Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Markise

Markise #1230382 08/08/2011 16:46
T
Tjuvtrener Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
T
Tenkte å montere opp en markise på terrassen - ca.3,5m bred.

Bør være noe som er litt solid ift vær og vind. Kjells markiser har man jo hørt om i alle år.

Har og sett på Markisemannen, virker å være ok ting de har der og, men uten at jeg har hørt om den før nylig.

Noen som har noen erfaringer eller andre jeg bør sjekke ut.

Har egenltig ikke peiling på hva ei markise ifra noen av disse leverandørene koster da priser ikke er oppgitt, men avtales via befaring.

Re: Markise [Re: ] #1230522 08/08/2011 19:20
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Når det gjelder pris så er "hjemmebesøkmannen" en god del dyrere vil jeg tro, men jeg tror også kvaliteten også er bedre " synsemodus av"

Nå ser jeg du bor i Konnerudområde og det kan være innenfor område de jeg har brukt kan levere i. Riktig nok har jeg brukt de nå på to hus, men de har gitt meg 30-35% rabatt uten å mokke. De holder til i Horten og er et lite firma, Jotan markiser. Koster ingenting å få de på befaring, så vidt jeg vet.

Kan muligens virke litt amatømessige, men de er superdyktige og gjør skikkelig jobb og lever bra kvalitet. Når vi flyttet fra forrige huset etter 7 år så markisen ut som ny. Ingen missfarging på fargene og denne sto mot vest med sol hele dagen.
Nå sist byttet jeg duk og motor på en 9,5 meter bredd går 3 meter ut og betalte da 18500,-. Da regnet de med at den fint hold godt over 10 år.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Markise [Re: paalbn] #1230586 08/08/2011 20:00
Niels Offline
Veteran
Veteran
Se potensielle leverandører på solskjerming.no

Potensielle andre leverandører som ikke er medlem av solskjerming ør under er Solskjermingsgruppen AS og Fasadeprodukter AS.

2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Markise [Re: Niels] #1231675 09/08/2011 20:54
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Har nettopp hatt en runde med Kjells Markiser. Vi er ikke ikke spesielt imponert hverken over servicen, leveringstiden eller kvalitet. To av produktene (ja de kaller det produktene) var montert feil. Et av produktene var endret fra selgere side, slik at vi fikk et helt annet produkt enn det vi bestilte. Markisen som er tre meter bred og tre meter lang fungerer for såvidt greit.

Pris opplegget til Kjells Markiser er ganske snodig. Du finner ingen priser på hjemmesidene demmes. Selger selv kommer med et pristilbud i løpet av en dag eller to etter hjemmebesøket. Jeg ville faktisk (klok av skade) innvitert flere slike hjemme firmaer hjem til meg og fått inn flere tilbud.

Nå har vi en klagesak gående. Vi er veldig spent på hvordan de løser den. Vi har faktisk en del vinduer vi skal montere solskjerming på. Det heller mot at vi bestiller direkte fra fabrikk på mål og monterer selv neste gang.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Markise [Re: Tjuvtrener] #1234258 12/08/2011 19:16
D
dfg Offline
Fersking
Fersking
D
Kjøpte markise til balkongen av markisemannen for en tid tilbake. 11 000 for 2.5 m bred markise , med overbygg, sveiv + montering. Det to 6 uker før de kom og monterte, og da var de 3 uker forsinket. Når de først kom, hadde de ikke riktig utstyr med seg, og det drøyet ytterligere 2 uker. Markisen la de bare inne i leiligheten da de gikk. Før de kom tilbake ringte selger og spurte om jeg kunne være villig til å betale mer, siden de måtte bruke en annen type skruer. no Når de kom tilbake for å montere en siste gang, borret de like godt hull gjennom hele veggen og ødela tapeten på kjøkkenet. Markisen er oppe og fungerer fint den, men jeg skal ikke ha noe å gjøre med disse folka igjen.

Moderator  support