Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Overhaling av XTR WH-975

Overhaling av XTR WH-975 #1222527 26/07/2011 19:16
H
Hvaskalståherda? Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Er overhaling av nevnte hjul noe jeg kan gjøre selv med litt tålmodighet og innsats, eller er det best å overlate til eksperter?

De er bittelitt kast i som må rettes, ikke mye. Også bør jeg vel smøre opp eventuelt bytte noe lager på nav/boss.

Lar det seg gjøre, og i tilfelle hva trenger jeg av verktøy og utstyr for å få det gjort?

Jeg fikser det meste på syklene mine selv, og har nettopp bygd meg en terrengsykkel fra bunn, men jeg har aldri gjort noe særlig med hjul før.

Re: Overhaling av XTR WH-975 [Re: Hvaskalståherda?] #1224274 29/07/2011 19:53
Markus S Offline
Entusiast
Entusiast
enkel sak trenger kun en konusnøkkel (tror det er 17mm) hvis ikke fettet er alt for møkkete er nok lagrene fine. pass på å få ut mest mulig av det gamle fettet, og bruk noe bra fett til å fette opp igjen. derimot hvis det er små hull/prikker i lagerbanen på akslingen, må du ha ny aksling og lagere. Men har slitasjen kommet for langt er navhuset ditt også slitt ut.

Hvis du bytter aksling og lagere, pass på å bestille 985 akslingen istedenfor 975. vet ikke om du har klart å ødelegge bosset eller ikke. men det som er tingen er at på 975 er akslingen litt for tykk, som gjør at bosset kan bli slått istykker. dermed på 985 er den mindre (kan ikke ses) og mindre sjanse for å slå istykker bosset.

Grassroot instruktør

Vipera XC 9 Selges for 22 500,- Som ny. Kontakt på pm.
Salgsanonse

Moderator  support