Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mavic crossmax SLR sprukket felg

Mavic crossmax SLR sprukket felg #1223326 27/07/2011 21:40
Brumm Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei,

En kompis av meg har fått en lang langsgående sprekk på innsiden av felgen
på Crossmax SLR bakhjulet sitt.
Typebetegnelsen er ALU S-6000 559X17C og er laget i Romania..

Er det slik at man må søke audiens på fabrikken for å få tak i en ny felg, eller kan den skaffes for en grei slump penger her i steinrøysa også?

Klikket litt rundt, men fant den ikke i noen nettbutikker under reservedeler..
Sist når jeg egenhendig hadde røket noen eikeinnfestinger i navet på mitt Mavic Crossride hjulsett så var det jammen en her på forumet som hadde et nav liggende; så kanskje noen her på forumet har noen gode forslag eller innspill...

Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: Brumm] #1223332 27/07/2011 21:45
Markus S Offline
Entusiast
Entusiast
klarte det samme på et låne hjul jeg hadde rundt vestmarksrittet. det var da i motsetning kun et crossmax. heldig vis for min del viste det seg at det var en feil som gjorde av det ble fikset uten av det kostet noe for meg eller butikk.

eventuelt ville jeg hørt med deler da de tar inn Mavic

Grassroot instruktør

Vipera XC 9 Selges for 22 500,- Som ny. Kontakt på pm.
Salgsanonse
Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: Markus S] #1223465 28/07/2011 07:43
L
lennartz Offline
Fersking
Fersking
L
Deler har denne felgen. bate ta kontakt med en butikk så kan de helt sikkert ta hem en til deg.

Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: lennartz] #1223608 28/07/2011 11:07
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
Det er jo en kjempe stor svakhet på Mavic hjulene.. Har hatt 2 stk slr bakhjul og begge har sprukket på innerfelgen..

Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: Lars K] #1223734 28/07/2011 16:36
Brumm Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Lars K
Det er jo en kjempe stor svakhet på Mavic hjulene.. Har hatt 2 stk slr bakhjul og begge har sprukket på innerfelgen..

Det var jeg ikke klar over.
Jeg tenkte det var skjedd fordi han hadde kjørt på felgen, men mest sannsynlig var felgsprekken grunn til at kameraten min punkterte i utgangspunktet..

Blir uansett endel mas om han skal forsøke å overbevise Canyon (hjulene satt på en Lux) om at det er en garantisak.. Kjipt fordi Luxen har også sprekker i karbonet (oversiden av underrøret)fra litt tidligere i sommer til tross for at ramma ikke har vært i bakken eller kjørt hardt med på annet enn grus og lett sti..

Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: Brumm] #1223740 28/07/2011 16:59
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Jeg har kjørt mye med Crossmax SLR og de har holdt fint (veier 90+), men legg merke til at de bare er spesifisert for dekkdiameter på inntil 2.1". Derfor bruker jeg dem stort sett bare som grushjul med 2.0" Furious Fred siden jeg ellers ønsker meg noe større volum.

Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: Brumm] #1223759 28/07/2011 18:19
L
larshkj Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: Brumm

Jeg tenkte det var skjedd fordi han hadde kjørt på felgen, men mest sannsynlig var felgsprekken grunn til at kameraten min punkterte i utgangspunktet..

Blir uansett endel mas om han skal forsøke å overbevise Canyon (hjulene satt på en Lux) om at det er en garantisak.. Kjipt fordi Luxen har også sprekker i karbonet (oversiden av underrøret)fra litt tidligere i sommer til tross for at ramma ikke har vært i bakken eller kjørt hardt med på annet enn grus og lett sti..

Var det meg ville jeg helt klart klaget til Canyon. I alle fall når ramma også er sprukket. Dette er jo ingen billigsykkel akkurat!
Hvis han klager, og ikke får reparert ramma, håper jeg du sier fra her. Da blir det slutt på kjøp fra Canyon for min del.

Lars

Re: Mavic crossmax SLR sprukket felg [Re: Brumm] #1223995 29/07/2011 08:49
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
Sitat: Brumm

Blir uansett endel mas om han skal forsøke å overbevise Canyon

(hjulene satt på en Lux) om at det er en garantisak.. Kjipt fordi Luxen har også sprekker i karbonet (oversiden av underrøret)fra litt tidligere i sommer til tross for at ramma ikke har vært i bakken eller kjørt hardt med på annet enn grus og lett sti..

Grunnen til at jeg merket at felgen var sprukket var at jeg punkterte flere ganger rett etter hverandre.. Etter og ha byttet slange 3-4 ganger begynnte jeg og se på felgen da jeg ikke fant noen spisse gjenstander i dekket.. De felgene jeg har hatt har sprukket ved ventil hullet.. Har også et landeveis hjulsett fra mavik som har sprukket ved eikehullet.. Så nå er det aldri mere Mavic felger på meg..

Moderator  support