Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Canyon Nerve XC 9.0 til bruk i Ritt?

Canyon Nerve XC 9.0 til bruk i Ritt? #1241765 21/08/2011 18:42
pozze Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Heisann,

I vår kjøpte jeg meg en Canyon Nerve XC 9.0 til bruk på Trondhjems flotte stier. Ser at mine treningskompiser bruker mye tid på ritt, og kjenner at jeg blir litt lysten på å henge meg på ett ritt eller to neste sesong.

Hvordan bør jeg i så fall sette opp sykkelen min for at den skal bli mer rittvennlig? Jeg har ikke lyst å bruke så mye mer penger på sykkel, siden jeg har gjort en såpass stor investering allerede, og jeg ønsker selvfølgelig å fortsette å kose meg på sti. Er bare å pumpe mer luft i dempere, bruk av propedal og sette på litt mer lettrullende dekk som skal til for å kunne henge med? Har ritt-revene noen tips å komme med?

-pozze-

Re: Canyon Nerve XC 9.0 til bruk i Ritt? [Re: pozze] #1241786 21/08/2011 18:53
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Spørs jo på rittet, men vil vel påstå at denne i aller høyeste grad kan brukes i ritt! ICON_SMILE

Hvis du har satt på grovere dekk eller skal sykle tørrværsritt kan det jo være aktuelt med dekkbytte, men heller ikke sikkert at det er nødvendig..

Lufttrykk i dempere er en personlig sak, noen liker det så hardt at de egentlig ikke trenger dempere, andre foretrekker bløtt som en tempurmadrass.. ICON_WINK

Men sikkert noen som har masse råd og tips å komme med her! Men at sykkelen duger til å frakte deg fra start til mål skal du ikke tvile på!! ICON_SMILE

Re: Canyon Nerve XC 9.0 til bruk i Ritt? [Re: Raymond] #1242171 22/08/2011 07:43
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Dekk skifter du etter hva slags underlag rittet går på. Jeg sykler selv ritt på på en lignende sykkel med 120 mm i front. Jeg skifter ikke lufttrykk etter hva slags ritt jeg skal sykle. Jeg bruker heller kompresjonsjusteringen og propedal om det skulle være lange partier med hardt underlag.

Moderator  support