Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger tips til min første downhill sykkel

Trenger tips til min første downhill sykkel #1234398 12/08/2011 21:57
B
Berserko Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
B
Har kikka litt rundt på nettet og syntes det er vanskelig å finne norske sykkel butikker som selger downhill sykkler. Er det evnt lurt å bestille over nett fra USA? dollern er jo veldig lav nå. Eller burde jeg kanskje kjøpe brukt? vil helst holde meg på rundt 15.000 kr .

Jeg er 195cm høy

Hadde satt kjempe stor pris på gode tips til min første downhill sykkel. Evnt Linker til nettsider som selger gode sykkler eller brukt.

Mvh
Marthin

Redigert av Berserko; 12/08/2011 22:00.
Re: Trenger tips til min første downhill sykkel [Re: Berserko] #1235265 14/08/2011 17:01
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Til den prisen er det meget vanskelig å kjøpe seg en duganes ny utforsykkel. Du kan finne noe på salg, men selv da er det ikke så lett. Den kjipe sannheten er at utforsykler er relativt dyre greier, men det finnes håp.

På bruktmarkedet kan du finne utforsykler til 15k som er meget gode og i god stand. Om du ikke har noe peiling på sykler kan det være litt risikosport å handle brukt, men se etter synlige sprekker og sjekk om det er slark noe sted i opphenget. Om du lurer på om en sykkel er noe tess kan du gjerne spørre litt på forumet. Det har skjedd MYE på utviklingen av utforsyklenes geometri de siste årene, så noen tre år gamle sykler er håpløst utdatert, mens andre hadde moderne geometri allerede da. Derfor er det viktig å høre med noen som har litt peil når du vurderer spesifikke sykler. Igjen er forumet et godt sted å starte.

Ellers finnes det nok gode tilbud på diverse nettbutikker. YT-Industries selger meget gode og billige utforsykler rettet mot den yngre garde. Det jeg har lest av tester er positive og prisen blir omtrent 18000 pluss frakt for f.eks denne:
YT Tues
Den har moderne geometri og godt utstyr, men er litt liten i størrelsen. Så på 195 kan den rett og slett bli litt kort.

Til slutt, i Oslo har BaB, RÅ og Raske Sykler DH-sykler, det er mulig de kan selge en sykkel billig når sesongen er over, men 15k blir nok vanskelig. I andre byer har jeg ikke oversikt.

Redigert av jens fredrik; 14/08/2011 17:01.

Moderator  support