Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

nav på ritchey wcs mtb hjul

nav på ritchey wcs mtb hjul #1235468 14/08/2011 20:06
R
råger Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Problemer med baknavet på disse. andre hjulsettet som får defekt lager som hakker og virker gåent etter et par mnds bruk..Ikke imponerende synes jeg. Samtidig ser jeg at de er litt spesielle da palene ser ut til å stå i navet. Også et problem her med at bosset hopper 1/100 omdreining av og til når det blir lagt litt trøkk i pedalene..Litt lei av disse hjula nå!

Noen med noen hjelpende innspill?

Re: nav på ritchey wcs mtb hjul [Re: råger] #1235483 14/08/2011 20:26
steffs Offline
Entusiast
Entusiast
kast de og ligg langt unna hjul som står ritchey på. Det gjere iallefall eg!!For 2 år sia ringte eg rundt heile europa og Norge etter å prøve å få tak i maskinlager til eit ritchey MTB-hjul og beste eg kom opp med var at SKF kunne lage maskinlager til meg mot at eg betilte 5000 stk(!!!) ICON_WINK
Det tøffeste er at de som var importør for Ritchey ikkje ville hjelpe meg engang, for de hadde ikkje hjul i sitt sortimang,kun alle andre sykkelkomponenter som Ritchey har. Då skjønte eg at det her gidd eg ikkje å bruke tid på og sia det har eg styrt langt unna "Dritthjula"
Mulig det har bedra seg sida eg hadde trøbbel, men for ikkje lenge sia var det en kompis av meg som skulle ha noke ritchey deler og ringte til importør i Norge, og endte opp med at han måtte ringe sjølv til Ritchey i USA for å bestille deler.
Useriøst spør du meg....!

Steffen

"Eit smart hus er ikkje dumt i morgon"
Steffen Herstad
Re: nav på ritchey wcs mtb hjul [Re: råger] #1235631 15/08/2011 05:57
Mastodon Offline
Avhengig
Avhengig
Kanskje ikke noe hjelpende innspill, men her er min erfaring med Ritchey... Jeg pensjonerte mitt Ritchey WCS-hjulsett i helga. Det har rullet og gått siden 2009, og jeg har i grunnen ikke hatt noe å utsette på det, men byttet ettersom det nå var blitt kast og/eller slark i nav på bakhjulet. Det som overrasket meg, var hvor tunge hjulene var. Trodde at Ritchey var synonymt med lettvekt, men disse hjulene veide over 1900 gram. Kan trygt si at forskjellen var merkbar da jeg fikk på de nye NoTubes-hjulene som veier en halvkilo mindre!

Moderator  support