Æsj. Tenkte å ta tipset fra deg, men i stedet for å kjøpe jakka direkte la jeg den i handlekurven og søkte litt videre. Det var tydeligvis ikke nok, for før jeg kom til å betale var den utsolgt.
Trist for Bikeshop at de klinker til med 28% rabatt og likevel er en drøy tusenlapp dyrere enn hva den gikk for på XXL.
Men på den annen side:
Bikeshop er en fagforhandler som gjennom mange år kontinuerlig og forutsigbart gir oss det som må være landets bredeste og rimelig priset utvalg av både klær. komponenter og utstyr.
XXL er både lett tilgjengelig landet over, rimelig priset og med eksepsjonelt gode ordninger for kundene. Men de har ikke den samme forutsigbarheten i utvalget. Kjeden har gjennom årene tatt inn partier av attraktive merker, som klær fra Castelli, 45NRTH og nå Santini og Assos, eller sykler fra Giant, Ghost og nå Ridley og Basso, men det er gjerne for et begrenset antall sesonger. Når et merke går ut av assortementet, selger man ofte restvarer ut til symbolske priser. En kompis fikk seg komplett Tempesta for noen hundrelapper, en annen Fire Road Rage for en brøkdel av veiledende pris, og selv har jeg plukket opp en Naughtvind-jakke til en sjettedel av veiledende, en TCR Advanced godt under innkjøpspris og så videre.
Det gjenstår å se om XXL vil beholde Assos i assortementet når toppmodeller som Ultraz havner i billigkroken med medlemskampanje på toppen.
Poenget mitt er at man fra tid til annen kan gjøre kupp på XXL, særlig når merker går ut av assortementet. Men det blir ikke riktig å sammenlikne disse prisene med fagforhandlere som kontinuerlig og forustigbart tilbyr de samme merkene. Den pålitelige tilgangen til et bredt utvalg er over tid viktigere enn kupp nå og da.
Jeg skriver dette kun som en betraktning over en sen morgenkaffe. Jeg vet godt at du ikke er uenig
For å komme tilbake til trådens tema: jeg har lagt merke til at Bikeshop over lengre tid har hatt gode priser på Castellis mindre kjente søster Sportful. Anerkjent kvalitet, som forresten fulgte med Peter Sagan fra Bora-Hansgrohe ttil Team TotalEnergies. Selv er jeg blitt glad i både Fiandre- og Giara-serien,
Trist for Bikeshop at de klinker til med 28% rabatt og likevel er en drøy tusenlapp dyrere enn hva den gikk for på XXL.
Ikke nødvendigvis enig. Fikk inntrykk av at det var et par "slengere" (en i kurrant størrelse og noen få i XXS og XXXL) de hadde igjen på XXL. Mens utvalget på Bikeshop var større. Ikke unaturlig da at den ene kjeden legger seg ekstra lavt for å rydde i sortementet.
Ikke nødvendigvis enig. Fikk inntrykk av at det var et par "slengere" (en i kurrant størrelse og noen få i XXS og XXXL) de hadde igjen på XXL.
Siden jeg er en pedant:
Den aktuelle jakka var ved kampanjens begynnelse tilgjengelig i L, M, S og XS i 1-3 eksemplarer hver. Derfor nevnte jeg den som attraktiv for forumet.
Assos Mille GT-serien lages for korpulente sveitsiske bankfolk, så størrelsene er rimelig sjenerøse Ikke vondt ment - det er en komfortabel serie som jeg liker godt selv, Så vidt jeg vet, tilbyr ikke Assos størrelsene XXS eller XXXL, som du nevner. Minste er XS, største er XLG og ekstra brede TIR. Tror ikke XXL har hatt inne noen modell i TIR.
Er for øvrig helt enig i poenget om at XXL selger ut overliggere og merker som går ut av assortementet, som jeg også nevnte i forrige innlegg.
Assos Mille GT-serien lages for korpulente sveitsiske bankfolk
Bankfolk bruker ikke Mille, de bruker Equipe.
Innkjøpsstrategien til XXL er(var iallefall) forøvrig anderledes enn Bikeshop, noe som ga de muligheten til å selge (utgående) varer til gode priser. XXL Reward-kampanjen varer ut søndag, mange varer til god pris, men det minker raskt på utvalget. Ultegra-kjedene er tydligvis populære. Samme erfaring som Oddefa, de forsvant i butikkene ganske raskt også.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Om noen sikler på Syntace Racelite CDR Carbon med 70% avslag, men synes XL/460 mm høres voldsomt bredt ut, minner jeg om at Syntace måler fra ytterkanten av rørene mens f.eks. 3T, FSA, Ritchey og mange andre, måler fra midten av rørene.
Syntace i 460 mm har altså omtrent samme bredde som mange andre i 440 mm. Fortsatt bredt, men ikke så bredt som man kan tro.
Siste versjon av styret er kompakt, med beskjeden drop og reach. Vet ikke om Birk har den versjonen eller tidligere modell med noe lengre drop og reach. Jeg har den tidligere modellen på begge sykler og trives godt med den, men i smalere bredde.
Tusen takk for supert tips! Har nå kjøpt denne pluss 19 (!) kr for levering i egen postkasse. En type plagg jeg var uvitende om, men har veldig lyst å prøve til vinterens commuting.
Så på denne, men ser ut til at den monteres slik at den er noen cm ut fra felgen… vil tro faren for å rive av hele greia er relativt stor??
Har sykla en stund med SKS AirSpy, og har ikke hatt problemer. Bestilte to TyreWiz
Bruker dere dette permanent eller i en periode for å finne optimalt trykk med nye dekk eller andre endringer? Vanligvis sliter jeg ikke med å få det til å kile litt med nye dingser men her har jeg foreløpig litt utfordringer :-o
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Er jo litt kult å kunne følge med også, samt kanskje finne det perfekte trykket for seg…. Dingser som måler noe i forhold til sykling er digg, så spørs om jeg må ha:).
Så på denne, men ser ut til at den monteres slik at den er noen cm ut fra felgen… vil tro faren for å rive av hele greia er relativt stor??
Har sykla en stund med SKS AirSpy, og har ikke hatt problemer. Bestilte to TyreWiz
Bruker dere dette permanent eller i en periode for å finne optimalt trykk med nye dekk eller andre endringer? Vanligvis sliter jeg ikke med å få det til å kile litt med nye dingser men her har jeg foreløpig litt utfordringer :-o
Kjekt å sjekke at trykket ikke er helt feil før en sykkeltur. På med GPS, sjekke trykk. Trykk utenfor -> pumpe opp. Og så har du manometer tilgjengelig etter punkteringsfiks
Kjekt å sjekke at trykket ikke er helt feil før en sykkeltur. På med GPS, sjekke trykk. Trykk utenfor -> pumpe opp. Og så har du manometer tilgjengelig etter punkteringsfiks
At trykket ikke er helt på bærtur tar jeg med tommelen .... Oiiii, jeg argumenterer plutselig MOT en elektronisk dings… Her velger jeg å skylde på C19
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
At trykket ikke er helt på bærtur tar jeg med tommelen .... Oiiii, jeg argumenterer plutselig MOT en elektronisk dings… Her velger jeg å skylde på C19
Tommelen har vist seg gang på gang ikke å være kalibrert og repeterbar, så den har jeg kastet veggimellom.
Noen som kan hjelpe meg å velge sykkel? Har lyst å gå over til fulldemper for å sykle rundt i Østmarka. Har sett mye på brukt på Finn men klarer ikke å forholde meg til alle merkene, syklene og årstallene.