Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

DH rigg.

DH rigg. #1224815 30/07/2011 23:40
S
S.L.Karlsen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei!
Har funnet ut at jeg skal ha ny dh rigg og da jeg står fast mellom Trek session, commencal v3, Giant glory. 2010mods+
Men både i dag og i går fikk jeg en liten titt på Nukeproof scalp som jeg ikke hadde noe godt inntrykk av fra bilder, men endret seg fort da jeg fikk sett den i løypa.

Noen her ute som har prøvd den? eller kanskje har den?
Hadde vært veldig morro å hørt hva folk har å si om den, evnt om det finnes en super hyggelig kar/jente her ute som er villig ti å la meg prøve den til og med? ICON_SMILE
Setter også innspill pris på innspill rundt de andre syklene også, men vet forsovet hva som passer meg og syntes scalp'n så intressang ut.

Head dirt pro
..............
Trek session 88

Nesbyen Freeride

Re: DH rigg. [Re: S.L.Karlsen] #1224818 30/07/2011 23:51
heinrich Offline
Besatt
Besatt
scalp: geoen er bra, opphenget er bra og prisen er sensasjonell. Jeg kjenner en som har en og han er veldig fornøyd.

gloryen har visse geomessige "problemer", dvs den er høy og bratt, men er ellers mye sykkel for pengene. Session er en veldig god ramme, geomessig og opphengsmessig. Det er liksom ikke så mye mer å si om den saken. Det samme kan sies om supreme mk3. Det beste med den er den gode prisen.33000 for en slik ramme med så bra gaffel (akkurat den samme som en evo ti mnus ytterbeinfinish og titanfjær=en fantastisk gaffel) og resten av kitet er meget bra. Av de du nevner hadde jeg gått for en fiks ferdig mk3 fra sykkelbutikken om jeg var deg. Har du masse deler du kan ta med deg er kanskje scalp veien og gå. Med en CCDB er det nok en knallsykkel

når det er sagt er det mye fine brukte sykler til salgs om du vil ha det. Du får mer sykkel for pengene da, spesielt om du velger en pent brukt.

Re: DH rigg. [Re: heinrich] #1224895 31/07/2011 10:15
S
S.L.Karlsen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
det liker man å høre, scalp'n så ut som en helt annen verden når jeg så den i løypa enn hva jeg hadde som inntrykk av den fra bilder jeg så. men noe jeg har lurt på er hvordan den er til hucking og feks roller coaster/moe's town. for at den er en en løps maskin er det nok ingen tvil om.

alt av sykler er vilt fortia og er helt enig i at commencal'n er billig i forhold til deleliste. Scalp'n kommer bare i ramme/shock så vidt jeg har forstått? så der er jo prisen usikker, men kan fort bli dyrt ja:)

vel håpet var en ny sykkel, men brukt er også mulig om det kommer noe fint ut i løpe av vinteren.
så om noen vet de skal selge en av disse i løpet av vinteren så kan jeg være en mulig kjøper ja ICON_WINK

Head dirt pro
..............
Trek session 88

Nesbyen Freeride

Re: DH rigg. [Re: S.L.Karlsen] #1224982 31/07/2011 15:08
heinrich Offline
Besatt
Besatt
scalpen passer til alle løypene i Hafjell. R og MT krever vel strengt tatt ikke at en sykler med dh sykkel. En grov stisykkel eller 4x sykkel er vel faktisk fort om ikke raskere så ihvertfall like raske ned disse løypene. Jeg sliter med å se hvorfor en Scalp ikke skal fungere der. Den er laget for å brukes i konkurranser ja, men er på ingen som helst måte noe ekstrem hva geometri gjelder. Gee brukte en Supreme mk2, dog med slakkere vinkel foran og lengre kjedestag enn stock, til Rampage. Sånnsett har jeg problemer med å se hvorfor en Scalp ikke skal fungere til bruket du forespeiler.

scalpen kommer for nå bare som ramme ja, dog den er relativt billig. Å bygge den opp kan fort koste litt ja. Skal du ha nye deler baller det fort på seg.

jeg vet ikke om noen som skal selge noen av syklene du nevner. Det er dog masse andre meget gode sykler til salgs for tiden, her inne og på utfor.com, så gode bruktkjøp bør være mulig å få til.

Re: DH rigg. [Re: heinrich] #1225231 31/07/2011 21:51
S
S.L.Karlsen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
ja tipper at sx trail'n er bedre der enn med scalp, det jeg tenkte på var om noen hadde noe mening om hvor leken og lett den var i forhold til den slake ht vinkelen.

den har slakere ht en commencal, scalp har 63 og com 64,men com har kan vel justere 1+- om jeg ikke tar feil?

men uansett så satt jeg meg opp en deleliste på scalp'n i stad og det vil koste meg mindre å bygge den selv enn det vil å
kjøpe noen av de andre nye. så om pengene strekker til blir det nok en scalp:)

MEN! det jeg har lurt på er canecreek DB, sett og lest litt om den i dag og den høres grei ut, men er den no bedre enn RS vivid?
men det er fult sant at det ligger mye fint her ute, men var for det meste akkurat disse rammene jeg var på jakt etter ICON_SMILE mulig det ligger noen ute, det har jeg ikke sjekka sånn etter siden jeg ikke skal ha sykkel før i vinter.

Redigert av S.L.Karlsen; 31/07/2011 21:58.

Head dirt pro
..............
Trek session 88

Nesbyen Freeride

Re: DH rigg. [Re: ] #1225269 31/07/2011 22:55
TAZZZZZ Offline
Avhengig
Avhengig
ville nok uten tvil gåttfor en scalp med ccdb, hiv dæ på e-bay og plukk opp en 888 evo ell evo ti til røverpris og du er i gang ICON_SMILE
jones i dirt mag. mente scalpen er fenomenal hvertfall ICON_SMILE

sorte får*
kjør hardt_kjør stil
kjør MAXXIS uten tvil
drift ! ICON_SMILE
Re: DH rigg. [Re: TAZZZZZ] #1225428 01/08/2011 10:59
P
PålS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Byttet fra Vivid R2C til CCDB tidligere i sommer på min Evil Revolt, et par ting merker du fort:
-CC bygger s-h-o-c-k-e-n til din ramme, kjørestil og preferanser. Vet du ikke hvordan din kjørestil og dine preferanser er får du definitivt ikke like mye ut av denne som om du vet hva du er ute etter.
-Null spiking. Om du trodde s-h-o-c-k-e-n din kjørte smooth og tok unna små slag og lot bakhjulet følge underlaget kommer du til å få en stor overraskelse. CCDB er virkelig sømløs i følelsen og på et annet nivå enn konkurrentene. Har en teori om at dette er pga kontinuerlig væskestrøm...
-LSC/LSR danner en plattform som ikke er en plattform ved hjelp av å isolere demping begge veier i stedet for å kun kontrollere kompresjon. S-h-o-c-k-e-n kjører høyere i vandringen, dette er spesielt merkbart inn i store hopp og ved pumping, der man tidligere klinte vandringen omtrent i bunn bruker man vel 13-15 cm nå. Mer forutsigbarhet og kontroll er resultatet.
-S-h-o-c-k-e-n sagger mer enn Vivid på parkeringsplassen, men kjører ikke lavere i vandringen enn dette. Sinnsykt bra hvordan de har fått til dette.
-HSC/HSR fungerer meget bra selv under tunge belastninger, gir dermed meget godt grep når man trenger det.
-Bakenden kjører høyt i vandringen også i virkelig røft terreng i høy fart, noe som gir plenty vandring til å ta unna slag og følge terrenget samtidig som det gjør det lett å poppe og aktivt jobbe med terrenget uten at dette suges opp av s-h-o-c-k-e-n.

Jeg kjører min CCDB med anbefalte innstillinger for Revolt på alt utenom LSR, her gikk jeg ut to hakk (en halv runde). Har fiklet litt med den, men har falt tilbake på dette setupet. Jeg kjører forøvrig over snittet rask rebound både foran og bak i utgangspunktet. Kjører samme springweight som på Vividen (400 lbs, samme som anbefalt ved min vekt), men lurer på å kjøpe en stivere fjær for å se hvordan det fungerer.

Pål

Redigert av PålS; 01/08/2011 11:03. Rediger grunn: Måtte omgå terrengsykkel.no's automatiske skrivefeilløsning.
Re: DH rigg. [Re: PålS] #1225594 01/08/2011 15:51
S
S.L.Karlsen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Staike, visst du leser hva Heinrich skrev så var det v2'n det var snakk om:)

jau, bestemte meg for Scalp etter jeg hadde satt opp delelisten jeg ønsket Taz.

Takk Pål for at du tok deg tid til å svare et så bra svar, sjeldent man får en sånn tilbakemelding på et produkt og fint å høre at du er fornøyd med den selv! men da blir det nok uten tvil CCDB takkevære Pål ICON_WINK

Head dirt pro
..............
Trek session 88

Nesbyen Freeride

Moderator  support