Etter mye om og men har jeg besluttet å gå over til en lettere og mer rittvennlig sykkel, noe som betyr, tatt i betrakning av verken stor nok bod eller lommebok, at stisykkelen desverre må selges.
Sykkelen, en 2009 mod Trek Fuel Ex 9 har gjennomgått diverse oppgraderinger og er et nydelig stiverktøy som den står nå:
Ramme: Fuel Ex Alpha Red Aluminium ramme, Full Floater, størrelse M 17.5, 120mm vandring.
Bakdemper: Fox DHX 5 med Nukeproof titanfjær, eller den orginale Fox RP23 High Volume
Gaffel: Fox "RP24" 140mm(egentlig en helt normal float RLC tror jeg). Denne ble servet og fikk byttet ytterben sommeren 2010, til nye med QR15.
Fremhjul: Giant 15mm nav på Mavic 321 felger
Bakhjul: Bontrager Rhythm Elite
Dekk: Schwalbe Fat Albert 2.4 snakeskin
Bremser: Avid Elixir 5, splitter nye, klossene er såvidt innkjørt. 185-160 skiver
Gir: Sram X0 bakgir med X9 skiftere (9-delt), Shimano XT framgir
Krank: Shimano XT 22-32 med lett og solid aluminiumsbashguard
Kassett: Sram PG-970
Setepinne: Thomson Elite setback
Sete: Bontrager Inform
Stem: Thomson Elite X4 50mm
Styre: Easton Monkeybar EA70 68cm, Lizardskinz skruholker
Sykkelen ble kjøpt ny hos MX Sport Tromsø, og har blit pent tatt vare på, rammen har ingen bulker etc., bare noen få bruksmerker i lakken. Med coil bak og 140mm QR15 foran blir den hakket røffere nedover, samtidig som den fortsatt er svært syklbar oppover. Stemet på 50mm er min favoritt, men kan selvfølgelig byttes hvis ønskelig. Bakdemper er selvfølgelig smak og behag, i utgangspunket selges sykkelen med begge.
Pris: Sykkelen kostet 29000 veil. i 2009, og er blitt oppgradert for vel 7000-8000 kroner.
Selges for NOK 12500,- med begge bakdemperne, og befinner seg for tiden i Tromsø.
Send PM eller mail til jakobdg(ætt)online.no