I Oktober blir det en tur til USA, da med New York og noen dager der som første stopp og Hawaii etterpå. Jeg lurer på om noen erfarne sjeler her inne kan si noen om hva som bør beregnes av tid når det skal byttes fly i USA?
Har ikke bestilt billett enda men flyplassene det gjelder er San Fransico og Houston, med henholdsvis 50 min og 1 t og 28 min satt av til flybytte av flyselskapet. Mener at 50 min er i veldig lite, selvom dette er en innlandstur; dvs ingen passkontroll, osv.
I tillegg lurer jeg på hvilke flyselskap (amerikanske) dere har hatt erfaring med? Gode og dårlige.
Takker

Einar
Innlands i USA går det stort sett kjapt å bytte fly siden man sjeldent må gjennom sikkerhetskontroll på nytt, bare ut av flyet og gå til neste gate.
Synes ikke det er så stor forskjell på flyselskapene, men det er kun Continental som greide å rote bort bagasjen min. Sannsynligvis var det Newarks feil, ikke continental, men de bruke 5 dager på å få den til meg. Ikke bra.
Regn med å betale ekstra for å sjekke inn bagasje. ($10-20/kolli er normalt)
Om du ikke har vært i USA før: Regn med at US immigration tar en 30-60 minutter. Hot tip er ofte å gå så langt inn i immigrasjonshallen som mulig. Siden det er sparsommelig med køordning, og køene på de siste skrankene ofte er kortest.