Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Innlandsreise USA

Innlandsreise USA #1242844 22/08/2011 20:06
E
Eope Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
I Oktober blir det en tur til USA, da med New York og noen dager der som første stopp og Hawaii etterpå. Jeg lurer på om noen erfarne sjeler her inne kan si noen om hva som bør beregnes av tid når det skal byttes fly i USA?

Har ikke bestilt billett enda men flyplassene det gjelder er San Fransico og Houston, med henholdsvis 50 min og 1 t og 28 min satt av til flybytte av flyselskapet. Mener at 50 min er i veldig lite, selvom dette er en innlandstur; dvs ingen passkontroll, osv.

I tillegg lurer jeg på hvilke flyselskap (amerikanske) dere har hatt erfaring med? Gode og dårlige.

Takker ICON_SMILE

Einar

For alt vi har, og alt vi er!
Re: Innlandsreise USA [Re: Eope] #1242891 22/08/2011 20:31
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
50 minutter i San Francisco er plenty hvis du ikke har noen forsinkelser. Selv med 20 minutter klarer du det, men kanskje ikke bagasjen. Jeg antar da at du flyr med samme selskap hele veien slik at du slipper terminalbytte. På amerikanske flyplasser slippes du rett inn i avgangshallen noe som betyr at hvis gatene er rett ved hverandre spaserer du ut av det ene flyet og rett inn på det andre.

Servicenivået på amerikanske innenriksflighter er lavt stort sett over hele fjøla.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Innlandsreise USA [Re: GeirK] #1242991 22/08/2011 21:30
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Bare ikke ta med banan (!) i håndbagasjen. Et søskenbarn av meg gjorde det (han glemte å spise den iløpet av flyturen over atlanteren), og han brukte en TIME lengre gjennom sikkerhetskontrollen i USA (flybytte) en de andre i reisefølget.

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Innlandsreise USA [Re: Eope] #1243010 22/08/2011 21:50
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Eope
I Oktober blir det en tur til USA, da med New York og noen dager der som første stopp og Hawaii etterpå. Jeg lurer på om noen erfarne sjeler her inne kan si noen om hva som bør beregnes av tid når det skal byttes fly i USA?

Har ikke bestilt billett enda men flyplassene det gjelder er San Fransico og Houston, med henholdsvis 50 min og 1 t og 28 min satt av til flybytte av flyselskapet. Mener at 50 min er i veldig lite, selvom dette er en innlandstur; dvs ingen passkontroll, osv.

I tillegg lurer jeg på hvilke flyselskap (amerikanske) dere har hatt erfaring med? Gode og dårlige.

Takker ICON_SMILE

Einar

Innlands i USA går det stort sett kjapt å bytte fly siden man sjeldent må gjennom sikkerhetskontroll på nytt, bare ut av flyet og gå til neste gate.

Synes ikke det er så stor forskjell på flyselskapene, men det er kun Continental som greide å rote bort bagasjen min. Sannsynligvis var det Newarks feil, ikke continental, men de bruke 5 dager på å få den til meg. Ikke bra.

Regn med å betale ekstra for å sjekke inn bagasje. ($10-20/kolli er normalt)

Om du ikke har vært i USA før: Regn med at US immigration tar en 30-60 minutter. Hot tip er ofte å gå så langt inn i immigrasjonshallen som mulig. Siden det er sparsommelig med køordning, og køene på de siste skrankene ofte er kortest.

Moderator  support