Dette problemet dukka opp i løpet av helga: Som ein høyre på videoen er det ein ulyd, "brrrrrrrrrrrrrrrrr". Kassetten går mot retninga den skal vere låst. Dette kan ein sjå, samtidig som kjedet heng. Det er kun når eg trillar utan å trø at problemet dukkar opp. Kan vere bosset som er i ferd med å gje seg? Det gir ikkje etter når eg trør slik eg har erfart tidlegare ved deffekt boss. Eller er det lager i navet som er i ferd med å ta kvelden? Andre ting?
Sykkelen (Canyon Nerve XC 9.0) var ny i fjor og har gått drøye 100 mil. Det same har skjedd med samboren sin sykkel som er identisk men Crossmax SLR hjul
Er overhodet ingen ekspert på dette, men symptomene lignet veldig på et problem jeg hadde. da var det bosset som var utslitt. men det er vel i overkant tidlig på en såpass ny og relativt dyr sykkel som du har..?
100% sikker blir man ikke før man har tatt opp navet, men det er nok bosset (kan ikke huske siste jeg skrudde på crossmax-nav så jeg tør ikke si om det blir bytting eller om de klarer deg med å smøre opp, lyden tilsier vel det første). Har du flaks så er det noe mellom nav og boss så gir for mye friksjon (gress, sand osv.). Ulyden motsier dette dog.
Ser jo veldig ut som om problemet er i bosset og at dette har fått så mye skitt og vann "innabords" at det ikke snurrer. Vil anbefale å plukke det av, rense, fette opp og prøve på nytt. Dog ingen ekspert på saken, men det er vel enkleste sak å begynne med, lykke til med jobben.