|
|
Levering av sykler
|
Re: Levering av sykler
[Re: cyberzent]
21/08/2011 19:46
|
Haande
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjedelig sak men det gjelder å ha dokumentasjonen iorden, dette gjelder både for selger og kjøper. Om de prøver og rette på samme feil flere ganger innenfor garantitiden har du endel rettigheter som gjelder.
Gir igjen altså....
Takk for innspill.
Jeg har nok vært alt for tålmodig i denne saken.. Tok den nå til en som driver på si med sykkel her i byen, og han fikset den på få minutter idag! Det var rett og slett skjevt girøre! Han sa på telefon at det hørtes ut som det, og bekreftet det med en gang han så sykkelen. Nå funker den endelig! Ganske fantastisk at G-sport ikke fikk det til på 5 forsøk.. Kan anbefale "Rett på en felg" ved Einar Warvik varmt for de som holder til i Molde.:)
Redigert av Haande; 21/08/2011 19:47.
|
|
|
[Re: Anders A]
21/08/2011 19:52
|
Therminator
Entusiast
|
Entusiast
Dette er en trist historie. Prøv noen av spesialforretningene for service dere må betale for om dere har beholdt syklene. Kjøp i fremtiden ville jeg også gjort hos spesialforretningene.
Stifinner
|
|
|
[Re: Therminator]
21/08/2011 20:08
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
Har har da stort sett alle anbefalt deg å heve kjøpet, mens du har sagt at de er hyggelige og jobber for deg. Så ender det altså slik.
Håper nå ihvertfall at G-sport dekker dine utgifter og ut over det så bør du være flaue.
Lykke til med syklingen, er vel det du driver med i dagene fremover.
Og vil nok en gang si at hvite tennis sokker kan en kjøpe hos G-sport alt annet går en til special foretninger.
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
[Re: Pink floyd]
21/08/2011 20:27
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Lykke til med syklingen, er vel det du driver med i dagene fremover. Så for vi se om TS også får glede av syklene han har kjøpt eller om farsen fortsetter utover i uka som kommer. Tråsykler er ikke akkurat high tech så få de til å gire skikklig bør være en overkommelig jobb.
Redigert av sl500; 21/08/2011 20:33.
|
|
|
21/08/2011 22:47
|
KjellMa
Avhengig
|
Avhengig
Har har da stort sett alle anbefalt deg å heve kjøpet, mens du har sagt at de er hyggelige og jobber for deg. Så ender det altså slik.
Tar jeg feil, eller forveksler du de to brukerne Cyberzent (trådstarter) og Haande?
Redigert av KjellMa; 21/08/2011 22:48.
Gi noe som varer, gi fan
|
|
|
[Re: KjellMa]
22/08/2011 03:10
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
Ja, er vel jeg som surret litt, sorry.
Hva jeg har imot G-sport og andre kjede butikker er til tider totalt mangel på kunnskap om hva de selger. At en kan være heldig å få hjelp en gang sier ikke at du får hjelp neste gang. Skal en kjøpe langrenns ski så bør det faktisk være en som betjener deg som vet hva spenn i skiene betyr og medfører. tror G-sport har drept ski følelsen hos mange ved å ikke ha peiling. Fikk enkelt og greit levert et pr ski i hånden da jeg sa jeg var ute etter sik. Spenn ante de ikke hva betydde. Slik kan en ramse opp mangel på kunnskap hos disse kjedene som skummer fløten av markedet og selger for alt hva det er verdt. At kunden kommer ut med et produkt som ikke er optimalt er dem uvedkommen.
Så jeg står nok på mitt, alt annet en hvite tennis sokker bør en kjøpe andre steder en hos Kjedebutikker slik som G-sport. Vet du derimot hva du skal ha og ikke regner med å trenge hjelp (tennis sokker) så kan de brukes.
|
|
|
22/08/2011 07:27
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
En selger Si det som det er "VI HAR DRITI OSS UT" mye lettere å forholde seg til og vil faktisk medføre sympati ifra min side.
Vel det er vel nettopp det de har gjort.
Som sikkert mange andre her inne er jeg drit lei at uærlige selgere som slår i meg en plate og kaster ut noen fag uttrykk.
De finnes overalt, jeg har en stygg vane og overse idioter men det er dermed ikke sagt at en skal slå alle over en kam det blir for dumt. Som oftest med de som har respekt for seg selv har jobber som interreserer dem. Slik virker det også å være i nevnte forretning jeg referer til. At syklene hadde problemer kan ikke de lastes for selv om det skal sies at hendelsen/informasjonen rundt det hele kunne nok vært gjort annerledes. Nå skal vi innom butikken idag, de har visstnok fått T2`ene tilbake til butikken deres idag. Nå er det jo 9 dager siden vi betalte syklene så det bør jo være håp om at vi klarer finne en løsning snart.
Flytter grenser!
|
|
|
22/08/2011 07:36
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg er vel en som kanskje har en tendens til å gå litt imot strømmen og det kan nok se ut som jeg vil gjøre det her og.
Håper nå ihvertfall at G-sport dekker dine utgifter og ut over det så bør du være flaue.
Det gjør de ingen problemer
Lykke til med syklingen, er vel det du driver med i dagene fremover.
Takk ! Det vil forhåpentligvis bli trødd noen mil om ikke lenge. Forventer meg sår rumpe og oppskrapte knær i nærmeste framtid
Flytter grenser!
|
|
|
[Re: Haande]
22/08/2011 07:56
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg har nok vært alt for tålmodig i denne saken.. Tok den nå til en som driver på si med sykkel her i byen, og han fikset den på få minutter idag! Det var rett og slett skjevt girøre! Han sa på telefon at det hørtes ut som det, og bekreftet det med en gang han så sykkelen. Nå funker den endelig! Ganske fantastisk at G-sport ikke fikk det til på 5 forsøk.. Kan anbefale "Rett på en felg" ved Einar Warvik varmt for de som holder til i Molde.:) Ofte mye god kompetanse som ligger i de små forretninger også, om jeg ikke husker helt feil har de nevnte T2`ene også vært innom en lokal reperatør i Lillestrøm.
Nå funker den endelig! Ganske fantastisk at G-sport ikke fikk det til på 5 forsøk..
Om du sitter med en regning på denne rep. ville jeg tatt den med til G-sport. Uansett godt det ordnet seg !
Flytter grenser!
|
|
|
[Re: Therminator]
22/08/2011 08:17
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Dette er en trist historie. Prøv noen av spesialforretningene for service dere må betale for om dere har beholdt syklene. Kjøp i fremtiden ville jeg også gjort hos spesialforretningene. Servicen og arbeidet som skal utføres i ettertid på syklene kan jeg lite si noe om men om vi handler syklene hos G-sport kan jeg nok si noen ord om hvordan vi opplever den med tid og stunder. Om prisene sammenlignes ifht gir rammevalg etc virker det som om G-sport kommer bedre ut og kanskje kan være "snillere" på rabatter kontra spesialforretningene. (spesielt i disse tider) Nå skal ikke alt sammenlignes på pris men som alle vet veier den jo tungt i alle valg vi gjør. Servicer og oppfølging under salg står jo helt klart sentralt men slik jeg ser det er jo det begrenset til en liten del av kaken, heller viktig er det at sykkelen fungerer og en føler valget og tilpassinger som er gjort er riktig. Takk for innspill !
Redigert av cyberzent; 22/08/2011 08:19.
Flytter grenser!
|
|
|
25/08/2011 20:33
|
Haande
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
.
Om du sitter med en regning på denne rep. ville jeg tatt den med til G-sport.
Uansett godt det ordnet seg ! Ja jeg betalte vel 200, (litt mer enn hva han ville ha, men siden den fungerte endelig var det verdt mer enn 200 for min del) Gidder ikke styre mer med det, men G-Sport fikk ikke ordren på ny landeveissykkel i prisklassen 30k+ pga dette. Den gikk til nabobutikken.:) (Som jeg nå er skeptisk til siden eneste sykkelkyndige har sluttet..)
|
|
|
25/08/2011 20:55
|
Lektoren
Besatt
|
Besatt
Jeg har lest litt her og der i denne tråden, og har vel egentlig bare en liten malapropos komentar.
Da jeg kjøpte min siste sykkel hos Hans Petter Ødegård, sa han omtrent dette: "Jeg synes sykkelen ser fin ut, men jeg syntes ikke vaierstrømpene og vaierne var helt topp fra fabrikken, så de byttet jeg." I tillegg var selvsagt alt finjustert til 100 % funksjon. Jeg hentet sykkelen under en uke etter at jeg bestemte meg for å kjøpe og han bestilte den fra importør.
Jeg føler at dette er den servicen man skal ha når man kjøper en sykkel over disk.
Redigert av Lektoren; 25/08/2011 20:56.
|
|
|
25/08/2011 21:07
|
Haande
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hadde vært knall om det hadde vært noen slike her oppe.. Men det er mulig vi får noe slikt nå i høst da en av elite gutta våre starter opp "Reser".
|
|
|
[Re: Haande]
26/08/2011 09:20
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
For runde av tråden med ettpar bilder av syklene vi kjøpte. Forøvrig fornøyd med servicen G-sport ytet i sluttfasen av salget, så for vi se hvordan de klarer å håndtere vedlikeholds programmet i ettertid da.
Flytter grenser!
|
|
|
26/08/2011 19:00
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
Skal en kjøpe langrenns ski så bør det faktisk være en som betjener deg som vet hva spenn i skiene betyr og medfører. tror G-sport har drept ski følelsen hos mange ved å ikke ha peiling. Så jeg står nok på mitt, alt annet en hvite tennis sokker bør en kjøpe andre steder en hos Kjedebutikker slik som G-sport. Vet du derimot hva du skal ha og ikke regner med å trenge hjelp (tennis sokker) så kan de brukes. Ja,han javla Ove Aunli fikk lurt på meg noen ski engang jeg var på hytta til svigers. Det var siste gang jeg kjøpte ski i kjedebutikk. Tenk å måte handle ski av en sånn figur som har mest greie på hvite tennissokker.
Redigert av sl500; 26/08/2011 19:33.
|
|
|
26/08/2011 19:28
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
ja, særlig om en hadde vist hvem Ove Aune er så......
|
|
|
26/08/2011 19:37
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
My bad.....nå er navnet riktig.
|
|
|
26/08/2011 21:04
|
Jurgmeister
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg synes det er morsomt hvordan enkelte kan skjære mange under samme kam.
Dette gjelder ikke bare om sykler men alt annet og. Føler meg irritert når jeg leser hvor trangsynte enkelte kan bli.
Jeg har selv jobbet i sportsbutikk, personlig må jeg fortelle folk som er overvektige at de må ha dyrere ski for å få nok spenn, evt gå opp i lengde. Problemet er at veldig mange som kommer til kjedene leter etter riktig pris. Dette blinder dem på hva de kjøper.
Har en fin historie om en danske som kom til meg, ville betale maks 1000 kroner med smørefrie ski, for noe annet ville han ikke ha. Jeg forklarte han hvor dårlig denne løsningen var for en tung danske på dårlige ski, han kom tilbake til meg helgen etter og kjefter meg huden full for å ha solgt han disse. De stoppet visstnok i nedover-bakke. "I told you so" ble det nesten referert til. Men han ville jo ha disse billige skiene, fordi de var billigere. Han ble til slutt enig med meg og fikk nye, dyrere ski.
Denne T2'n er en dyr sykkel, så det gjelder noe annet. Noen ganger kan man jo ham dårligere møter med selgere/verksted folk. Dette gjelder jo ikke alle g-sporter, XXL'r eller Sport1'r.
Ignorante mennesker er det dummeste jeg vet.
Jeg har da levert min sykkel inn hos spesialist og fått den tilbake uten at skivebremsene har blitt justert en mm.
Her hadde den daværende personen i kassa dårligere peiling enn meg i fra "kjede" butikk.
Jeg ville si at dette skjer sjeldnere i en slik butikk, da den skal gjelde kun for syklister. Derimot kan man være uheldige med produkt vel som person, uansett hvor man handler.
Kanskje jeg og mine er veldig interesserte der vi jobbe(t)r Å finne et dårlige gir-øre er jo en standard sak, men kanskje ikke for de som fikset dette. Synes de uansett skal stå frem og tilby noe annet enn å la kunden vente, noe de har gjort, til en viss grad.
Jeg kunne ha hjulpet deg med spenn, antall gram på flaskeholder, stivhet på staver eller kaldt-vann i sykkelflaska di, service er gøy når kundene er fornøyde, uheldigvis drar folk på ferie....
|
|
|
|
|