|
Ny sykkel kanskje!!
|
Ny sykkel kanskje!!
01/08/2011 19:40
|
Fiskehelge
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hei Jeg har endelig fått begynt å komme meg opp på sykkelsete igjen etter 5 år. Har i denne perioden startet eget firma og jobbet litt for mye og dermed ikke tatt meg til til å trimme. Dette vises på vekten selv om den alltid har vært høy. 114 kg på 183 cm er ikke bra. Handlet i år en Diamant Apex T3 som jeg så langt er nokså fornøyd med. Men har lyst til å komme meg litt ut igjen på asfalten dermed var det dette med racer da. Har en Battaglin Stealth 04 mod. Denne har syklet en del mil på og må derfor ha noen nye hjul til denne. Det jeg har vurdert er å ta nye hjul på denne og ta den med på hytta i Danmark og trene på den der. Dermed er jeg nok på utkikk etter en ny racer som har gode hjul til å tåle lettvekteren. Trenger litt tips ang sykkel til max 20000,- I disse salgstider ser jeg en del fine sykler til 50% eks Diamant Pinnacle R2 til 110000,- Noen her som kan hjelpe meg litt i denne jungelen??
Mvh Helge
|
|
|
Re: Ny sykkel kanskje!!
[Re: Fiskehelge]
01/08/2011 19:43
|
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Hei Jeg har endelig fått begynt å komme meg opp på sykkelsete igjen etter 5 år. Har i denne perioden startet eget firma og jobbet litt for mye og dermed ikke tatt meg til til å trimme. Dette vises på vekten selv om den alltid har vært høy. 114 kg på 183 cm er ikke bra. Handlet i år en Diamant Apex T3 som jeg så langt er nokså fornøyd med. Men har lyst til å komme meg litt ut igjen på asfalten dermed var det dette med racer da. Har en Battaglin Stealth 04 mod. Denne har syklet en del mil på og må derfor ha noen nye hjul til denne. Det jeg har vurdert er å ta nye hjul på denne og ta den med på hytta i Danmark og trene på den der. Dermed er jeg nok på utkikk etter en ny racer som har gode hjul til å tåle lettvekteren. Trenger litt tips ang sykkel til max 20000,- I disse salgstider ser jeg en del fine sykler til 50% eks Diamant Pinnacle R2 til 110000,- Noen her som kan hjelpe meg litt i denne jungelen??
Mvh Helge Jeg har sansen for Diamant, men dette var en dårlig deal....
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
[Re: hJürg1]
01/08/2011 19:53
|
Livestrong
Ringrev
|
Ringrev
Mvh Helge Jeg har sansen for Diamant, men dette var en dårlig deal.... Kan hende at det var en Ekte Håndslipt Diamant?
If you worried about falling off the bike, YOU`D NEVER GET ON.
- Lance Armstrong
|
|
|
[Re: Livestrong]
01/08/2011 20:05
|
Fiskehelge
OP
Fersking
|
OP
Fersking
He he det må nok være ekte.. Sorry en liten 0 for mye der 11000,- skulle det stå
|
|
|
01/08/2011 20:34
|
handr
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hvor selger de denne for 11K? I Askim gir de bare 33% rabatt på denne.... Jeg skal handle og dermed er det VELDIG interessant....
|
|
|
[Re: handr]
02/08/2011 05:20
|
Fiskehelge
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hvor selger de denne for 11K? I Askim gir de bare 33% rabatt på denne.... Jeg skal handle og dermed er det VELDIG interessant.... Har sendt deg en PM ang dette. Helge
|
|
|
03/08/2011 15:48
|
Fiskehelge
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Ingen som har noen gode tips på sykkel som tåler en tungvekter??
|
|
|
03/08/2011 16:29
|
Lektoren
Besatt
|
Besatt
114 kg er ikke så mye at du behøver å bekymre deg for om sykkelen vil holde. Sykler du mye, vil du oppleve at hjulene må byttes noe oftere enn for lettere ryttere, men det er også alt.
Om du trives på Diamant, er det ingen grunn til ikke å fortsette å sykle på det. 11 k virker som en god pris. Om du vil ha en annen sykkel, bør du bare finne en du sitter godt på. Hvis ikke hjulene er spesielt svake, skal du ikke tenke på vekta di.
P.S. Eventuelt kan du jo få en dyktig hjulbygger til å lage noen sterke hjul til deg, og så setter du dem på Diamanten. Om jeg skulle velge en sykkel som er spesielt sterk, tror jeg at jeg ville kikke på Trek eller Cannondale. Det er robuste greier, tror jeg.
Redigert av Lektoren; 03/08/2011 16:33.
|
|
|
[Re: Lektoren]
03/08/2011 16:56
|
Fiskehelge
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Ok takk skal du ha for tipsene. Sykler en del når jeg først kommer meg i gang så det er klart at hjulene må byttet etter hvert med min vekt. Da skal jeg ta meg en tur rundt her i Kr Sand og kikke litt på sykler igjen. Tror nok denne prisen på 11 lapper er grei men vil gjerne teste ut litt mer i disse salgstider. Ellers har jeg de siste dagene også snust litt på BMC sine sykler som de selger på Probike. Ser de har noen gode tilbud der også, så det kan være jeg må en tur til Oslo også får jeg bestemmer meg. Så takk for hjelpen Lektoren så får jeg ta en titt på Trek og Cannondale i morgen sammen med Hardrock og Cervelo.
Helge
|
|
|
03/08/2011 22:30
|
Lektoren
Besatt
|
Besatt
Lykke til! Jeg tror som sagt at ramma uansett vil holde, men Cannondale bruker vel Mavic Aksium på f eks CAAD 10, og Trek bruker jo Bontrager hjul. Håndbygd kan bli mye sterkere, men av rimelige systemhjul er vel dette av de mer solide. Uansett bør man vel velge sykkel ut fra andre kriterier enn bare holdbarhet på hjulene? Hjul kan enkelt byttes ut, men ramme er noe mer plunder og heft.
|
|
|
[Re: Lektoren]
04/08/2011 12:58
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
114 kg er ikke så mye at du behøver å bekymre deg for om sykkelen vil holde. Sykler du mye, vil du oppleve at hjulene må byttes noe oftere enn for lettere ryttere, men det er også alt.
Om du trives på Diamant, er det ingen grunn til ikke å fortsette å sykle på det. 11 k virker som en god pris. Om du vil ha en annen sykkel, bør du bare finne en du sitter godt på. Hvis ikke hjulene er spesielt svake, skal du ikke tenke på vekta di.
P.S. Eventuelt kan du jo få en dyktig hjulbygger til å lage noen sterke hjul til deg, og så setter du dem på Diamanten. Om jeg skulle velge en sykkel som er spesielt sterk, tror jeg at jeg ville kikke på Trek eller Cannondale. Det er robuste greier, tror jeg. Eller en cervelo RS.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
[Re: DagRS]
06/08/2011 21:19
|
Fiskehelge
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Takk for hjelpen Ser ut til at jeg nærmer meg en sykkel. Har både gode alternativer her på sørlandet og på østlandet så nå får jeg bare se hva jeg velger.
Helge
|
|
|
|
|
|