Selger min 2011 Lapierre DH Team. Siden jeg ble pappa i sommer er sykkelen blitt altfor lite brukt. Konkurransekjørt kun 2 ganger, og svært godt vedlikeholdt.
Størrelse S (Short; refererer til lengden på overrøret). Lapierre lager denne sykkelen i to størrelser; Short og Long. Selv er jeg 174cm, og jeg vil si at sykkelen passer for personer fra ca 1.60, og opp til nærmere 1.80. Er du over 180cm blir nok denne for liten.
Spesifikasjoner og geometri finnes her:
Lapierre Detaljert presentasjon av sykkelen her jeg på
bloggen min.
Kun topputstyr hele veien. For eksempel:
- FOX 40 gaffel, nylig smurt opp, og smooth som f...
- FOX DHX RC4 bakdemper med 350 punds titanfjær (kjøper får også med en 300 punds stålfjær).
- Formula R1-bremser med nye bremseklosser
- Så godt som ubrukt bakhjul: Mavic 721 felg på Hope Pro2 nav (kjøper får også med det originale Deemax bakhjulet, som kun trenger en ny felg før det er klart til bruk).
Jeg er VELDIG godt fornøyd med denne sykkelen: Kjennes rask, trygg, og balansert, samtidig som lav vekt (16.6kg uten pedaler) bidrar til at den er kjapp å kaste rundt i svinger.
Men ikke bare ta mitt ord for det:
Det britiske sykkelbladet DIRT Magazine gir hvert år ut sin DIRT 100: The Ultimate Mountainbike Products, og for 2011 valgte de ut Lapierre DH Team som en av 6 utforsykler, og skrev blant annet: "Grip, progression and accelleration are all first class", "The bike also has a very neutral ride, with near perfect balance", "Bikes don't get put together much better than this".
Og vårt eget Terrengsykkel (august 2011 utgaven) sier i sammenligningstest med Specializeds Demo 8:
"Om prisen var lik, ville jeg valgt Lapierre DH Team. Denne er råere utstyrt, og yter det lille ekstra".
Så da står vi igjen med spørsmålet om pris. Veiledende nypris på 64999,- er mye, men jeg selger min
svært lite brukte sykkel for 32000,-
Så ta kontakt på PM eller epost carlson.emil at gmail.com, eller ring på 91 35 90 48. Sykkelen kan ses i Oslo.