Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fine stier i Hemsedal?

Fine stier i Hemsedal? #1222965 27/07/2011 11:35
G
geronimo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Befinner meg i Hemsedal nå og har lyst til å sykle fine stier. Er det noen som har noen anbefalinger?

Re: Fine stier i Hemsedal? [Re: geronimo] #1223016 27/07/2011 12:36
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Jeg har til gode å finne noe særlig å skryte av i Hemsedalstraktene. Tommy Aslaksen på Skandinavisk Høyfjellsutstyr i Hemsedal har noen tips:

Dagens stitur for Stisykkel, Karisteberget. Lett tilgjengelig, Vakkert og gøy sykling ned fra berget og sti i vest. Ca 75 min (Fungerer for vanlig terrengsykkel)
Start fra boligfeltet i Tuv,over gangbro. Første høyre sti og følg sti/vei til Skilt ned til teknisk sti, Rjukanefoss. Klarer du å sykle over broen? Desverre ny grus til RV. ... som gjør den neste km til ren transport. Ta høyre av ved støyten, bratt opp til tun. Følg sti gjenom meget idyllisk seter, og opp berget. Noe trilling opp. Klarer du å sykle HELE stien ned uten en fot i bakken? Dobbelt PS. ta hensyn til gående! å tilbake. Lengere versjon kan utvides dog mye transport, se rød strek ca 2 1/2-3 timer /ta

Og:

Dagens stitur for stisykkel (ok for vanlig MTB også) Kjølen! Start ved Jonsstølatn, sykle grusveien til du får valg, sti rett frem/bratt opp eller traktorvei (sti uten tvil tyngst og morsomst). Sykle til høyeste punkt og ned til fantastisk steinete sti til Lykkjastølatn. Sykle enkel sti øst og opp, nytt stikryss vest tilbake til høyes...te punkt. Om du blir fristet å ta singeltracken ned igjen,gjør det! Så rett over Kjølen til nytt stikryss (meget vanskelig å se, liten steinhaug) før det bikker mere nedover til vannet. Grisegøy singeltrack ned! PS. Her er det et utall av varianter, men jeg synes jeg får mest for pengene med denne runden 13 km,350 hm/2 timer -/+ /ta Kart publ. med tillatelse av HIL. Turtkart Hemsedal, 1:30000

Sjekk ut facebooksidene til Skandinavisk for mer info, eller stikk innom Tommy i butikken.

Aron SK, NBNL

Moderator  support