Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tynne skotrekk til birken

Tynne skotrekk til birken #1236951 16/08/2011 12:16
S
SlowStep Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Vurderer å kjøpe noen skoovertrekk til å bruke til birken dersom det blir den vanlige gjørmefesten. Har lest de andre trådene jeg har funnet her, men de fleste anbefalingene er av tykkere neoprentrekk som egner seg til vintersykling. Jeg kunne tenke meg et som var tynt, tettsittende og vindtett/vannavvisende. Det må sitte godt slik at ikke det forsvinner oppover leggen i trillepartiet. Hvis det i tillegg kunne vært brukt på racerskoa om sommeren så hadde det vært en fordel, men ikke noe must...

Noen som har noen anbefalinger?

"If it's stupid and it works it ain't stupid"
Re: Tynne skotrekk til birken [Re: SlowStep] #1236974 16/08/2011 12:35
Mastodon Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg er også usikker på hvordan jeg skal holde varmen. Selv har jeg noen veldig tynne, vindtette overtrekk fra Gore, og noen tykkere vanntette i neopren. Problemet er vel at de skotrekkene som er både vind- og vanntette er forholdsvis tunge. De tynne trekkene mine funker for så vidt både til landevei og terreng, men jeg bruker dem bare i terreng hvis jeg vet at jeg behersker løypa godt nok til at det ikke blir gåing;-) De jeg har er et par år gamle, men ser ut til å være noe liknende disse. Testvinner i Birkebeiner'n, ser jeg...

Re: Tynne skotrekk til birken [Re: Mastodon] #1236978 16/08/2011 12:41
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg holder en finger på vanntette sko istedet. Blir det gåing, vil gjørme trenge seg opp og inn i skoene så det blir enda kaldere etter min erfaring. Men så sykler jeg ikke GRUSomme ritt heller, da;)

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support