Wohooo, bloggleser

Som nevnt så vet jeg ikke hva du faktisk må betale for de forskjellige syklene (det er tross alt ingen som betaler veil pris for så dyre sykler), men jeg ville aldri ha prioritert Di2 fremfor Ui2 hvis prisforskjellen er betydelig (5000-10000 kr). Nå må jeg legge til at jeg ikke har prøvd noen av delene enda, men har forstått det slik at de er ganske like hverandre.
Til valg av sykkelmerke/modell ellers så kommer både Specialized og Canyon i samme kategori; mer en godt nok, med marginale forskjeller. Har du bestemt det for Specialized Venge så skal jeg ikke komme med noen innvendinger på det.
På hjulsettfronten så er zipp 404 nok et bedre triathlonhjul med tanke på aerodynamikk, men når du først skal kjøpe nytt nå så ville jeg valgte zipp 808 hjul bak og 404 foran. Da her du et svært aerodynamisk og allsidig hjulsett.
Hvis du får for zipp 404/808 hjulsettet så "må" du i tillegg ha et treningshjulsett siden zipp hjulsettet blir for fint og dyrt til å sykle med til daglig. Det syntes hvertfall jeg.
Nå vet jeg heller ikke hvor mye tid og energi du skal legge i det med utstyr. Personlig har jeg 5 sykler og 7,5 hjulsett og bruker mye tid på sykkel, for å si det mildt. Å ha clincher treningshjulsett med alu bremseflate og tubular kunkurransehjulsett med karbonbremseflate gjør faktisk at det er litt styr å bytte i tillegg til at det krever noe mer utstyr.
En måte å gjøre sykkellivet litt enklere er å ha et hjulsett som er solid nok til hverdag(trening) og fint nok til fest (konkurranse). Da ville jeg vurdert Cosmic Carbone SLR
http://www.mavic.com/en/product/wheels/road-triathlon/wheels/Cosmic-Carbone-SLRSelv har jeg SL versjonen med Powertap og er strålende fornøyd. Dette hjulsettet har jeg brukt på alle treninger og konkurranser (uten om Challenge København) og det har fungert kanonbra. Hadde det veid mindre hadde jeg solgt mitt konkurransehjulsett, Easton EC90 Aero 56mm. SLR versjonen veier 200 g mindre enn SL og ser mye bedre ut. Det er etter min mening det aller beste allround trening/konkurransehjulsettet for den bruken du skisserer.