I pur nostalgi så søkte jeg opp resultatet mitt fra Birken i 1998. Hva skuer mine øyne? Jeg slo selveste Ole Blokhus med fattige 7 sekunder. Det hadde ikke skjedd i dag.
Det var gyllene tider det, deilig vær var det også....
Husker jeg tok sølvmerket med god margin med en Scott Yecora(?) med oppreist sittestilling, styre med "integrerte horn", alugaffel og billig 7-delt Shimano.
Kanskje det den gang som nå var rytteren (og ikke utstyret) som gjorde utslaget?
Tidene har forandre seg litt ja... Jeg deltok første gang i '94, da var det færre med totalt enn det er i klassen min i år. Jeg syklet på en Cannondale M1000 med stiv gaffel, SunTour tommelskiftere og en meter lange barends.
Debuterte i '99 etter oppkjøring på DBS Kilimanjaro. Fikk tidsstraff fordi jeg hadde spist opp mye av innholdet i sekken(rookie feil!). Været var 20 grader og sol. Ja, været var bedre før!
Det var gyllene tider det, deilig vær var det også....
Jepp, jeg husker den dagen. Helt fantastisk vær. Knusktørre grusveier. Jeg syklet på en svindyr Klein Mantra med en SID-gaffel hvor all lufta hadde seget ut. Jeg tror jeg sluttet å sykle Birken fordi jeg rykket opp en klasse og starttida ble enda tidligere og det orket jeg ikke.
1997, laaangt bak de beste. Så noe har ikke forandret seg.
Men du slo visst meg med 5 minutter! Og jeg husker jeg var kjempefornøyd med den gangen å perse med over en halvtime. Var med første gangen også, i 1993 som sylfersk syklist, og det fremste minnet jeg har er at jeg var helt tom på Kvarstadsetra, og det ble ikke bedre av at matstasjonen der var tom for både vått og tørt, og hadde ikke med meg noe særlig selv heller. Eneste alternativ var å hoppe i Åstaelva og fylle flaska :-) Og så ble det 20 minutter pause før jeg trillet videre.... Men fullførte på 4.29.