Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin Norge - suveren service!

Garmin Norge - suveren service! #1237940 17/08/2011 12:55
Andersof Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har en flunka ny Garmin Forerunner 405CX.
På tur i tåkeheimen i helga tok den kvelden med dugg på glasset og frosset skjerm.

Jeg sendte inn klokka til Garmin Norge i går. I løpet av formiddagen i dag har jeg mottatt tre serviceoppdateringer, hvorav den siste angir "service completed". Raskere er det ikke mulig å rette opp en feil. I utgangspunktet var jeg kraftig irritert over funksjonsfeil på nytt utstyr, men denne er nå forduftet. ;-)

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Andersof] #1237954 17/08/2011 13:06
TrondF Offline
Entusiast
Entusiast
Samme her, kjøpte en ny edge 500. Åpna pakken og monterte alt
på sykkelen. Stiller meg utforbi, men ingen gps signal. Driten ligger ute i åpent terreng og finner fremdeles ikke signal.
Dermed sendte jeg den inn, dagen etterpå fikk jeg mail med service completed. 2 dager senere lå det en helt ny bundle og venta på meg i posten. Irriterende at den ikke funka, men fikk kjapp service og nå sitter jeg igjen med dobbelt opp av alt utstyret som følger med (utenom 2 uniter så klart ;-) )
Alt i alt kjempefornøyd med servicen fra garmin norge =)

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: TrondF] #1237978 17/08/2011 13:25
eos Offline
Fersking
Fersking
Samme erfaring har jeg. Kadensgiveren til min EDGE 500 tok kvelden etter 3/4 år. I løpet av 3 dager lå det en ny i posten. Utrolig kundeservice

Paul

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: eos] #1238175 17/08/2011 18:25
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Samme erfaring her, veldig bra

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: mrowkoob] #1238246 17/08/2011 19:35
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Selvfølgelig er det god service. Men de er også pålagt å fikse/gi nytt produkt iht forbrukerkjøpsloven(?). Det er en av de tingene du tjener på ved å kjøpe produktene i Norge(5 års garanti).

Praksisen er at når de får inn produktet, så sendes bare et nytt ut. Så fikses det ødelagte produktet(vis det er mulig) av noen andre teknikere, slik at ventetiden for forbruker skal ta kortest mulig tid. Samme erfaring hos Polar, fikk tilbake ny klokke etter 3 dager(inkl postens transport)

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Dloh] #1238547 18/08/2011 07:08
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jepp, jeg har samme erfaring. Reimen til klokka (FR60) hadde sprukket, slik at den ikke var vanntett. Jeg fikk superraskt tilbakemelding om at de hadde mottatt klokka og rett etterpå at problemet var fikset.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: supernalle] #1238874 18/08/2011 11:43
faandrem Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Helt enig, de nøler ikke med å sende nytt produkt. Skal mye til om jeg bytter fra Garmin.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Dloh] #1238882 18/08/2011 11:49
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Dloh
Selvfølgelig er det god service. Men de er også pålagt å fikse/gi nytt produkt iht forbrukerkjøpsloven(?). Det er en av de tingene du tjener på ved å kjøpe produktene i Norge(5 års garanti).

Praksisen er at når de får inn produktet, så sendes bare et nytt ut. Så fikses det ødelagte produktet(vis det er mulig) av noen andre teknikere, slik at ventetiden for forbruker skal ta kortest mulig tid. Samme erfaring hos Polar, fikk tilbake ny klokke etter 3 dager(inkl postens transport)

Hva gjøres da med enheten som de fikser...? De kan jo ikke selge den som ny.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: faandrem] #1238948 18/08/2011 12:57
C
Calavera Offline
Fersking
Fersking
C
Da håper jeg at jeg også er like heldig med servicen. Min Garmin Edge 800 tok kvelden i går. Tydeligvis tatt inn mer vann enn den tålte. Jeg har akkurat lagt den i posten, og er spent på om jeg har en ny/reparert jeg kan bruke på Birken.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Calavera] #1238964 18/08/2011 13:15
Joffa Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Calavera
Da håper jeg at jeg også er like heldig med servicen. Min Garmin Edge 800 tok kvelden i går. Tydeligvis tatt inn mer vann enn den tålte. Jeg har akkurat lagt den i posten, og er spent på om jeg har en ny/reparert jeg kan bruke på Birken.

Hvor mye regn har du sykkla i?
Den skal vell tåle en del skal den ikke?

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Joffa] #1239556 19/08/2011 07:27
Andersof Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Fornøyd kunde!

Status
Received:
08/17/2011
Status:
Completed
Solution:
Exchanged to new

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Joffa] #1239637 19/08/2011 08:26
C
Calavera Offline
Fersking
Fersking
C
Sitat: Joffa

Hvor mye regn har du sykkla i?
Den skal vell tåle en del skal den ikke?

Mange våte sykkelturer har ikke vært til å komme unna, men i følge Garmins spesifikasjon skal den tåle å ligge opptil 30 minutter under 1 meter vann. Tror ingen av mine sykkelturer har vært våte...

Mulig disse gummiflappene på inngangene til mini-usb og minnekort kan være en svakhet. Har noen ganger hatt problemer med å lukke de skikkelig. Har fått beskjed fra Garmin nå om at de har mottatt enheten, så nå er jeg spent på om jeg får ny statusoppdatering i løpet av dagen.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Calavera] #1239759 19/08/2011 10:16
C
Calavera Offline
Fersking
Fersking
C

Da må jeg bare legge meg til i koret av kunder som er fornøyd med Garmins servicehastighet. La altså min Edge i posten i går ettermiddag. Nå før kl 12 neste dag har jeg fått beskjed om at de har mottatt den og ny Edge er på vei tilbake til meg. Det demper irritasjonen over at Edge'n kollapset betraktelig.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Dloh] #1240168 19/08/2011 17:15
A
A.M Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Dloh

I forhold til forbrujerkjøpsloven er de det ja, men de har overhdet ingen plikt til å gjøre dette mer eller mindre over natta.... Jeg mener å huske at de har 14 dagers frist i utgangspunktet, og det er til å eventuelt å reparere produktet du har kjøpt...

Ihht forbrukerkjøpsloven, er det du har rett til følgende:
Et erstatningsprodukt som er i tilsvrende alder og stand som du har returnert og reklamert på. F. eks, eier du en bil og girkassa ryker innen 5 år, så er det du egentlig har krav på; en girkasse i samme alder, km stand og tilstand til den som gikk i stykker. Forutsatt at du har kjøpt bilen ny i Norge og av en næringsdrivende.

Du blander også sammen garanti og reklamasjonsrett. Garmin tror jeg ikke har 5 års garanti, men 5 års reklamasjonsrett ihht forbrukerkjøpsloven. Når det gjelder garanti så er det Garmin importøren som må bevise for deg, om produktet ikke har hatt noen feil ved produskjon og ved levering. Når det gjelder en rekalmasjon, så ligger bevisbyrden hos deg, du må bevise at det har vært en feil i produsksjon eller ved levering, for å få reparert eller få et nytt produkt. Dette er i mange tilfeller håpløst, og det er da du skal være glad for at det er 5 års garanti og ikke reklamasjon.

Derfor bør man f.eks absolutt kjøpe en bil solgt av Møller, Toyota Norge eller BMW for å nevne noen. Da har du MYE bedre rettigheter enn om du kjøper av bruktbilsjappa på hjørnet eller import.

Det er også derfor bilbransjen i Norge egentlig yter en EKSTREMT god service til mange. En kompis av meg fikk ny girkasse til sin Audi A6. De kunne skaffa en brukt en til 1/5 av prisen men de satt inn en ny. Bilbransjen slev snakker aldrig om dette, men det mener jeg de burde ha gjort. Det hadde gitt kundene en bedre opplevelse, er jeg sikker på.
Garmin yter også EKSTREMT god service, og det er verdt hver krone.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Calavera] #1240352 19/08/2011 19:57
sl500 Offline
Ringrev
Ringrev

Garmin Norge reparerer ikke enheten så du får en ny i god tid før Birken.

Etter å ha lest tråden her så lurer jeg på hvor dere har kjøpt enheten da det er normalt å klage til selger og ikke importør.
Hvis de er kjøpt i nettbutikk så er det jo selfølgelig lettere å sende produktet direkte til Garmin selv.
Velger man å sende produktet direkte så må man vel betale frakten en vei selv ?

Har selv svart belte som Garmin kunde og jeg tror det finnes minst 10 Garmin dingser i skuffer og skap her hjemme.

Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Andersof] #1665062 21/08/2013 19:42
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
Kan bare henge meg på med ros til Garmin her. Jeg har vært fornøyd bruker av min Forerunner 405 siden 2009, klokka er brukt rundt 1200 timer i perioden uten kluss. I det siste har imidlertid levetiden på batteriet falt betraktelig, jeg måtte lade den etter bare to timers bruk.

Jeg antok at batteriet var oppbrukt etter hundrevis av ladinger og kontaktet Garmin via deres hjemmeside for å sjekke om det var mulig å bytte dette. Jeg fikk kjapt beskjed om å sende inn klokka sammen med kvittering fra kjøpet - min klokke var forøvrig over 4 år gammel.

To dager senere får jeg epost - "klokka er mottatt og sjekket - vi sender ny til deg i posten umiddelbart."

Idag - kliss ny klokke i posten. Suverent. Mulig det er fordi jeg har en gammel modell, men allikevel. Stor tommel opp og en bøtte med kudos til Garmin.

Min neste GPS blir også en Garmin, garantert.

Sånn for moro skyld - lurer på om jeg skal kontakte HTC og si at jeg har en 4 år gammel smarttelefon som må lades hver kveld nå, mot 3 ganger i uka da den var ny... Garmin har satt standarden.

Shut up legs!
Re: Garmin Norge - suveren service! [Re: Andersof] #1685535 19/09/2013 15:25
kawa versys Offline
Entusiast
Entusiast
Sendte inn min 2 år gamle Edge, tirsdag kl 11, i dag torsdag kl 15.00 fikk jeg melding om at ny enhet lå klar til henting på mitt lokale postkontor:)
Kan ikke bli bedre support:)
Det var min start/stopp knapp som var blitt utrolig treig, og jeg måtte knote med den i 20-30 sek før den reagerte.
Hadde kjøpt den som en Bundle, og returnerte bare enheten, i retur fikk jeg ny enhet med sensorer og pulsbelte:)

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå