Vakre bilder, og herlig blogg! Vi var i Bourg d'Oisans 2 dager før etappen til Alpe d'Huez. Campet nedi byen og gikk opp til sving 18 for å se etappen. Angret hvert eneste sekund på at jeg ikke tok med meg raceren. Så en lignende tur skal gjentas i nærmeste fremtid, med sykkel!
OveR: Bourg d'Oisans kan anbefales! Samme med Tremezzo/Como-sjøen, der var vi i fjor. Mer enn én uke i Bourg er nok for mye, og hvis man blir lei av klatringer, er det begrenset med alternativer.
Dloh: Auda, kjenner den følelsen: Jeg så en fyr på racer i Trollstigveien for en uke siden, da jeg kjørte bil. Det kriblet i beina.. De leier jo ut sykler på sykkelbutikken i gåtata (med den sure/uinteresserte betjeningen).
Snakepit: Hehe, når man skal sykle 3km i sykkelfelt for å spise middag, kan man velge om man vil bruke hjelm. Vi hadde ingen (null!) punkteringer eller andre uhell. Temmelig bra på over 1000km, inkludert bittelitt grus. Continental GP 4000 S på alle mann.
Utrolig flott tur, som jeg skal huske lenge. For vår del utartet været seg noe anderledes enn det som fremkommer fra dine bilder. Vi syklet inn i et massivt lavetrykk ved foten av Col du Télégraphe, og regnet fulgte oss opp til toppen av Galiber. På toppen av Galiber måtte alle som veide under 70 kg holde seg fast i skiltet for å ikke blåse bort. På vei ned andre siden var det bra med tåke, og sikten var til tider rimelig klein.
Utrolig flott tur, som jeg skal huske lenge. For vår del utartet været seg noe anderledes enn det som fremkommer fra dine bilder. Vi syklet inn i et massivt lavetrykk ved foten av Col du Télégraphe, og regnet fulgte oss opp til toppen av Galiber. På toppen av Galiber måtte alle som veide under 70 kg holde seg fast i skiltet for å ikke blåse bort. På vei ned andre siden var det bra med tåke, og sikten var til tider rimelig klein.
Brrrr.. Karakterbyggende? Det var ikke tilfeldigvis sammen med Per Allan?
Det så helt fantastisk ut, og blir jo selvfølgelig keen på noe sånt selv! Er det et område som kan være fint selv om man er litt mer ute etter flate ettapper og ikke opp i fjella hver eneste dag? Har du link til utleier/utleie i området så tas det også imot med stor takk
Det så helt fantastisk ut, og blir jo selvfølgelig keen på noe sånt selv! Er det et område som kan være fint selv om man er litt mer ute etter flate ettapper og ikke opp i fjella hver eneste dag? Har du link til utleier/utleie i området så tas det også imot med stor takk
Det er bare å reise! Akkurat Bourg d'Oisans er nok best for de som liker bakker, men turen vi tok siste dag er relativt flat. Tror nok likevel Bourg blir vel mye bakker hvis man ikke egentlig liker det. Men turer rom den til Col de la Croix de Fer er jo supre uansett, og sykler men opp, får man jo frese ned etterpå.
Takk for kjapt svar! Jeg tenke mest på utleie ang leil, sykkel har jeg selv Men kan jeg spørre om du har andre gode tips til koselige steder man kan dra for flatere ettapper?
Varme anbefalinger fra meg også. Har lagt ut noen bilder her også. Første uken av Rapha Rising. Skulle ønske jeg hadde samme "garminfunksjon" som Christian.
Dere hadde med dere egne syklet christian? Hvordan var det mtp ekstra konstader på flyet?
Betalte 350 pr sykkel for én vei fra Gardermoen, og 70 € én vei på tilbakeveien. Siden jeg har "Eurobonus Gold" fikk ejg med meg en sykkel gratis på returen.
Jeg mener SAS egentlig skal ta 350 uansett gullkort eller ei, men siden det går ca opp-i-opp med gratissykkel på returen, gidder jeg ikke klage.
Takk for kjapt svar! Jeg tenke mest på utleie ang leil, sykkel har jeg selv Men kan jeg spørre om du har andre gode tips til koselige steder man kan dra for flatere ettapper?
Kjempefin leilighet. Ett rom med dobbeltseng (jeg vant stein/saks/papir!), ett rom med to senger, og en stue med sovesofa. Utleierne snakker bare fransk, men jeg bruykte Google Translate, og etter 4-5 eposter fikk jeg komplimenter for fransken min. Betalte ca 500 € for én uke, lørdag-lørdag. Veldig bra å ha masse plass, vaskemulighet, kunne sitte ute og drike egen vin på kvelden, etc. Greit at det var litt unna byen/tettstedet også, tok jo bare 10min å sykle inn.
Kan forresten anbefale Como-sjøen på det glovarmeste også. Redaktør Øyvind leier ut denne fin-fine leiligheten: http://www.come2como.com/ Topp kvalitet og prima beliggenhet (også for de som har med fruer som vi sole seg og drikke rosévin hos luksushotellet like borti gata mens herrene sykler).
Jeg har (foreløpig?) ikke skrevet om Ghisallo og de andre klatringene i nærheten, men det er mye og ta av, og man kan også kjøre til steder litt unna, f.eks. Stelvio: http://blodsmak.no/2011/03/13/passo-dello-stelvio/
Vi leide to Pandaer, og fikk fint plass til to pers, bagasje og én sykkel i hver bil.
Er mykbag å anbefale da? Er det ikke veldig utsatt mtp hvordan man ser at bagasjen blir behandlet.
Har flydd 4 ganger (8x t/r) med myk bag, null problermer. Baggen jeg hadde var identisk med den nye, men på den nye slipper jeg å ta av styret - det er det nå Bjarte som må slite og plundre med. Jeg kjøpte en haug med isoporgreier til å isolere rør med hos Clas Ohlson, og smekker dem på ramma inni baggen. I tillegg har jeg kjøpt litt 5cm tykk skumgummi som jeg plasserer på strategiske steder.