noen flere bilder fra turen: Brua over Storforsen Stien fra Storforsen til Gåsåns vindskydd En PR kåt rein klarte å lure seg med på bildet Gåsåns vindskydd er nådd! Nå er det 8 kilometer med kremsti frem til Tjallingen De første 200 metrene er det ikke så mye grunn til å skryte av da men... Her foretok jeg en helt perfekt OTB så søla skvatt! Parti av stien mot Tjallingen Stien følger elva et stykke Dette skiltet skulle det gå an å forstå! Den nest siste brua jeg måtte krysse
Takk for turen Spot!
den turen der skal oppleves. Sitter bare å vurdere om det begynner å bli litt seint no.. men på en annen måte så er det kanskje litt frost i marka no, så det er hardt og fint
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Jag var i Storlien förra helgen (ca 9 dagar sedan) och då var det bra med snö från cirka 800 höjdmeter. Det har varit milt dem senaste dagarna, men jag tror det ändå är för mycket snö.
Det går eventuellt att ringa till Storulvån . Dem har stängt för säsongen, så om ingen svarar där kan du pröva vandrarhemmet i Östersund , som jag tror har samma ägare som på Storulvån. Passa på att vägen är öppen också. Om jag minns rätt stängs den när det blir för mycket snö. Men det går säkert fint att cykla dem sista kilometrarna in till Storulvån.
blir vel man må vente til neste år med sykkelen å heller ta med seg lavo å ski. Har vært der en gang tidligere og det var utrolig fint. Samt jamtland ølet var utrolig godt hehe
Redigert av Chacc=; 26/10/201105:04.
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
En blir inspirert til tur av de flotte bildene til Jonny. Jeg tok derfor denne runden for et par uker siden. Av en eller annen grunn valgte jeg å sykle motsatt veg. Det tror jeg var et dårlig valg med tanke på å utnytte stien mellom Storforsen og Endalshøyden. På andre siden av Endalshøyden er det flere lurvete partier og vanskeligere med flyt. Da kan det likså godt være motbakke også. Derimot var det nok en fordel å få unnabakke i steinpartiet mellom Gamla Sylen og Enåen. Jeg filmet mye på hele turen. Har nå klippet sammen noe fra strekningen Storulvåen-Gåsen, det enkleste partiet på denne runden.
Skal se om jeg får laget noe fra de andre partiene også.
Er det noen som har forslag til dagstur med utgangspunkt fra Storulvån med lengde på ca. 4 timer? Kona og jeg skal sykle der i september, og 7 timer (som turen til Jonny tok) blir nok litt heftig...
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Er det noen som har forslag til dagstur med utgangspunkt fra Storulvån med lengde på ca. 4 timer? Kona og jeg skal sykle der i september, og 7 timer (som turen til Jonny tok) blir nok litt heftig...
Magasin Åre har sti-innlegg med finfine bilder i Nummer 4 2014 og følgende leder anbefales der. Har ikke sykla dem selv, men får jo veldig lyst :-)
Kan bare anbefale T/R Gåsåns Vindskydd på det aller varmeste!
Kan bare anbefale T/R Gåsåns Vindskydd på det aller varmeste!
Tur/retur Gåsån er en fin tur
En liten rapport fra gårsdagen. Strålende vær, 18 grader, myggfritt, tørt! Det kunne rett og slett ikke vært bedre. Litt bange anelser når vi ankom en nesten smekkfull parkeringsplass, men alle fotturistene skulle tydeligvis i retning Blåhammaren eller noe sånt. Det var nesten ikke et menneske på turen til Gåsen og tilbake.
Skal man på tur i Sverige, og ønsker å planlegge litt fra sofakroken først, har jeg funnet Geodataportalen hos geodata.se - fine, navigerbare turkart.
Ihvertfall, Storulvån-Gåsen t/r er flytsti-o-rama. Selvsikkerhet på smale klopper er derimot en fordel. De var det mange av. I går var det så tørt at mange av kloppene bare kunne droppes. Det skal også sies at de første er litt smale og kinkige (kan plante forhjulet midt i), men de blir etterhvert bredere og bedre. Det ble ca. 32km totalt, noe vi brukte bedagelige 3,5 timer på. Inkludert en god matpakke på Gåsen, og mange fotostopp underveis. Kona synes det var den beste stituren hun noensinne har hatt. Neste gang utvider vi turen for å få en runde, vi også.
Vi avsluttet med en dusj på Storulvån, og deretter en aldeles nydelig 3-retters i restauranten. Anbefales!
Ser ut som en kjempetur!!! Du savnes på Trøndercupen Parob!
Savner dere også, Knut Helge, men i år bestemte jeg meg for å sykle mer sti og få flere dager i Åre. Blir litt travelt med ritt på onsdager og lørdager, samt gjennomsykling av løyper, og trening i tillegg. Får se hva som skjer neste sesong, mulig jeg blir med på et par av rittene i cup-en ihvertfall. Har i tillegg pådratt meg en frozen shoulder, som gjør at innsatsen ikke kan bli 100%
Tenkte å prøve turen Storulvan-Gåsen i finværet i morgen. Men lurte på en liten sak. Ser ut som de fleste i tråden her har syklet til Gåsen Vindskydd, og ikke helt in til Fjellstugan. Er det noen grudd til det? Blit det mye (og bratte) motbakker den siste biten opp dit til at det er verdt nedoverkjøringen tilbake? Eller er det rett og slett ikke så bra sti den siste biten der til at den er egnet for flyt-sykkling? Eller er det rett og slett fordi det bare passet dere slik?
Tenkte i utgangspunktet å sykle inn til Gåsen Fjellstuga og tilbake. Med start fra Storulvan.
Har hytte på Enafors, så tenkte å sykle tilbake dit igjen, selv om jeg vil spare tid og krefter på å bli kjørt opp til Storulvan. Ser det går en sti som er merket grønn ned til Handøl. Er det noen av dere som har sykklet ned denne? Er den å anbefale?
Tenkte å prøve turen Storulvan-Gåsen i finværet i morgen. Men lurte på en liten sak. Ser ut som de fleste i tråden her har syklet til Gåsen Vindskydd, og ikke helt in til Fjellstugan. Er det noen grudd til det? Blit det mye (og bratte) motbakker den siste biten opp dit til at det er verdt nedoverkjøringen tilbake? Eller er det rett og slett ikke så bra sti den siste biten der til at den er egnet for flyt-sykkling? Eller er det rett og slett fordi det bare passet dere slik?
Tenkte i utgangspunktet å sykle inn til Gåsen Fjellstuga og tilbake. Med start fra Storulvan.
Vi syklet t/r Gåsån vindskydd for et par uker siden. Flott sti, særlig på tilbaketuren! Kanskje litt mer grus (5-6 km hver vei?) enn jeg forventet. Jeg så i hytteboka at det er ganske vanlig å sykle videre til fjellstugan, som er 3-4 km videre. Det er nok endel motbakke (Storulvån er 730 moh, Gåsån vindskydd 860 moh, Gåsån Fjellstua 1100 moh) og ut fra det jeg så fra vindskyddet er det nok også litt vanskeligere, men så lenge det er relativt vanlig å ta turen videre er det nok en god plan
Grunnen til at vi snudde var at det var meldt tordenvær og at samboeren syntes det ble langt nok inn dit med en fulldårlig halvdemper.
Den grønnmerkede vegen videre til Handøl er en helt vanlig/kjedelig grusveg som det kjører biler langs. Jeg tipper det står en bom der hvor den tar av fra Handøl, men jeg vet ikke.